Vilket stall hade ni valt?

Vitavi

Trådstartare
Stall 1: central anläggning med ridhus och ridbana men ganska dåliga uterittsmöjligheter (får rida ca 10-15 min genom villaområde för att komma till bra ridvägar)
Fullservice exkl mockning. Ingår fri tillgång på hö, allt foder ingår.
Hästarna ute i rätt små rasthagar på vintern ca 9-10 timmar (2-4 hästar per hage) tråkiga hagar så hästarna står mest vid balen och äter. Bekvämligheter som tvättstuga, spolspilta etc finns. Pris 2700 kr i månaden inkl allt ovan. Inga pass.

Stall 2: ligger lite utanför stan men fortfarande cykelavstånd. Stora kuperade hagar ute 12-14 h per dygn vinterhalvåret. Ej fri tillgång men Fodringar 4-5 ggr per dag. Belyst Ridbana finns vid stallet, ca 2,5 km fin ridväg till ridhus där ridhuskort kan lösas. Underbara ridvägar direkt utanför stallet.
Hö ingår. Spån och kraftfoder får man köpa själv. Man har insläpp 2 kvällar i veckan dock bara 3 hästar att ta in. Utsläpp och alla Fodringar ingår. Pris för stall och hö 800 kr.

Det lutar åt stall 2 då jag är student och inte så jätte gott om pengar. Dock har jag aldrig varit utan ridhus och aldrig haft stallpass. Vad skulle ni valt?
 
2:an 2 stallpass i veckan med vad det lät som enbart insläpp av 3 hästar. Det går fort. Kan man passa på att rida, mocka och annat pyssel i samband vid intaget vid dom passen.
 
Självklart tvåan. Ettan hade inte ens varit något alternativ för min del.

Tycker jag också. Kan inte hitta en enda riktig nackdel med stall 2?? Stallpass är väl bara roligt, säger jag som gör allt utom 1 fodring/dag själv. Och 2,5 km till ridhus är ju bara jättebra uppvärmning! Bara att det finns ridhus är lyx :) Så jag hade helt klart valt stall två, både för min och hästens skull!
 
Stall 1: central anläggning med ridhus och ridbana men ganska dåliga uterittsmöjligheter (får rida ca 10-15 min genom villaområde för att komma till bra ridvägar)
Fullservice exkl mockning. Ingår fri tillgång på hö, allt foder ingår.
Hästarna ute i rätt små rasthagar på vintern ca 9-10 timmar (2-4 hästar per hage) tråkiga hagar så hästarna står mest vid balen och äter. Bekvämligheter som tvättstuga, spolspilta etc finns. Pris 2700 kr i månaden inkl allt ovan. Inga pass.

Stall 2: ligger lite utanför stan men fortfarande cykelavstånd. Stora kuperade hagar ute 12-14 h per dygn vinterhalvåret. Ej fri tillgång men Fodringar 4-5 ggr per dag. Belyst Ridbana finns vid stallet, ca 2,5 km fin ridväg till ridhus där ridhuskort kan lösas. Underbara ridvägar direkt utanför stallet.
Hö ingår. Spån och kraftfoder får man köpa själv. Man har insläpp 2 kvällar i veckan dock bara 3 hästar att ta in. Utsläpp och alla Fodringar ingår. Pris för stall och hö 800 kr.

Det lutar åt stall 2 då jag är student och inte så jätte gott om pengar. Dock har jag aldrig varit utan ridhus och aldrig haft stallpass. Vad skulle ni valt?

Stall 2 tveklöst. Främst för häst/arnas skull.
 
Stall 2. Utan tvekan!
Bättre hagar, bättre uterittsmöjligheter, inte fri tillgång.

Med bara 3 hästar att ta in är det en piss i missisippi, kommer ta dig noll tid- egentligen blir de ju bara 2, eftersom din tar du väl in oavsett? :-)

/Lavinia
 
Säger som de andra, stall 2. För mig är det viktigt att min häst får gå i en större hage och vara ute så mycket som möjligt.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 886
Senast: lizzie
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 127
Senast: Smurfoff
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 050
Senast: Sorgsen
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
717

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Melatonin
  • Skor på sommaren
  • Bli av med getingar på balkong

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp