Bukefalos 28 år!

Vill själv! Redan?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vill själv! Redan?

Ger en del burkmat och som du ser på bilden lite högre när han sitter i barnmatstolen så äter han gärna själv.
Eller grejer runt i tallriken med skeden och sen smetar det överallt snarare :smirk:
Men jag har fått bort alla fläckar ändå.
Jag blir sällan kladdig, sitter långt ifrån.
Och hans kläder byter jag inte så ofta mitt på dagen heller.
Han får ha fläckiga kläder den dagen och får rena dagen efter.
 
Sv: Vill själv! Redan?

Mitt bästa fläcktips är annars galltvål =)

Silverkedjan fick ju en hög kläder från mig och jag har för mig att hon sa något om att de såg så rena ut, rätta mig om jag minns helt galet. Kan lova att utan galltvål hade de inte varit så *s*
 
Sv: Vill själv! Redan?

tror barnmatsburkarna ger värst fläckar för våra barn har ju inte varit så förtjusta (läs har totalvägrat) äta sånt och kladdar/har kladdat kollossalt mycket men ändå så är det inte mycket som är förstört i klädväg... båda har hatat haklapp - tog tag i den och drog och vrålade tills vi tog av den...:smirk: till sonen skaffade jag ett förkläde med armar för att skydda kläderna - hittade fläckar bak i nacken istället - då gav jag upp...

diskmedel rakt på fläckarna och så in i tvättmaskinen. galltvål, vanishpulver - måste ligga i blöt ett par dygn och min favvis Wizz oxi action spray (en vanishkopia) tar bort det mesta... har inte heller så mycket ljusa kläder - det hjälper :D och att ta av kläder man är rädd om
 
Sv: Vill själv! Redan?

Mitt bästa fläcktips är annars galltvål =)

Silverkedjan fick ju en hög kläder från mig och jag har för mig att hon sa något om att de såg så rena ut, rätta mig om jag minns helt galet. Kan lova att utan galltvål hade de inte varit så *s*

hehe, sa jag inte "oanvända" ?

Men det är de INTE nu :angel: :banana: :banana: :banana:
 
Sv: Vill själv! Redan?

Till och med det alltså *asg*
De var dock inte det, jag garanterar. :D

Skönt att höra att de kom till användning ordentligt. :D
 
Sv: Vill själv! Redan?

Mitt bästa fläcktips är annars galltvål =)

Jo, jag har galltvål. Men bananfläckar finns det INGET som rår på.

Sen tror jag att det är bra att lägga kläderna i blöt direkt, som några tipsat om. Men tyvärr orkar jag sällan det.

Mörka kläder var ett bra tips. Hittills har vi haft mycket ljusa och vita kläder!:eek: :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 037
Senast: gulakatten
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
916
Senast: Roheryn
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 958
Senast: Madalitso
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 249
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp