Bukefalos 28 år!

Vill inte mer

Det finns paketpris. Och det finns möjlighet att gå på flexibla tider. Problemet var priset. Priserna på yoga har uppenbarligen stigit ganska ordentligt de senaste åren.

Alternativet för TS är att få det inom högkostnadsskyddet och att träna hemma.Jag är lite osäker på om det är möjligt att få flexibla tider om man går till fysioterapeut för att göra MediYoga. Den fysioterapeut jag känner har fasta klasser i veckan.

-

Yogan bör ses som ett komplement till annan vård, även om det i en del fall är det enda som behövs. Vi är alla olika med olika typer av problematik. För min del var det det avgörande för att göra mig frisk i stället för att placera mig i förtidspension och det var en yogaterapeut som gav mig programmet som hjälpte just för mina problem. Träningen gjorde jag hemma på egen hand.
Tror att jag läste lite snabbt, trodde att det var arbetsgivaren som motsatte sig att betala per gång.
 
Du måste känna efter själv men mår man så dåligt som du är det etablerat inom vården att kombinerade insatser är mest effektivt och att man i många fall (särskilt när det gäller livsleda) måste hitta en effektiv medicinering först av allt.
Du verkar ha haft regelbunden kontakt med psykiatrin och om du orkar så tror jag att du ska fokusera på att förmedla att medicinen inte fungerar och att du känner livsleda och har destruktiva tankar.
Det är svårt, jag vet, men om du hittar rätt så är det så värt det. Jag säger det igen; Lamotrigin i kombination med till exempel cymbalta är en väldrigt effektiv kombination för många.
 
Kanske inte, men vad ger det? Inget. Känns inte som jag har nån nytta av det...

Jag tror inte att alla katter du haft och fött upp under åren håller med om att dina kunskaper inte kommer till någon nytta. Och sådär rent allmänt är det långt ifrån alla förunnat att ha en spetskompetens överhuvudtaget, det krävs engagemang och tålamod för att bli riktigt bra på något, oavsett om det handlar om juridik, tennis, katter eller fredsförhandling.
 
Kanske är det dags att byta, jag vet inte. Äter Lyrica mot ångest och Cymbalta mor depressionen. Funkat bra i några år, men nu vet jag inte. Eller ja, nån ångest har jag inte så den funkar. Får ringa min läkare och prata med henne. Hon är dock sån som helst vill trappa ner medicin. Så jag vet inte.
Nu är jag ingen expert på antidep men jag åt venlafaxin i flera år och till slut började jag tänka att det var den som gav mig ökad ångest och mardrömmar, jag trappade ner jättelångsamt och när jag slutat med den minskade ångesten och mardrömmarna. I mitt fall var det nog så att kroppen sa att den inte behövde eller ville ha venlafaxin längre.
Skulle kanske kunna vara nåt sånt för dig också? Bra att du pratar med din läkare.
 
Nej, det skulle gå på runt 10.000. Alldeles för mycket.
Men är det inte värt att prova? Visst är det en ekonomisk fråga och det är tragisk att människor inte har råd att bli friska, men prova några gånger om du kan? De brukar fixa en avbetalningsplan. Men det är såklart viktigt att man träffar en seriös person, precis som inom allt annat.
 
Men är det inte värt att prova? Visst är det en ekonomisk fråga och det är tragisk att människor inte har råd att bli friska, men prova några gånger om du kan? De brukar fixa en avbetalningsplan. Men det är såklart viktigt att man träffar en seriös person, precis som inom allt annat.

Jag har provat. Det var i landstingets regi och av en nyutbildad hypnosterapeut. För mig fungerade det inte. När det gäller så mycket pengar vill det mycket till innan man provar. Hur mycket forskning finns det på dess effektivitet och för vilka åkommor kan det rekommenderas?

Jag gick nog ett halvår i hypnosterapi till ingen nytta alls.

Som sjukskriven hade jag inte mycket pengar alls och jag fick pussla för att få det att gå ihop. Men jag ville bli frisk och hade hört mycket positivt om meditation. Dessvärre trodde jag mig inte kunna meditera men jag hade läst om en cd-skiva som skulle vara väldigt effektiv med djup meditativ effekt direkt. Den ville jag ha så jag sålde grejer på tradera för att få ihop pengarna. När jag fått ihop tillräckligt köpte jag skivan och den blev vändpunkten för mig. Tur var ju det för det var ett ganska stort utlägg för mig.

Jag är nog rätt säker på att jag inte är ensam om att betala ur egen ficka för alternativ behandling när den ordinarie sjukvården misslyckas, men man får nog ta och granska de olika alternativen innan man väljer något att satsa på.
 
Senast ändrad av en moderator:
Men är det inte värt att prova? Visst är det en ekonomisk fråga och det är tragisk att människor inte har råd att bli friska, men prova några gånger om du kan? De brukar fixa en avbetalningsplan. Men det är såklart viktigt att man träffar en seriös person, precis som inom allt annat.

Hade jag haft pengarna hade jag gärna testat. Men just nu är det annat som får gå före.
 
Men är det inte värt att prova? Visst är det en ekonomisk fråga och det är tragisk att människor inte har råd att bli friska, men prova några gånger om du kan? De brukar fixa en avbetalningsplan. Men det är såklart viktigt att man träffar en seriös person, precis som inom allt annat.
Man ska nog vara ganska försiktig med att rekommendera dyra alternativmetoder åt folk i sådant skick som ts.
 
Sorg och depressioner är ett litet helvet att hantera.
det viktiga är att man hanterar det, oavsett sätt man väljer. Ibland måste jag banka mig i huvudet med vad jag är glad över eftersom jag har lättare att få slagsida åt Depp-hållet än Pepp-hållet. Rätt medicinering (vilket som är rätt kan förändras över tid), bra samtalsterapeut och bra kost och motion.
Min första åtgärd skulle vara att du fick börja promenera minst en halvtimme om dagen. Motion är enormt förlösande vid depression och ångest är min erfarenhet. Det är bara bra för kroppen och knoppen och då kommer du ut bland folk. Gör det, även om det känns motigt. Det känns i alla fall för mig alltid bättre efteråt. Just nu är det skit i mitt liv, men jag får tugga mig igenom det.
 
Man ska nog vara ganska försiktig med att rekommendera dyra alternativmetoder åt folk i sådant skick som ts.
Eller är det det som behövs? Att man inte går i samma banor och tankar hela tiden? Även om man upplever att man sitter fast i sitt fängelse så kan man behöva input. Från olika håll.
 
Sorg och depressioner är ett litet helvet att hantera.
det viktiga är att man hanterar det, oavsett sätt man väljer. Ibland måste jag banka mig i huvudet med vad jag är glad över eftersom jag har lättare att få slagsida åt Depp-hållet än Pepp-hållet. Rätt medicinering (vilket som är rätt kan förändras över tid), bra samtalsterapeut och bra kost och motion.
Min första åtgärd skulle vara att du fick börja promenera minst en halvtimme om dagen. Motion är enormt förlösande vid depression och ångest är min erfarenhet. Det är bara bra för kroppen och knoppen och då kommer du ut bland folk. Gör det, även om det känns motigt. Det känns i alla fall för mig alltid bättre efteråt. Just nu är det skit i mitt liv, men jag får tugga mig igenom det.
Håller med! Att vara ute och gå är väldigt välgörande.
 
Eller är det det som behövs? Att man inte går i samma banor och tankar hela tiden? Även om man upplever att man sitter fast i sitt fängelse så kan man behöva input. Från olika håll.
Fast rekommendera något så dyrt till någon som börjar tappa hoppet är oansvarigt. Tänk om denne skulle förstöra sin ekonomi på kuppen. Då blir det verkligen inte bättre.
 
Jag har provat. Det var i landstingets regi och av en nyutbildad hypnosterapeut. För mig fungerade det inte. När det gäller så mycket pengar vill det mycket till innan man provar. Hur mycket forskning finns det på dess effektivitet och för vilka åkommor kan det rekommenderas?

Jag gick nog ett halvår i hypnosterapi till ingen nytta alls.

Som sjukskriven hade jag inte mycket pengar alls och jag fick pussla för att få det att gå ihop. Men jag ville bli frisk och hade hört mycket positivt om meditation. Dessvärre trodde jag mig inte kunna meditera men jag hade läst om en cd-skiva som skulle vara väldigt effektiv med djup meditativ effekt direkt. Den ville jag ha så jag sålde grejer på tradera för att få ihop pengarna. När jag fått ihop tillräckligt köpte jag skivan och den blev vändpunkten för mig. Tur var ju det för det var ett ganska stort utlägg för mig.

Jag är nog rätt säker på att jag inte är ensam om att betala ur egen ficka för alternativ behandling när den ordinarie sjukvården misslyckas, men man får nog ta och granska de olika alternativen innan man väljer något att satsa på.

Jag gick inte i landstingets regi. Det är olika hypnoser. Klart det vill mycket till.

Jag säger inte att alla blir friska av hypnos, och alla blir inte friska av piller. Allt beror ju på bakomliggande orsaker. Som man själv kanske inte riktigt hittar.
 
Fast rekommendera något så dyrt till någon som börjar tappa hoppet är oansvarigt. Tänk om denne skulle förstöra sin ekonomi på kuppen. Då blir det verkligen inte bättre.
Jag har inte påstått att det är dyrt. Det är hon som skrev det. Och hon ville inte. Och det är självklart helt okej.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nej ingen här kan såklart ställa en diagnos, jag vill mest bara ha pepp och lite på fötterna sas för att få vården att lyssna...
Svar
9
· Visningar
966
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 087
Senast: Badger
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 393
Senast: SiZo
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 172
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp