Vinter 09-10 mammor

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinter 09-10 mammor

Usch fy vad hemskt för dig! Men jag tycker inte att du ska göra abort för hans skull utan göra som du själv känner. Det måste kännas fruktansvärt att veta att den man älskar inte besvarar ens kärlek. Kanske inte vad du vill höra men det finns ju en hel del karlar där ute som är jättegulliga och "tar emot" bonusbarn som sina egna!

Vad bra att du går och pratar med någon om det och att ni ska på familjerådgivning. Hoppas allt löser sig på bästa sätt för dig!

Skickar också styrkekramar!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Men fy vilken mardrömssituation! Jag har också en konflikträdd man, det är skitjobbigt! Jag brukar hälla i honom en flaska vin de två gånger per år vi behöver prata ut. Men det är ju egentligen ingen bra lösning heller.

Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig, det kommer att gå jättebra att vara ensamstående också (säger de som vet) om det skulle bli så. Kanske har han en vårdepression?

*kramar*
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Chlo: Jag är bara 23 år, men är orolig ändå, våra närmsta vänner (samma ålder och friska) fick sin första för 3 år sen och har sen fått missfall 3 ggr, v.18, v.16 och v.12.

vindvissla: De gör ett UL av fostret, beräknar åldern på den och storlek + min ålder och vikt. Sen mäter de någon vätskegrej i nacken och får fram hur stor risken är för drown syndrom.

Vi har köpt en BMW 528ia -98, så ingen 7 sitsig utan en vanlig kombi, med större skuff, tonade rutor och betydligt mkt mera kliv :love:

Naggur: Vad jobbigt för er, min kille är också komflikträdd och svarar inte alls, men kan sen skicka elaka sms eller säga helt dumma saker, som en gång sa han åt mig att jag fick välja på att skärpa till mig eller få en smäll!
Skriv brev åt honom. Jag vet inte hur många 100 A4 sidor vi skrivit åt varandra. Det funkar jättebra.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Vi kan väl också ha en tråd, vi som ska ha i vinter! Hur mår ni? Har ni varit på undersökningar på sistone? När har ni inskrivningar och ultraljud? Bara 29 veckor kvar för min del hihi låter mindre om man skriver så.

Hoppar in jag med, väntar mitt femte barn som är en liten tjej :)
Är beräknad 11 oktober så det är "bara" 18 veckor kvar.Jag har gjort tre UL (gjort fvp) varav det sista var RUL och allt såg bra ut :) Ska till bm 1 juli nästa gång och på UL igen i v.32 för att se om moderkakan flyttat sig från utgången eller om det måste bli snitt.
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

`Vad roligt att du kollat könet, det tänker jag också göra denna gången! Åh 18 v, jag längtar! Just nu funderar jag på om jag ens är så långt som v 12, mår piss och det gjorde jag förra gången också - fram till v 12. Får väl se på ul om ett par veckor!

pmm aha så det är inte fostervattensprov? Det var ju bra... BmW låter coolt!
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Nej de hade jag inte vågat! Det är så skönt mot vår förra bil, man sitter som i en riktig skinnfotölj och det händer saker när man trycker på gasen :angel:
Rasmus är så rolig, när man kickar blir han helt till sig i baksätet och roper "Oj-oj-oj" måste filma honom i morgon ;) Sen vägrar han gå ur bilen. Han blir nog inte biltokig ;)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Får slänga mig med här jag också kanske :)
Var på första ultraljud i måndags - allt såg bra ut! Första gången för mig, så är mycket nytt att sätta sig inn i..
Frisk och rask, men börjar känna mig fruktansvärd tjokk - även om jag tydligen inte är det :)
Annars så är jag trött, ibland extremt trött.. Men ska inte klaga :)
Beräknad ankomst 31 okt :)
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Fick missfall idag för 4 de gången. :cry: Jag vet inte hur jag ska våga försöka igen...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

:( Beklagar *tröstkram*

Efter 3 missfall ska ni ju få hjälp på specialmottagningen. Har du kontaktat dem?
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Usch jag beklagar verkligen! Men har du kollat upp så att allt är ok där nere, du kanske har cystor eller så i vägen? Fy vad trist när det gått så bra.... :(
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Jo dom ska påbörja en utredning pratade med gyn idag. jag vågar inte bli gravid igen utan att veta om något är fel.

lycka till alla med era graviditeter jag kanske kommer igen. :D

mvh Hanna
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

knapp

Tack för era stöttande ord.
Någon abort blir det inte. skulle inte kunna leva med mig själv om jag gjorde det.
Däremot är det slut mellan mig och min man. fick hem skilsmässopapprena idag. Jag hoppas ju såklart att det ska bli bra mellan oss igen. men samtidigt måste jag försöka gå vidare. det är skitjobbigt att börja hoppas så fort han säger nått snällt eller liknande. så kommer nästa "elaka" grej som ett slag i ansiktet.
Jag är, och har alltid varit rädd att vara ensam. jag behöver nån kille i min närhet. men hur ska man hitta det när man e gravid?

Va i alla fall på abortsamtal och vul idag. och det övertygade mig ännu mer att behålla.
Har nytt bf nu åxå.
30/12 så jag tänkte knipa över nyår i alla fall.

Jag är så arg på mig själv för att jag lät alla mina gamla kompisar försvinna när jag träffade Alex. Nu har jag nästan inga kompisar kvar och singel. hur kul e de? och i stort sett alla kompisar jag har kvar har barn. och sitter såklar hemma med familjen på kvällarna. Men de dagar Nova är med pappa kanske jag vill göra något annat bara för att komma hemmifrån.
Blä!
Hoppas de går fort till vintern...
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Lovar att dina gamla vänner finns där även fast du sköt dem åt sidan för Alex. Vet inte om du jobbar men öppna förskolan kanske kan ge dig några nya kompisar?
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Åh vad tråkigt :( Men det kommer säkert att ordna sig, du kommer träffa nya och gamla vänner och kommer säkert ha så mycket att tänka på ändå att du knappt hinner känna dig ensam! Och så har du ju oss bukeare! :bump:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Min dagsrapport är som följer - fortfarande sjukt trött, somnade med Sam kl 9 ikväll. Jag som har så mycket att göra! Magen putar rätt bra, tänk om det är tvillingar! :eek:
 
Sv: Vinter 09-10 mammor

Ja, det vore väl coolt med tvillingar!!! Det blir spännande att se vid ultraljudet! Men antagligen är det bara en, du kommer väl ihåg ameos jättemage i den gamla magtråden (den tråden som var framme när vi väntade våra första).

Jag kollade lite förresten på seabands och såg att det kunde köpas på apoteket. Ska man ha dem på hela tiden eller endast när man känner sig illamående? Man har en på varje arm va?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp