Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.

vindvissla

Trådstartare
Vi kan väl också ha en tråd, vi som ska ha i vinter! Hur mår ni? Har ni varit på undersökningar på sistone? När har ni inskrivningar och ultraljud? Bara 29 veckor kvar för min del hihi låter mindre om man skriver så.

Jag skulle varit och tagit blodprov i morse men glömde avboka och var i Dublin med jobb. Nu fick jag ingen ny tid förrän den 8e juni! Har första ultraljudet i juli någon gång.

Nu har jag berättat för nästan alla kompisar så snart kan jag vara med i magtråden! :banana:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

...och jag har bara 34 veckor kvar... Själv har jag inte ens ringt mödravården, det är ju så tidigt än (enligt internet bf 25 januari). Tänkte ringa nästa vecka någon gång. Men jag tänker följa denna tråden noga så mer info kommer framöver!

Här berättar vi om vår nyhet för så gott som alla, även om det är tidigt. Vi känner att nu när det är andra barnet är det inget att hålla på. Börjar det synas ngt på dig än? När jag var gravid med William syntes det knappt (eller det var inga problem att dölja) ens när jag var på ultraljud, men jag har hört någonstans att det syns snabbare med 2:an eftersom magen redan är lite uttöjd...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Ja jag ville vänta att berätta för kompisarna eftersom en av de närmsta låg med värkar och tänkte föda sin dotter - trodde vi. Det var falsklarm och tog åtta dagar till innan det var klart hihi men jag ville inte stjäla hennes tid i rampljuset. Nu vet de om det allihop, till och med sambons dotter.

Det syns inget på mig tror jag, jag har haft mage sen Sam föddes. Inte så mycket överflödigt skinn, mer för mycket choklad :D. Så visst ser jag gravid ut men jag tror jag gjort det även utan bebbe i magen.

Hur mår du? Jag är så sjukt trött för tillfället, har precis sovit middag med Sam, varken han eller jag skulle sova egentligen men däckade när han ammade. Om en halvtimme ska jag vara på grillfest och ha med mig en kaka och tzatziki.

Jag puttar upp tråden för den halkade ner igår kväll, alla hann nog inte se den.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag ska på inskrivning på måndag :bump: Jag har 31 veckor kvar.

Känner mig inte ett dugg gravid, känner inte av fogarna som jag gjorde med Rasmus, då jag var tvungen att sjukskriva mig vid den här tiden. Är inte lika yr i huvudet men jobbar ju inte lika fysiskt heller. Är där emot helt sjukttrött, skulle kunna sova hela tiden.

Jag berätta jättetidigt för alla, var så himla glad, hade nästan inte ens kissat klart på testet när jag ringde min mamma ;)

Magen är skitstor :eek: Men den har samma form som med Rasmus men mycket mindre vältränade magmuskler.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jodå, här har det inte kommit så många graviditetsymptom än. Visst, jag är nog lite tröttare än vanligt men det kanske är lathet... Emellanåt känner jag en hel del stickningar och lite små-"smärta" vid livmodern, men det har jag läst att det är trådarna som håller i livmodern som töjs... Något sådant har jag inte för mig att jag kände med William, men jag kanske inte tänkte på det då för i denna veckan visste jag inte ens om att jag var gravid.

Min svaghet är ju tyvärr också choklad. Usch, jag väger typ 10 kg mer än en vecka efter William föddes :o:o... Suck, men det får jag väl ta tag i efter denna graviditeten.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Skönt att du verkar må bättre denna graviditet, hoppas det fortsätter så!

Din mage är väl inte skitstor! Säger jag efter att ha sett den i magtråden ;). En annan ser ju gravid ut pga annat...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag tänkte skriva här igår kväll men somnade med Sam och sov hela natten. Vid 5 i morse tog jag av mig jeans och bh. Hädanefter ska jag nog klä mig i pyjamas kl 8 på kvällen så jag är beredd :D

pmm vad kul att du ska på inskrivning så snart, här gör man det inte förrän första ultraljudet i v 17 nångång. Förra gången fick vi sitta och vänta i tre timmar på att komma in. De har liksom inget kösystem utan säger till alla att komma klockan två. Jättepraktiskt. Idag ska jag nog våga lägga in en bild i magtråden, fast det är mest fläbb och inte så mycket bebismage!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Signar in här. :) BF 21 januari - långt kvar.:( Har berättat för en kompis för vi hade tänkt springa halvmara tillsammans i september (blir nog lite tungt).

Jag har blodsockerfall, mår illa på morgonen och rejäl växtvärk i magen. Är dessutom svullen över magen. För två veckor sen var magen platt, nu är den uppblåst.

Jag väger ca 6 kg mindre än när jag blev gravid med första (och hittills ända) barnet så jag tror att det, i kombination med att det är just andra barnet, gör att det kommer att synas fortare. Det gillar jag inte. Däremot kommer jag att berätta för kompisar tidigare den här gången - går det åt pian får jag berätta det med.:grin:

Tänkte ringa om inskrivning nästa vecka, här skriver de in vecka 9-12 ca. Jag är så gammal att jag kommer få kubtest om jag vill:)

Det jag annars funderar mest på är att jag är mer orolig för förlossingen nu då min förra inte var så bra.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag räknar med att graviditeten kommer gå fortare nu än förra gången, nu har man ju en ett och ett halvtåring att ta hand om, förra gången hade man ju inget annat att tänka på :D

Hoppas du hinner bearbeta förlossningen så att det känns bra, vad var det som inte var bra med den förra? (om du vill berätta såklart)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Kort sammanfattning: han kom med ansiktet först istället för nackan samt på snett på öppningen sas. Det gjorde att jag var värksvag trots dropp och inga smärtstillande. Hade krysvärkar i 5h, till slut lyckades en bm trycka tillbaka honom så han hamnade rakt mot iallafall, men fortfarande med ansiktet först. Det gör att det är bra mycket mer att klämma ut:crazy:

Det som var mest hemskt var att det i flera timmar stod still, han stod bara och stutsade på bäckenet utan att komma ner .

Sprack långt upp i slidan och har fortfarande men av stygn osv.

Jag var helt lugnt inför förlossningen, tänkte att det här grejar min kropp. Nu är jag redan orolig..... ska ta upp det med bm såklart.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

aha. ja på det hållet kommer de ju med tjockdelen av huvudet först. Sam låg likadant först men snurrade innan han kom ner i bäckenet. Hoppas denna bebisen lägger sig rätt för dig, det låter inte skönt att spricka så mycket. Din bm kommer säkert förstå din oro.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Nu ska vi äta lunch sen åka till barnmorskan :bump:

Igår somnade jag kl 19:30 och vaknade 8:30 idag :o
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Hej! Jag är gravid i vecka mellan 7 och 10 tror jag. Har varit på mitt första besök på mödravården. Har en dotter på snart 14 år sedan tidigare. Har fått 3 missfall 3 år i rad före denna graviditeten. :( Men denna känns annorlunda så jag hoppas det håller i sig.

Jag har varit sjukt trött denna graviditeten, har fått lägga mig 1-2ggr om dagen och vila. Jag har också mått illa men det börjar bli bättre så jag kanske har gått längre i graviditeten än vad jag tror.
Mvh Hanna
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Skuttar med här oxå :)

Jag har BF den 21 November och väntar min och sambons 2:a. Jag mår bara fint, precis lika som första graviditeten. Jag hade en vecka ca mellan v9-10 ungefär som jag mådde rackarns illa och fram tills vecka 12 var jag helt makabert trött och orkade i princip inget alls.

Magen har börjat synas och jag köpte mina allra första mamma-byxor i Fredags, hittade inte ett ända par som satt fint förra graviditeten så nu är jag glad att jag slipper leva 10 månader i mysbraller :D
Tiden går vrålfort nu med en go liten 8 månaders busunge att roa mig med hela dagarna, minns inte ens vilken vecka jag är i, förra gången visste jag nästan på klockslaget exakt vart i utvecklingen jag o bebbe var =P

For på inskrivning i v 9 och nu väntas nästa besök i samband med RUL den 23 Juni, väldigt snart alltå :laugh:

Hoppas ni alla andra mår bra och njuter av det underbara sommarvädret som äntligen hitta hit :bump:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag har bara 18 veckor kvar skall få i okt :love: Skall in nu på onsdag och göra sockerprov eftersom vi har diabetes i familjen så är dom extra noga med det. har gjort alla mina ultraljud redan och skall in på koll igen den 26. Mår väldigt bra nu dom första 12 veckorna var jätte jobbiga för min del men nu är allt sånt borta. :D
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Vad roligt att lite fler har hittat in hit! Jag visste att vi var en hel drös som parat sig ungefär samtidigt :D

HannaPP hoppas det går vägen denna gången, jag kände också skillnad på mitt missfall och när det var "ok". Jag ska hålla tummarna för dig!

bed_of_roses, lite avis att du bara har 18 veckor kvar! Men jag räknar med att tiden flyger fram ändå hihi.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

ja det är säkert några till som skall skriva i denna tråden med som har gömt sig någonstans hehe.

Ja nu tycker jag bara tiden flyger iväg det kändes som man var i vecka 12 för igår :D tiden kommer flyga fran för er med :P så nu får man börja med all inhandling som säng och allt...så himla kul :p
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Så var inskrivningan avklarad :bump: Rasmus charmade BM regält och hon tyckte han kunde stanna kvar på mottagningen ;)

Ligger +1 kg sen inskrivningen med Rasmus, hb 133, sockar 5,7 och blodtryck 116/60. Nästa besök är inte först graviditetsv.25!! Om jag inte måste komma tidigare pga foglossningar. ÄR dock väldigt orolig den här graviditeten att något ska gå fel, det har ju gått otroligt bra en gång. Och med en nära vän som gått igenom 3 missfall nyligen blir man ju ännu nojjigare. Får se hur jag gör.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Vad bra att du är inskriven, en milstolpe! Det är trist att det är så långt mellan gångerna i början tycker jag, känns ju som en evighet!

Jag är också lite räddare denna gången, förra gången var det bara att hänga på, nu var det mer en bebis, ett syskon och barn på direkten.

Shoppa ska jag inte så mycket denna gången, har funderat på könsul senare och om det blir en flicka får jag väl köpa lite rosa ryschpysch! :D
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag ansluter mig ocksa till traden nu. Har ingen aning om i vilken vecka jag ar men har lakartid bokad den 16:e juni sa da lar jag bli klokare. Jag hade min sista mens (startdatum) 23 mars men eftersom jag slutade med p-pillerna iom den sa vet jag inte riktigt nar nasta mens bor ha kommit (jag ar myyycket oregelbunden).

Jag mar sadar. Illamaende, trott och kissnodig hela tiden. Magen ar lite "svullen" och ibland kanns det lite som nar jag har mensvark (fast inte exakt). Nagon som vet vad det kan vara?

Vi har berattat for "alla". Eftersom jag har min familj i Sverige sa kanns det viktigt att de far vara med fran borjan. Sen kunde inte min superstolta pojkvan halla tyst om det till sina kompisar sa nu vet iaf bekantskapskretsen har om det. Och eftersom vi bor i en pytteliten stad dar skvaller ar huvudsysselsattningen sa kommer alla veta det inom ett par veckor. :D

Agnar mest tid at att lasa pa och att planera framtiden med min pojkvan, manga beslut att fatta nu. :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp