Bukefalos 28 år!

Vilket skulle ni välja ??

Sv: Vilket skulle ni välja ??

:angel: Behöver jag säga vilken jag har fastnat hårt för............
Ditt alternativ du tänkt är det som den andre här hemma tjurskalligt vill ha och jag tycker de ser så skabbiga ut.

Hahaha, ja då får jag väl kanske tänka om jag med!:D

Nåväl. Jag har äldre inredning där gallren skjuts upp eller ner, alltså inget som fälls eller sitter löst. Det är det optimala och har aldrig varit med om någon olycka trots en del rejält stök.
Men de fällbara gallren kan det nog vara faror med helt klart!
Är det den danska tillverkaren som har galler som man kan helt montera bort då? Jag blir väldigt intresserad här, vi verkar ha liknande behov och tänk för våra "nya" stall! :laugh:
 
Sv: Vilket skulle ni välja ??

Jag avundas dig inte i dina våndor. :angel:

Själv tyckte jag nog att det gråa var snyggast, kan bero på att vi målade hela stallet mörkt gråblått när vi hade gård, dock var boxarna endast oljade och allt i trä, inga stålkanter eller galler alls.

Det gråa såg inte så plastigt ut på bilden heller utan mer som betsat trä. :D
 
Sv: Vilket skulle ni välja ??

*KL*
Har man en gång sett en häst slå bakut i stallgången efter en som nöp den i rumpan och fastna med benet i en täckeshängare så är det något som man aldrig mer kommer att vilja se i en stallgång

Det är heller inte alls skönt att bli knuffad/uppklämd med ryggen mot täckeshängaren som jag blev när jag besökte ett stall med smal stallgång.
 
Sv: Vilket skulle ni välja ??

Brunröda utan tvekan! De andra såg bara billigt äckligt å fult ut...

Har tittat på plastplanken irl å även då vann de rödbruna.. de andra är inte fina någonstans...
Inte ens om man är full å försöker tycka att de är fina..
 
Sv: Vilket skulle ni välja ??

Oj missade att svara på din fråga, nej de som har galler som är enkla att plocka bort är bla Pegasus och Jaba finns kanske fler som använder samma skjutgallermodell som dem som det fufar som sagt inte på samma sätt även om deras ser liknande ut.
De vi beställt är Jaba då de har kraftigare galler än Pegasus vilket jag föredrar då jag dels har ett par som är lätta i häcken och kan skicka ett par rejäla smällar i mellanväggen och dels har ett par som gärna rullar fast och då ligger och sprattlar med tassarna uppe gallret så känns som att det är en bit att prioritera för mig.

För övrigt så kommer det att bli brunröd plast :angel: lite klyddigt blev det för det visade sig att de använder det andra märket på plank vars bruna jag inte gillar då den är mkt mer tråkbruna (Gova) men som tur var fick jag ett bra pris från Myrby och kommer att köpa plastplanket löst från dem i stället så att jag får den snygga rödbruna som är Mouvix istället.

Har nu även blivit klok på varför man ofta upplever boxar med plastplank slammrigt. Plastplanken är smalare än det trä boxarna är gjorda för, de menar på att det är inget att bry sig om att profilerna är för vida för plastplanken men där har man också förklaringen på att det blir slammrigt naturligtvis blir det slammrigt om inte plankan står fixerad i järnprofilen, så just nu håller jag på att googla runt som en tok för att se om jag kan hitta en u profil i plast eller gummi att sätta ner i järnprofilen så att plasten står lika fixerade som trä gör i dem, då blir det förhoppningsvis lika tyst. Skiljer en hel cm i bredd på planken så i värsta fall får man väl stoppa ner en bit gummimatta på ena sidan om jag inte hittar någon färdig profil i rätt mått som funkar.

En annan sak jag googlat runt efter är H järn i samma mått som boxinredningen gått bet fullkomligt att hitta sådana om någon vet var man kan få tag på sådana med storlek helst 32mm men upp till 40 funkar också.
Blev väldigt sugen på att göra en längsgående dekorations planka som på bilden jag visade, skall man köpa den från boxtillvarkarna kostar den över 1000 per bit alltså över 2000 till varje front, en baggis att fixa själv om man hittar sådant H-järn som jag inte lyckats med, såg en som gjort egna som fixat till och förzinkat vanliga hästskor som halvmåne att fixera med och det var riktigt snyggt. Så någon som vet var man kan få tag på antingen H-järn i lagom storlek hittar bara jättebalkar i den typen eller U profil i samma storlek i plast eller gummi får gärna ge tips om det.
 
Sv: Vilket skulle ni välja ??

Tack för ditt svar, gav massor av info! Får väl höra av mig till Jaba för en ev offert då :D....
Tusen tack för att du delat med dig av dina idéer och tankar runt inredningen, guld värt!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 10
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp