Vilken kattmat?

Skulle vilja ha bra tips på nytt kattfoder. Brukar köpa kattmat på granngården. Är det någon som har ett bra tips på torrfoder och eller blötmat eller fryst kanske?? :confused:
Det finns ju en del tips att läsa i själva tråden.

Annars (utan att vara så bevandrad i torrfoderdjungeln) är Orijen, Applaws och Canagan rätt bra foder. Spannmålsfria och utan innehåll av fisk är bra att satsa på.

Men jag skulle nog rekommendera att ge främst blötmat och/eller färskfoder/barf. Mjau och Bozita är väl bäst inom blötmat. Färskfoder kan köpas från Mush och Vom.
 
Det finns ju en del tips att läsa i själva tråden.

Annars (utan att vara så bevandrad i torrfoderdjungeln) är Orijen, Applaws och Canagan rätt bra foder. Spannmålsfria och utan innehåll av fisk är bra att satsa på.

Men jag skulle nog rekommendera att ge främst blötmat och/eller färskfoder/barf. Mjau och Bozita är väl bäst inom blötmat. Färskfoder kan köpas från Mush och Vom.

Vom är väl dock inte fullfoder.
 
MUSH bollarna är väl helfoder eller har jag fått det om bakfoten? Jag vet en del som utfodrar bara med MUSH.

Apropå RC, önskar hett att jag kunde köpa bara deras smakförhöjare, hört att det är någon slags buljong de häller på. Skulle betala dyrt för att kunna hälla det på Nikitas blötmat så kattskrället åt det bättre och jag kunde skippa torrisarna :meh:

Edit: Det finns ett helfoder, mush, på bla granngårdarna. sök efter mush så hittar du det. :)
 
MUSH bollarna är väl helfoder eller har jag fått det om bakfoten? Jag vet en del som utfodrar bara med MUSH.

Apropå RC, önskar hett att jag kunde köpa bara deras smakförhöjare, hört att det är någon slags buljong de häller på. Skulle betala dyrt för att kunna hälla det på Nikitas blötmat så kattskrället åt det bättre och jag kunde skippa torrisarna :meh:

Edit: Det finns ett helfoder, mush, på bla granngårdarna. sök efter mush så hittar du det. :)

Får du tag i buljongreceptet så köper jag en kopia på det av dig, betalar bra ;)
 
MUSH bollarna är väl helfoder eller har jag fått det om bakfoten? Jag vet en del som utfodrar bara med MUSH.

Apropå RC, önskar hett att jag kunde köpa bara deras smakförhöjare, hört att det är någon slags buljong de häller på. Skulle betala dyrt för att kunna hälla det på Nikitas blötmat så kattskrället åt det bättre och jag kunde skippa torrisarna :meh:

Edit: Det finns ett helfoder, mush, på bla granngårdarna. sök efter mush så hittar du det. :)

Mush har helfoder, ja.
 
Jag köper ju tetrapaketen med Mjau till Storekatten. Han föredrar dom med pate/geleformat förutom Lamm. Så flyttade ju lilla grannkatten hit pga att hennes nya kattkompis fick ungar.
Så jag tänkte att, bra, då kan hon äta Lamm när jag köper fel. Plockar ju oftast till mig 10 st i förbifarten när det är billigt och det är inte alltid jag kommer ihåg vilken sort han inte gillar. Tro sjutton hon äter det - Icke. Så om du provar Mjau, börja inte med Lamm för den är tydligen inte god enligt våra kissar.
 
Jag köper ju tetrapaketen med Mjau till Storekatten. Han föredrar dom med pate/geleformat förutom Lamm. Så flyttade ju lilla grannkatten hit pga att hennes nya kattkompis fick ungar.
Så jag tänkte att, bra, då kan hon äta Lamm när jag köper fel. Plockar ju oftast till mig 10 st i förbifarten när det är billigt och det är inte alltid jag kommer ihåg vilken sort han inte gillar. Tro sjutton hon äter det - Icke. Så om du provar Mjau, börja inte med Lamm för den är tydligen inte god enligt våra kissar.
Den andra katten skvallrade :D
 
Min gosse äter Orijen som torrfoder, 430kr för 2kg och det räcker i ca 2 månader och då har han ändå fri tillgång :)

Sen blandar vi blötmat alltifrån Applaws, Canagan, Bozita till Pussi & GG beroende på vad som passar herrn för dagen ;) (4,90-17kr/påse-burk)

Han har fri tillgång på både blöt och torrmat då han har en sån oerhörd energi :love::d

Så vi lägger väl runt 1000kr + på honom i bara mat varje månad. Men med tanke på vår budget för oss människor och mitt intresse för matlagning överlag är inget annat aktuellt, han ska ha det lika bra om inte bättre :)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Katthälsa Jag och min sambo är totalt nybörjare på katt och fick hem en liten neva masquerade för några veckor sedan. Vi köpte samma mat som...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 613
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej allihop! Min vapendragare Zorro har hunnit bli 18 år och efter att ha gjort ett blodprov konstaterades det att han har njurproblem...
Svar
19
· Visningar
2 245
Senast: Jamienoble
·
Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 448
Senast: Myrten
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
13
· Visningar
617
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp