Vill ej böja sig i vänstergalopp...HJÄLP!

B

Bubben91

Om pållen inte vill böja sig, knappt ställa sig i vänstergalopp, är det högersidan som är svagare då?:confused:

Vad ska jag göra för att stärka honom i höger i så fall? Vill så gärna att han ska bli starkare där för som det är nu så är liksom både han och jag lite låsta när det kommer till att galoppera i vänstervarv.
(Vi spänner oss för vad som komma skall)
Han har t.ex. inte någon bjudning där längre, bjudningen finns bara i höger varv där han går jättefint!

Snälla hjälp mig med lite övningar för detta tar gnistan ur vårat paddockarbete!:(
 
Sv: Vill ej böja sig i vänstergalopp...HJÄLP!

Om det är stor skillnad på båda sidorna tycker jag att en kiropraktor ska få kolla igenom din häst. Det kan helt enkelt vara så att h*n har några låsningar och inte klarar att gå böjd.
 
Sv: Vill ej böja sig i vänstergalopp...HJÄLP!

Det är bara i galoppen som denna skillnad finns, i trav och skritt är det "som vanligt"- okej alltså.
 
Sv: Vill ej böja sig i vänstergalopp...HJÄLP!

Prova att fatta galoppen i en öppna. Då har du hästen böjd i fattningen. Gärna svag öppna i galoppen också.
 

Liknande trådar

Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 073
Senast: Josofinito
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 448
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 346
Senast: Milosari
·
Träning Jag har ett sto fött 08 som har problem med galoppen. Jag köpte henne i augusti 2015 och i början så var det 1 varv slängtrav innan hon...
2
Svar
28
· Visningar
2 912
Senast: Elzaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp