Bukefalos 28 år!

Vilken skulle ni välja?

A

Annika_38

Har svårt att bestämma mig, vilken skulle ni ha valt, för/nackdelar, erfarenhet av vagnarna?

Vagn 1 är:
Tvillingvagn Ring Duo Svart/Beige, finns på www.billigavagnar.se

Vagn 2 Är: Tvillingvagn Duo Driver Svart/Grå, finns på www.SweKids.se

Jag är nog inget vidare på att länka, men ni kanske hittar själva :laugh:

Kan tillägga att det ska vara en present....
 
Sv: Vilken skulle ni välja?

Ser att länkarna inte fungerar bra, en vill ha lösenord...men det går att nå genom att googla!
Tänker bestämma mig idag.
 
Sv: Vilken skulle ni välja?

.........................................
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken skulle ni välja?

Jag hade inte köpt någon av dem eftersom de inte har svängbara framhjul. Jag tycker det är tungt och klumpigt att köra singelvagn utan svängbara framhjul. Jag svär varje gång jag gör det. Jag skulle valt en med fyra stora hjul och två svängbara fram.
 
Sv: Vilken skulle ni välja?

Ok, jag tycker att man får med mycket för priset.
Har även hittat en Queentte twini, finns på www.köpbarnvagn.se
med svängbara framhjul, och ganska snygg tycker jag.
 
Sv: Vilken skulle ni välja?

Du säger att du ska köpa i present - varför inte hellre ge kontanter eller "presentkort" på valfri vagn i en viss prisklass - en barnvagn är väldigt dominerande i vardagen så det är rätt viktigt att man trivs med den vagn man har, och enklast att avgöra vilken vagn man vill ha, vad som är snyggt, bra och funktionellt - är väl de som ska använda den?
 
Sv: Vilken skulle ni välja?

Har haft "korsförhör" om vad som är viktigt vid vagnköp.
Har varit iväg och kollat i butiker idag och inser nog att det ska vara svängbara framhjul.
Sen angående om att ge presentkort/kontanter så är jag så pass gammalmodig att jag gillar att göra paket;).
Blir de inte nöjda så får de självklart byta.
 
Sv: Vilken skulle ni välja?

Ja, den har separata sitsar. Det är en förutsättning när jag tittar efter vagn.
 
Sv: Vilken skulle ni välja?

Jag håller med om att hellre ge presentkort! Vagn är så individuellt vad man gillar och vad man vill ha och man måste provköra själv. Bökigt dessutom för dom att ta med en stor vagn och byta istället för att åka in med presentkort. Jag tror att dom blir gladare om dom får välja själva.
 
Sv: Vilken skulle ni välja?

Vagn 1 är:
Tvillingvagn Ring Duo Svart/Beige
Tung
Inga svängbara framhjul
Stor ihopfälld
Lufthjul (urs för att få punka på en 20kgs vagn!)

Vagn 2 Är: Tvillingvagn Duo Driver Svart/Grå, finns på www.SweKids.se
Ännu tyngre (vem orkar lyfta in en 26kgs vagn i en bil :eek:)
Ännu större (går den ens in i bilen?)


Queentte twini
Hittade typ ingen info om den, men på familjeliv.se stod det något om att den är bred och då kommer man inte in genom alla dörrar.
 
Sv: Vilken skulle ni välja?

Undra om det var babytravel som var den smalaste vagnen?? En bekant till mig hade en sådan och hon sa så i alla fall. Den verkade ok för att vara en bred vagn. Här blir det en P&T:s istället.
 
Sv: Vilken skulle ni välja?

Beställde deras Nitro, men den börjar inte tillverkas först i typ mars så jag fick köpa en cerox 360 istället. De enda som skiljer är att ceroxen kan man byta håll på med handtaget, så de chassit väger något kg mer. Körmässigt upplevde jag den inte som större än min singelvagn jag hade med Rasmus när han var nyfödd.
 
Sv: Vilken skulle ni välja?

Jag skulle definitivt slå ett slag för att erbjuda sig att köpa vagn men att de bestämmer vagnen. Eftersom det är dem som ska använda den i vardagliga livet är det väl bra att de får passa ut den vagn som passar dem (ryms i bilen, den färg de önskar, tyngd, bredd etc.).
 
Sv: Vilken skulle ni välja?

Okej... Bara chassit och hjulen väger som en PT så den går bort. Jag lyfter knappt in city crossen så...
 
Sv: Vilken skulle ni välja?

Jag har ju en cangaroo oxå som jag kommer köpa en citykorg och ståbräda till och den kommer användas vid alla tillfällen Rasmus inte behöver åka vagn. Tror inte de kommer bli så mkt släpandes på syskonvagnen först i sommar när tävlingssäsongen drar igång igen och båda barnen måste sitta i vagn. Och då åker ju maken med och kan lyfta. Jag tycker inte den är så tung, men mina armar är lite för korta.
 
Sv: Vilken skulle ni välja?

Jag säger bara Urban Jungle!!!! Finns ingen bättre vagn. Enligt mig då.... Har både syskon o singelvagn o dom är underbara!!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 864
Senast: Takire
·
Tjatter Kära Buke! Finns det någon vänlig själ här som eventuellt kan hjälpa mig med en uppgift i skolan. Kursen är webbutveckling 1, så...
Svar
4
· Visningar
569
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 645
Senast: Habina
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 653
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp