Bukefalos 28 år!

Vill inte bli fångad

Sv: Vill inte bli fångad

Ja min häst hade väldigt dåligt förtroende för människor när jag köpte henne, hon hade nog fått en hel del stryk. Det var därför jag använde den här zonträningsmetoden. Hon fattade snabbt att hon fick vara ifred i zonen så jag tror inte hon uppfattade övningen som särskilt hotfull, mer underlig.

Innan dess hade jag under några månader försökt med allt som man kan tänka, inklusive vistats oerhört mycket i hagen. Men även om hon sakta blev bättre tog det emellanåt ganska lång tid att hämta henne, typ en timme.

Nu är hon helt ok och kommer alltid själv, inga problem.
 
Sv: Vill inte bli fångad

Men de blir "dumma" för att de har dåliga erfarenheter. Ta vad som helst. lastning. där kan hästen använda sin styrka för att fly. inte så mkt senare för själva lastningen utan för att de vet att människan då blir som förbytt.

Hästen blir trängd.

Ja ja.. Bra att den har tänkt om o hoppas att den får en morot:bow:
 
Sv: Vill inte bli fångad

Halvt knapplån.

Jag filmade honom idag och här ser man att han är nyfiken och blir glad när han ser mig. Jag tog han i grimman och gick ett varv i hagen sen släppte jag han men då va snabb på att gå iväg igen. Jag gick en runda i hagen sen kalla jag på honom och då kom han igen.

http://www.youtube.com/watch?v=lsEKS0gdloQ&feature=youtu.be Det blåser en del så ha inte ljudet för högt.
 

Liknande trådar

Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
779
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 198
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 014
Senast: Stereo
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
907
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp