Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Valkommen! Ja det ar viktigt att de ar delaktiga dar hemma! Jag gjorde en film pa min vaxande mage och uppdaterade typ en gang i manaden med bilder. Det uppskattades! En blogg ar ocksa toppen om du inte har det redan. Sen nar Sam foddes gjorde jag filmer ratt sa ofta och la upp pa youtube.

Ska du pa ultraljud den 16e eller bara doktorn?

Jag ska till sjukskoterskan pa mandag och ta blodprover, sen tillbaka till doktorn en gang till innan ul.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag gjorde en film pa min vaxande mage och uppdaterade typ en gang i manaden med bilder. Det uppskattades! Sen nar Sam foddes gjorde jag filmer ratt sa ofta och la upp pa youtube.


Just det, tror du visade någon eller några här någongång. Det var så fint så man blev helt tårögd!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

ÄR dock väldigt orolig den här graviditeten att något ska gå fel, det har ju gått otroligt bra en gång.

Ja, det känns som man är mer orolig med andra. Första graviditeten tyckte jag att "varför skulle det inte gå bra för mig - det går ju bra för alla andra". Efter att ha fött en pojk utan problem och med så gott som högsta poäng tror man att allt ska vara frid och fröjd. Men vid 7 månaders ålder fick William ju en ovanlig sjukdom som heter infantil spasm (en allvarlig form av epilepsi) och det kändes fruktansvärt att inte veta om han skulle bli utvecklingsstörd eller något annat hemskt. Jag tycker att man har "läst på" lite mer nu och är därför mer medveten om allt hemskt som kan hända. Men vi får alla tänka positivt, för annars blir man väl helt knasig... Tur att man inte lever för 100 år sen i alla fall...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

*kl*

ja vill åxå va med!!!
BF om 24 veckor idag.
kände första rörelsen i söndags, på mors dag.... mitt första barn, så känslan kändes INTE igen och var helskum. Vi kom och åkte i bilen på en grusväg, körde ner i en grop och hela bilen skumpa som fan! en SD var given, såklart, som alltid när jag gör nått jag inte brukar......... starx efer började det bubbla lite i magen å ja sa till andreas:
"hmmm..... ja tror det rör sig?"
"va?" sa han å la handen på magen.....
"du kan inte känna nått än...."
"nähä...."
*tystnad*
å då kände det! hela magen bubbla till och jag kände lilla grodan som vände sig!!!!!!! jag kunde inte låta bli att skratta till, kändes helt wierd! :eek:
berätta för andreas att det verkligen hade rört sig....
sen fortsatte det att röra sig från och till under kvällen, men jag kände de bara när jag satt i bilen eller i soffan, som har typ samma sittställning som bilen.

så nu är jag tillbaka på funderingen på att jag är 4 veckor längre än jag är.... men det lär märkas om 3 veckor. :o

å nån mer som fått vätska i brösten? eller som gubben tror..... vatten som krupit in i tutten från när jag duchade..... :grin::rofl:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Hoppar in här jag med! Jag är i vecka 8+1 enligt sista mensen. Har lite ont i tuttarna, men det kan jag leva med. Tyvärr mår jag illa nästan varje dag och har gjort det i snart en vecka. Men igår köpte jag sea-band och det verkar hjälpa rätt så bra! Jag ska inte på inskrivning förrän den 27 juli, då är jag i v 16+1, det är sjukt överbelastat här i Malmö.

Men jag har i alla fall fått göra ett VUL, hade så ont vid höger äggstock att de misstänkte utomkveds. Tack och lov satt graviditeten där den skulle, men det var inte så mycket att se än!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Hihi har ar den for de som inte sett, ratt kul nu efterat faktiskt.

http://www.youtube.com/watch?v=u90gwdopOqE

Cilla vad spannande, hoppas du ar 4 v langre gangen sa blir det mindre tid att vanta tills bebbe kommer ut! Det ar sa mysigt nar de ror pa sig! Jag hade ingen vatska i brosten alls forsta gangen forutom en enda gang, da kom det en liten liten flack pa nattlinnet. Nu ammar jag sa jag har en massa vatska i tuttarna :D
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Grattis och valkommen hit! Jag bodde mina forsta 25 ar i Malmo! Det ar anda ultraljudet v 16 som ar roligast, innan ar de sa sma och efter ar de sa himla stora att man bara ser delar. Men det ar en olidligt lang vantan - jag vet!

Seabandsen hjalpte mig bra fast jag har inte hittat dem denna graviditeten och ar for snal att kopa nya...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Precis så tänkte jag oxå. Jag är erbjuden att åka till sthlm och göra nupp, ska diskutera det med maken när han kommer hem. För han är och köper större bil idag :D
Undersökningen kostar 1,800 kr men det är det värt för fem öre, det är inte mkt pengar alls för en medicinsk undersökning av fostret.
 
Senast ändrad:
Sv: Vinter 09-10 mammor

Ja det är sant - på andra :D Jag tyckte mest den var otymplig! Mina berg såg så lockande ut och jag saknade ridningen som bara den. Men det är ju övergående tack och lov, och definitivt värt det! :love:

Idag hade jag stora förhoppningar om att hålla mig vaken när Sam somnade men icke. Nu är klockan nästan tolv och jag är bara nere för att hundarna skulle få kissa. Är dötrött och sugen på en rostad Nutellamacka.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Precis så tänkte jag oxå. Jag är erbjuden att åka till sthlm och göra nupp, ska diskutera det med maken när han kommer hem. För han är och köper större bil idag :D
Undersökningen kostar 1,800 kr men det är det värt för fem öre, det är inte mkt pengar alls för en medicinsk undersökning av fostret.

Jag har lite dålig koll på begreppen :o så jag var tvungen att läsa på lite om nupp. Men du är väl en bra bit ifrån "riskåldern" för sådana skador? Så då ska det väl egentligen inte behövas? Men visst, man är ju aldrig säker så är man riktigt orolig kan det ju vara bra för att stilla sin oro...

Kul med ny bil förresten!!!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Va rolig video på din mage!:D

Lite uppdatering, i tisdags fick jag lite bruna flytningar så jag ringde till gyn superorolig, fick tid i morgon torsdag för ett ultraljud, men i går jag fick ont i magen som halvkraftig mensvärk och det kom pyttelite blod mörkt med små "gele klumpar" i. :( Jag var jätteledsen i går övertygad om missfall. Men det lugnade sig och jag har inte haft ont sedan dess men lite lite blod. Jag är nu givetvis ändå livrädd för att detta är ett missfall som är pågång. Förutom detta har jag fortfarande vanliga graviditetstecken som onda bröst osv och gjorde igår ett graviditets test som visar graviditet.

Håll tummarna för mig att det inte är ett missfall pågång.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Suck, denna mödravård på min ort! Ringde precis till dem och tänkte skriva in mig, hon som har mitt område har nämligen telefontid endast en timma på tisdagar och onsdagar. Och idag var de givetvis på kurs! Så nu får jag vänta ända tills på tisdag... Fast det är ju egentligen inte hela världen för jag är ju bara i vecka 7 än, men trist ändå när jag gått och väntat på att ringa idag (det är ju skönt att ha det gjort och sen tänkte jag skriva upp mitt datum i den nålade tråden när jag ringt).

Förresten börjar jag blir lite illamående nu denna veckan. Det kommer när jag börjar bli hungrig...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jag ska ha i oktober och har också bara 18 veckor kvar :laugh: Det är min och sambons första och det är såklart jätte spännande! Första 12 veckorna tyckte jag var hemska, mådde illa och var fruktansvärt trött. Men efter det har det bara rullat på och jag känner mig jätte pigg! Börjar få en riktig mage och i natt låg bebis och hickade i magen för första gången. Det enda tråkiga tycker jag är att man går så sällan här, var på inskrivning i v 11, ul i v 18 och ska inte till BM fören v 25+5.
Nu vill vi bara att sommaren ska gå fort så vi kan få träffa den lille:)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

oh no! håller tummarna för att allt är som det ska!

ang gravtest, så blir det positivt ett tag efter abort/missfall. det tar ett tag för kroppen att göra sig av med alla hormoner. Kan dock inte svara på hur länge det är!!!!

jag vet att det är en klen tröst, men för att lugna mig själv och alla missfallsorosmoln jag hade i början så brukade jag tänka att OM det blev ett missfall, så var nog inte fosteret starkt och friskt nog för att leva och då kändes det mycket lättare.

usch, lider med dig! hoppas verkligen att allt är bra! jag har aldrig fått missfall, men gjorde en abort som resulterade i 6 veckor sjukskrivning för några år sedan och fy säger jag bara.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

haller tummarna annu hardare for dig, det kan ju faktiskt bloda anda.

chlo jag blir ocksa sjukt illamaende nar jag ar hungrig, det ar skithemskt! sen efter jag har atit blir jag sjukt trott och haller nastan pa att somna. inte latt det har. jag har borjat fa lite mage nu, undra vart detta ska sluta!

pmm vad blev det for bil, 7-sitsare direkt eller? :D Varfor vill du gora nupp, ar inte det lite farligt?
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Vad kul att du börjar få lite mage! Då kan du snart visa i magtråden!:D (smileyn är menad som ett stooort leende, inte som ett gapskratt)
 
Senast ändrad:
Sv: Vinter 09-10 mammor

knapp

Jag har bf 16 december enligt sista mens och 28 december enligt äl (testade med äl-stickor)

Barnet är planerat av både mig och min man. men för ca 1,5 vecka sen började han prata om att han ändrat sig och att han inte vet om han vill leva med mig osv. Har mått otroligt dåligt och funderat på om jag ska göra abort eller inte.
Efter mycket velande å tvekande är jag 99% säker på att jag ska behålla barnet. Med eller utan min man i mitt liv. Han säger att han stöttar mig oavsett vad jag väljer och att han ställer upp på barnet. Nästa dag är jag egoistisk som vill behålla mot hans vilja. Jag är bara så jävla arg, ledsen och besviken på honom.
Han är dessutom så jävla konflikträdd att han flyr hemmifrån. så vi kan inte prata så mycket som vi skulle behöva.
Imorgon ska vi på abortsamtal och läkarundersökning/vul. Jag vill mest gå för att han lättare ska förstå vad det är han begär av mig. dessutom så gör dom ett vul, så jag får reda på hur långt gången jag är och om de bara är en osv. Vet inte hur mycket dom kan se så pass tidigt. men skulle det vara något allvarligt fel på barnet måste jag ju ta med det i beräkningen åxå.
jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag gjorde abort för hans skull. jag intalade mig ett tag att det kanske kunde rädda vårat förhållande. men varför skulle han älska mig å få tillbaka känslorna för mig för att jag gjorde abort? men man tänker helt sjuka tankar.
Så det lutar åt att jag blir lämnad och får genomgå graviditeten ensam.
Han har lovat att han ska vara med vid förlossningen. Och jag hoppas han håller det, för jag vill inte ha någon annan där.
Det här är en av mina största mardrömmar. Jag älskar min man otroligt mycket och det gör så jävla ont att höra honom säga att han inte älskar mig längre och att han tappat känslorna för mig.
Men jag måste klara det. För Novas skull och för den kommande bebisens skull

i övrigt mår jag illa och spyr trots receptbelagt medicin. och trött är jag jämt me.

sorry för långt inlägg. har igentligen jättesvårt för att prata känslor och så med andra än min man och har inte velat att folk ska veta om saker som är jobbiga osv. Men det känns lättare när man skriver och pratar om det. lite som terapi.

Nästa vecka har jag tid hos läkaren på psykiatrin och om 3 veckor har vi fått tid på familjerådgivningen.

Jag vill inget hellre än att detta löser sig. men det känns väldigt tugnt nu...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp