Bukefalos 28 år!

Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Kl
Kusinen var med och tittade på en hästtransport men det blev aldrig någon affär då reggnumret löd DÖD ( eller liknande kommer inte ihåg exakt). Hon som tänkte köpa transporten såg det som ett dåligt omen iaf att fara runt med en sådan transport :p
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Hahaha - man cruisar inte så mycket med en Volvo BM 500

volvo-bm-500,fc5097e4.jpg


:D :D :D

Haha tänkte också på det direkt jag såg Volvo BM, att det faktiskt ät en traktor :D

*KL*

Jag hade en bil med PLZ=pleaze :p
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Jag mötte en röd sportbil i lördags i Småland som ståtade med registreringsskylten ORGASM. Visserligen fick den mig att brista ut i gapskratt men jag skulle verkligen inte vilja ha den! :D

Det känns faktiskt ganska osannolikt att ORGASM godkänts som personlig skylt.
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Hade en gång en Golf med registreringen COW. Lite lustigt tyckte jag som prompt döpte den till Kossan. Annars är jag nog inte så brydd i vad det står på skylten egentligen. Min nuvarande har registrering GEU, lite smått skånskklingande kanske :)
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Min saab från 83 hade LAX. Så kallade den för laxen. Passade för den vita färgen blev fan laxrosa i tunnlarna av det gula ljuset :)
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

KL

Kom på ett par till. Här i stan har vi två ULK och en UNK. Inte så snyggt
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Kl

Jag skulle ha lite svårt för MUF CUF OCH LUF. AFA hade inte heller varit så skoj.

Tillägg: jag hade gärna haft en HEN däremot.
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Jag tycker också att man bör kolla fakta innan man uttalar sig, och det var precis det jag gjorde.

Det här var min fakta, som jag tycker kan räknas som ganska "tvärsäker":

http://transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/DYR-GUB-REA--USH---tillbaka-i-cirkulation/

"Transporstyrelsen undantar generellt kombinationer av fem olika anledningar [..] förkortningar av vissa organisationer tex ETA, KKK, BSS."

Även här är KKK med: http://transportstyrelsen.se/Global/Press/Registreringsskyltar.pdf

Sen har alldeles uppenbarligen någon gjort en miss och de finns ändå. Men det gör inte regeln mindre existerande för det :)

Du skriver att KKK INTE finns. Det gör det.
Sen att man numera inte ger ut nya (gamla återanvända reg.nr) reg.nr med det är en helt annan sak.
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Det känns faktiskt ganska osannolikt att ORGASM godkänts som personlig skylt.

Precis!

Gör man ett sök på fordonsdata finns den inte.

Men idag är det lätt att göra egna fejkade plåtar. Förvisso olagligt men jag känner till ett flertal som kör runt med olagliga reg.skyltar.
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Precis!

Gör man ett sök på fordonsdata finns den inte.

Men idag är det lätt att göra egna fejkade plåtar. Förvisso olagligt men jag känner till ett flertal som kör runt med olagliga reg.skyltar.

På MC är ju egentillverkad skylt med "?" en klassiker.
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Jag vill ha en bil där det står LOL (laugh out loud), har sett dem i verkligheten också, fast numera går det att beställa personliga skyltar för lite extra cash om man inte är nöjd.

Nått jag inte vill ha är CUM har också sett det live, och det är engelska för sperma. ;)

För tillfället åker jag omkring i en FOT 548, "fossing" som mitt smeknamn har blivit till den :D
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

I byn finns en släpvagn med KKK, hänger helst inte på bilen :p Däremot vill jag ha min kompis V6a med RYK!
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

såg en FAK xxx igår.
Lite fel på engelska också kanske :)

en vän fotade en ACAB förra veckan, frågan är om den är laglig?
ändrat, kollade upp och den fanns. Märkligt?
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

Tror inte handläggarna är så inne på lingon. Eller så har ngn smällt i dem att det är ett företagsnamn? :D

Jag brukar skoja om att jag borde ha LOU eller LUF på min reg.plåt eftersom dessa två sköningar försörjer mig. :)
 
Sv: Vilken registeringsskylt vill du inte ha?

*kl*

En släkting till mig hade GUL på sin röda bil. Fast det var ju bara roligt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Insektsspray
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp