Bukefalos 28 år!

Villrådig

Meggan

Trådstartare
En av våra medryttare kommer att flytta i vår och en av döttrarnas kompis har anmält sitt intresse. Dock så vet jag att pappan till kompisen som vill börja rida har rätt mkt obetalda skulder och dålig ekonomi efter en del trassel. Känns olustigt att ta upp det med pappan och jag vill inte neka tösen att börja rida för att jag inte tror pappa kommer betala. Men om jag låter henne börja rida och pappa inte betalar hur ska jag då förklara att hon inte får rida mer?
Känsligt ämne...
 
Sv: Villrådig

Måste du ta betalt då? Din dotter kanske tycker att det är jätteroligt att ha en kompis att rida med.

Sen kan jag förstå ditt dilemma men vill du låta henne rida och samtidigt ta betalt så blir detta en risk du får ta. Men då tycker jag att du ska göra det klart för både dottern och pappan innan hon börjar som medryttare att det kan bli så att du säger upp henne som medryttare om du inte får betalt.
 
Sv: Villrådig

Det bästa är väl att tala med pappan, fråga om dottern berättat att hon vill börja rida hos er och att det kommer att kosta pengar. Om inte dottern har egna pengar är det väl den som ska betala som du får komma överens med.

Finns det en mamma med i bilden? Vill hon sponsra ridning?

Om det är en tonåring så får du förklara att det kostar pengar att ha häst och du behöver få betalt för att ha råd själv, de förstår även om de blir besvikna.
 
Sv: Villrådig

Tjejen är bara 11 år, ridsällskap finns redan iform av syster med ponny och en massa andra ponnykompisar på anläggningen. Pappan vet om att det kostar och hur mkt och har sagt ja, men vet ju inte om han faktiskt kommer att betala med tanke på hur han sköter andra ekonomiska åtaganden. Finns ingen mamma.
Och ja jag är den typen av hästägare som tar betalt av mina medryttare men det är en helt annan diskussion :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 742
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 092
Senast: lundsbo
·
L
  • Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: LiviaFilippa
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 410
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp