Bukefalos 28 år!

Vilken ras ska jag ha?

Sv: Vilken ras ska jag ha?

Se vilken snygging..... :smirk:
astrix.jpg

Lättskött päls, tålig, med på allt, pigg och lättlärd, trevligt psyke Utmärkta råttfångare och älskar barn mm mm
 
Sv: Vilken ras ska jag ha?

Kan du citera ut var i mitt inlägg du tycker att jag var elak mot dig så kan jag förklara det istället, för jag ser ingenstans i mitt inlägg till dig var jag uttryckte mig dumt?

Är det det där med en ny leksak kanske? En uns ironi men ändå en hel del allvar bakom dom orden.

Jag skrev även i mitt inlägg att man först skulle prata med veterinären hur stora chanserna var.

Dessutom är det skillnad på om hunden är 1 år eller 10 år.
 
Sv: Vilken ras ska jag ha?

Det var så jag förtod att du menade Seabaz... men tydligen inte dom andra.... Jag kan mycket väl be om ursäkt om du vill det Luff.... men jag sa bara min mening och att jag höll med Seabaz så som jag förstod att han menade.... som sagt det är skillnad om hunden är 1 eller 10 som jag menat hela tiden.... men då ber jag om ursäkt... förlåt förlåt...
 
Sv: Vilken ras ska jag ha?

Luff skrev:
Du antar att jag inte har råd att köpa en dyr hund och därför inte har råd att ta hand om den.
Att jag helt enkelt inte vill betala massor av pengar för en hund för att rasen är poppis/sällsynt faller dig inte in.

Ditt antagade från början är galet och du har tydligen inte läst första inlägget där jag skrev att jag är hundvan och har haft flera hundar.
Ditt inlägg var ganska nedvärderande.....
Jag ber om ursäkt för att du tog illa upp om mitt inlägg! Det var inte meningen, det var mina tankar bara - inget personligt!

Ang. att jag själv har lagotto beror inte på att den är poppis/sällsynt.....upptäckte den innan den var populär och insåg att det var en hund för mig. Sen (efter att jag stått i kö ett tag) tog jag reda på priset!

Inlägget har inget med din hundvana att göra....
 
Sv: Vilken ras ska jag ha?

Seabaz skrev:
Vi har nog olika syn på hundar du och jag.

I mina ögon är djuren mina bästa vänner, en del av dom är mycket bättre än vissa människor.
Mina djur är ingen investering eller accossear. Det är inte heller några maskiner. Om du vill ha hundens respekt så ska du också respektera den och med en inställning från början att "händer det en olycka och jag måste betala mer än 10 000 så avlivar jag den istället". Enligt mig borde man kanske skaffa sig en gunga eller ny cykel eller en fyrhjuling eller annan leksak istället då.

Men som sagt, det är ju min åsikt. Och om jag vore uppfödare så skulle jag inte sälja en hund till dig när du har den inställningen. Jag hoppas också du berättar din åsikt den dagen du bestämt dig och stöter på en uippfödare.. Dom vill nog veta det.

Här skriver du i ganska tydliga ordalag att du anser mig tycka att hundar är en accessoar eller en maskin och att en seriös hunduppfödare inte skulle sälja en hund till mig.

Jag anser att du var direkt oförskämd mot mig.

Du känner inte mig och vet inte vad jag tänker göra och vilka summor jag lagt ut på mina hundar och att jag tagit hand om bla en sjukpensionär som ägaren ansåg var skrutt av den anlednigen att han inte kunde tävla längre.
Däremot kommer jag fortfarande inte att knäcka min familjs ekonomi (och vi har en god ekonomi)på en hund.

Så nu kan alla som anser att mat på bordet till barnen är viktigare än en hund genast skippa alla tankar på en hundköp för det finns säkert en chans på tusen att den råkar ut för en skada som kostar flera månadslöner (såtillvida förstås ni inte har en släkting som kan hosta upp 20-30000 på ett bräde att låna er - då får ni dispens.

Och därmed är det slut på denna diskussion
 
Sv: Vilken ras ska jag ha?

Vad är det för något, lite för lik en prydnadsvovve (sådana som pensionärer har i väskan med rosett i pannan).
Nja, njej, lite långt från min personlighet.
Onekligen söt men då var mer vallhunden du föreslog i början min typ - eller är det sådär dom ser ut när dom är trimmade :-)
 
Sv: Vilken ras ska jag ha?

Luff skrev:
Vad är det för något, lite för lik en prydnadsvovve (sådana som pensionärer har i väskan med rosett i pannan).
Nja, njej, lite långt från min personlighet.
Onekligen söt men då var mer vallhunden du föreslog i början min typ - eller är det sådär dom ser ut när dom är trimmade :-)
:rofl: :rofl: :rofl:
Detta är en
Australisk Terrier och dom stoppar man definitivt inte ner i nån väska.. Dom hänger med på allt och är väldigt robusta, uthålliga,tåliga, lättlärda, och helt enkelt en hund som passar edn aktive,, :D
 
Sv: Vilken ras ska jag ha?

Slut på denna diskussion... Den har ju inte ens börjat.

Jag skrev även i inlägget att det är min åsikt. Men tråkigt att du inte vill diskutera nu när det väl kommit på tal. Hade varit intressant tycker jag.

Och nej, klart jag inte visste att du tagit hand om en sjukpensionär till hund som inte kunde tävla längre, hur skulle jag vetat det? :smirk:
 
Sv: Vilken ras ska jag ha?

Ta du och gör en egen tråd att diskutera ditt ämne i.
 
Sv: Vilken ras ska jag ha?

Är det ingen här som föreslagit en boxer?? Eller har jag missat det i så fall.
Motivering:
De är inte jaktintresserade, de orkar hur mycket som helst, har lättskött päls. Sedan vet jag inte vad de kostar i Sverige, kanske dyra???

Och som grädde på moset så är de världens snällaste och trognaste barnhundar, som tål mycket bus :idea: .

Lycka till med valpen, vad det nu än blir för ras!
 
Sv: Vilken ras ska jag ha?

Boxern är trevlig som hund men fäller - korthåriga hundar är tyvärr värre ur städsynpunkt än en långhår.
Men tack för ditt tips.
 
Sv: Vilken ras ska jag ha?

Tråden är nästan 4 år gammal så chansen är stor att TS har skaffat en hund redan.
 
Sv: Vilken ras ska jag ha?

Oj de finns massor av raser som skulle passa in här..
Blev lite fundersam när du dock tycker att Boxer fäller..
hmm.. enligt mitt tycke så fäller dom inte mer än vad en annan korthårig hund gör...
Alla hundar fäller mer eller mindre se på mitt hem :o:p

PULI
BORDERTERRIER
BULLTERRIER
CAVALIER KING CHARLES SPANIEL
HOVAWART
SHAR PEI
 
Sv: Vilken ras ska jag ha?

haha :P

har jag inte fel blev det vel en riesen schnauzer ts skaffade sig är dock inte 100% säker
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hallåj folket! Går i funderingar att skaffa vovve under högskolan, och har börjat kolla på raser redan nu. Det jag är inne på är...
Svar
4
· Visningar
1 012
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hej! Jag funderar på att så småningom skaffa hund och funderar såklart över vilken ras som skulle passa mig. Det jag önskar är en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 481
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hej! Vilka hundraser hade ni övervägt om ni haft följande önskemål: * hög sannolikhet att hunden ska ha vad som krävs för att kunna...
2
Svar
33
· Visningar
4 334
Senast: AnneB
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har länge funderat på att skaffa hund och väntat på rätt läge, vilket jag tror närmar sig. Jag har läst mig galen om de olika...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
15 917
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp