Vilken utav böckerna?

F

fazella

Jag har varken läst Klaus Hempflings "Dansa med hästar" eller "Hästens själ". Borde jag börja med "Dansa..." till min nya häst? Eller spelar det någon roll vilken jag börjar att läsa och utgå mitt arbete med hästen ifrån?
 
Sv: Vilken utav böckerna?

Ingen av dem är ju precis en handbok väl... så ur den synvinkeln spelar det väl ingen roll..
Men i hästens själ kan du ju läsa om vilken typ av häst du har, och på vilket sätt man helst ska tackla den. Så jag skulle ju rösta på Hästens själ. :idea:
 
Sv: Vilken utav böckerna?

Jag skulle strunta i att köpa någon av dem till en början och låna båda två istället. Dansa med hästar är ju boken före, och jag läste den först men Hästens själ beskriver ju ännu mer om hur olika hästar är och hur man "ska vara" mot dem. Dåligt förklarat, båda böckerna är iaf otroligt bra enligt mig! :bow:
 
Sv: Vilken utav böckerna?

Svårt att säga vilken du ska börja med. Men jag läste dansa med hästar först eftersom den kom ut innan. Men ett tips är att låna dom så får du se vad du tycker om dom! :)
 
Sv: Vilken utav böckerna?

Jag tycker personligen att "Dansa med Hästar" är den mest lättlästa av böckerna och dessutom den minst flummiga. ;) Den är saklig och innehåller mycket fakta kring hästens fysik vilket är extremt viktigt när man ska tänka 'häst'. Så mitt råd är absolut att du börjar med "Dansa med Hästar" och sen smälter det innan du börjar läsa hans andra böcker. :) Där finns mkt fakta som är väldigt bra att ha i grunden för sin filosofi. "Hästens själ" kräver nästan att man förstår Hempfling först, tycker jag. Annars upplever jag att man lätt upplever att det "fattas pusselbitar" och att man inte får den fullständiga förståelsen för det han besktiver. Men det är min åsikt. Jag är ganska noga med att verkligen förstå allt inifrån och ut. :P
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken utav böckerna?

Svårt att säga vilken du ska börja med. Men jag läste dansa med hästar först eftersom den kom ut innan. Men ett tips är att låna dom så får du se vad du tycker om dom! :)

Jag har letat på bibblan här hos mig men dom verkar inte ha nån utav dom:crazy: Ingen jag känner har den heller. Annars så hade det ju varit kanon:)
 
Sv: Vilken utav böckerna?

Dansa med hästar är ju en undebar bok!:love:
har dock inte läst hästens shäl:( men vill!:D'

KL
 
Sv: Vilken utav böckerna?

Jasså, är det meningen att jag ska behöva läsa boken;) skämt åsido. Jo, gick dit idag och dom skulle ordna det.
 
Sv: Vilken utav böckerna?

Jag har precis beställt "Dansa med hästar" och sedan ska jag köpa "Hästens själ" också. Men ska du köpa boken "Dansa med hästar" så skynda dig att leta, här är den slutsåld ÖVERALLT, och på nätet fanns det EN ynka sida jag hittade, där den inte var slutsåld. Fick då betala det dubbla priset, men det hoppas jag den är värd.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 294
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag blev ju bannad härifrån en månad. Jag förstår beslutet men tycker väl inte att det har precis hjälpt. Inte vad gäller alkoholen...
21 22 23
Svar
457
· Visningar
51 992
Senast: Gunnar
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 521
Senast: Linda_A
·
Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 579
Senast: Butros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp