Vill veta allt!

westernhorsemanship

Trådstartare
Jag har länge funderat på att börja med just distans, bor i södermanland och tycker det är väldigt få tävlingar häromkring? Lite frågor som jag har :D

Vad är gula boken för något och vart köper jag den?
Jag har inte någon med mig som har körkort, kan jag rida ändå?
Kan man köpa engångslicens på plats? dvs för clear round?
Måste hästen ha licens för clr?

Annat som jag behöver veta? Vill ah alla tips och råd! :)
 
Sv: Vill veta allt!

Jag är inflyttad till Södermanland och tycker att det finns massor av tävlingar inom rimligt avstånd här. På http://distansridning.se, under fliken "tävling" finns det en googlekarta som har alla säsongens ritter inprickade. Det är ett bra ställe att leta efter ritter på nära håll. Samma hemsida (distansridning.se) finns det en flik som heter Distansridning. Där hittar du massor av bra information, bland annat om gula boken och hur du beställer den.

Man brukar anmäla sig även till Clearrounderna via tävlingsdatabasen, tdb, och där beställer man också de licenser som behövs.

Visst kan du rida utan att ha med dig medhjälpare med körkort. Men det kan vara skönt att ha med sig någon ändå, som kan hjälpa till i grinden, även om den inte möter upp ute på banan.

Lycka till!
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 238
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 724
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 692
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Nu vänder jag mig till buke för tips och råd för hur jag ska hitta tillbaka till ett meningsfullt hästeri! Jag har haft uppehåll från...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: Cavallo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp