Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar -17/18 del 2

Vi har vart supernöjda fram till nu. Men det är mycket för att vi kunnat kasta om våra tiden när behov getts. Jag gick hos dagmamma som liten och vill inget hellre att det ska funka nu med. Men detta blev lite spiken i kistan för oss. Vi kan inte bråka om det med. Det är inte värt det.

Har full förståelse för det, trist!
 
Låter inte alls kul med allt som hopar sig! Förstår att det känns hattigt och jobbigt med dagmammorna. :heart

En tanke bara, med reservation för jag kanske missar något och ju bara kan uttala mig utifrån vad jag läser, men: pappan måste väl kunna vara pappa även om han är sjuk? Du är ju mamma trots att du knappt kan stå och har ont, liksom. Låter sorgligt att du inte ska kunna få avlastning för att han håller på att bli förkyld..?

Han kan vara hemma och har vabbat vid behov. Men som det är nu måste vi ha råd att betala räkningarna med. Vi tappar ca 12.000 var månad för att jag är hemma och sjukskriven. Vi har gjort allt vi kunnat för att dra ned på typ alla utgifter, köper inget onödigt osv. Det kommer inte bli bättre när fledigheten startar. En av anledningarna till att jag kommer börja hoppa in på timmar redan i Juni. Sedan efter att pappa vart hemma 2 månader kommer vi båda gå ned på 75% efter sommaren.
Så det hela är ekonomiskt.

Sedan hör han till den kategorin som är döende vid en förkylning... Vilket jag förvisso inte riktigt går med på.

Känns som att allt körde ihop sig på en gång.
 
Han kan vara hemma och har vabbat vid behov. Men som det är nu måste vi ha råd att betala räkningarna med. Vi tappar ca 12.000 var månad för att jag är hemma och sjukskriven. Vi har gjort allt vi kunnat för att dra ned på typ alla utgifter, köper inget onödigt osv. Det kommer inte bli bättre när fledigheten startar. En av anledningarna till att jag kommer börja hoppa in på timmar redan i Juni. Sedan efter att pappa vart hemma 2 månader kommer vi båda gå ned på 75% efter sommaren.
Så det hela är ekonomiskt.

Sedan hör han till den kategorin som är döende vid en förkylning... Vilket jag förvisso inte riktigt går med på.

Känns som att allt körde ihop sig på en gång.
Aha, ja den ekonomiska biten förstår jag är svårare, tack för förklaringen! :) Det där med att vara närmast döende vid förkylning ja... Här är det kanske mest jag som har såna tendenser, men å andra sidan måste ju vissa saker bli gjorda ändå...
Hoppas iaf det lättar för er snart!
 
Drömde om bebis inatt, sjukt besviken när jag vakna och insåg att den inte kommit ut än :angel::rofl:

...så trött på att vara gravid nu för övrigt
 
Drömde om bebis inatt, sjukt besviken när jag vakna och insåg att den inte kommit ut än :angel::rofl:

...så trött på att vara gravid nu för övrigt
Jag börjar också bli trött! I takt med att fogarna ger upp mer och mer, toabesöken har mångdubblats och nu tar jag mig knappt i och ur bilen längre, så börjar jag känna mig klar faktiskt. Inatt började det ila och göra ont långt ner till höger i magen, mot ljumsken, och idag fick jag kämpa för att få med mig högerbenet när vi var på kort promenad :cool:

Nåja, slutgnällt. Jag drömde om vår bebis också häromnatten. Först hade han inte kommit ut än, men eftersom vi skulle på utflykt och jag visste att bebis skulle komma under tiden, sprang jag runt i panik och försökte packa med rätt kläder. Klassisk stessdröm!
Sen var bebis ute, men bara omkring 8 cm lång, och jag tappade honom i handfatet hela tiden och var jätterädd att han skulle spolas ut i avloppet :eek::p
 
@Monifa okej du har inspirerat mig. Kollade in dina syalster i sytråden :love:
Jag ska försöka på att sy något par tights till Havanna ikväll och se om jag kommer in i det igen. Innan jag ger mig på småpillet med en body (sist gav jag upp vid bandkantandet) :angel: Tror fortfarande att den ligger ofärdig i ett hörn någonstans :D
 
@Monifa okej du har inspirerat mig. Kollade in dina syalster i sytråden :love:
Jag ska försöka på att sy något par tights till Havanna ikväll och se om jag kommer in i det igen. Innan jag ger mig på småpillet med en body (sist gav jag upp vid bandkantandet) :angel: Tror fortfarande att den ligger ofärdig i ett hörn någonstans :D

Yey :D Det är kul att sy! Men håller med om att bandkantandet är astrist. Men läste ett tips av någon att markera var 5 cm på det som ska kantas med nål och sedan var 4 cm på kantbandet och matcha de mot varandra. Då ska det bli lagom sträckt :)

Men tajts är tacksamt, byxor går fort att göra :love:
 
Yey :D Det är kul att sy! Men håller med om att bandkantandet är astrist. Men läste ett tips av någon att markera var 5 cm på det som ska kantas med nål och sedan var 4 cm på kantbandet och matcha de mot varandra. Då ska det bli lagom sträckt :)

Men tajts är tacksamt, byxor går fort att göra :love:

Jag gjorde en hel del dreglisar och mössor sist.
Så tänker att tight i strl 98 borde kunna gå. Havanna har redan pekat ut ett tyg med hästar som jag hade hemma. Så vad gör man inte för de små liven.. Menar, vill hon ha byxor med hästar på, då ska hon såklart få det :angel::angel:

Jag tyckte storlekarna 50-62 var alldeles för pilliga att sy sist.. Vi får se om jag har orken denna gång..
 
Jag gjorde en hel del dreglisar och mössor sist.
Så tänker att tight i strl 98 borde kunna gå. Havanna har redan pekat ut ett tyg med hästar som jag hade hemma. Så vad gör man inte för de små liven.. Menar, vill hon ha byxor med hästar på, då ska hon såklart få det :angel::angel:

Jag tyckte storlekarna 50-62 var alldeles för pilliga att sy sist.. Vi får se om jag har orken denna gång..

Tipsar om hallonsmulas mössmönster, roliga och finns i massa varianter (knyttopp, öron, olika former) och lätta att sy.

Gud jag syr inget såntdär pluttigt heller. Syr i strl 80 just nu och lite i 116 till storebror. Fått en beställning av honom på en tjocktröja :D

Nä vem tackar nej till ett par hästtajts liksom ;)
 
Drömde om bebis inatt, sjukt besviken när jag vakna och insåg att den inte kommit ut än :angel::rofl:

...så trött på att vara gravid nu för övrigt

Jag börjar också bli trött! I takt med att fogarna ger upp mer och mer, toabesöken har mångdubblats och nu tar jag mig knappt i och ur bilen längre, så börjar jag känna mig klar faktiskt. Inatt började det ila och göra ont långt ner till höger i magen, mot ljumsken, och idag fick jag kämpa för att få med mig högerbenet när vi var på kort promenad :cool:

Nåja, slutgnällt. Jag drömde om vår bebis också häromnatten. Först hade han inte kommit ut än, men eftersom vi skulle på utflykt och jag visste att bebis skulle komma under tiden, sprang jag runt i panik och försökte packa med rätt kläder. Klassisk stessdröm!
Sen var bebis ute, men bara omkring 8 cm lång, och jag tappade honom i handfatet hela tiden och var jätterädd att han skulle spolas ut i avloppet :eek::p

Jag anmäler mig också till drömmarklubben! De två senaste nätterna har jag sprungit ett par timmar respektive spelat en massa fotboll, i båda fallen kom jag efter rätt lång tid på att jag ju faktiskt var gravid men att det gick utmärkt ändå! :up: Kan tyvärr säga att det inte är sanndrömmar :meh:
 
@Monifa Jag kom på en anledning till varför jag slutade sy sist :banghead:
Jag lyckas av någon anledning alltid lägga mönstret åt fel håll. Så nu råkade jag sy 2 högerben... Men det resulterar denna gång iof i att jag istället får sy två par häst-tights... Så vi kan väl hoppas att dom passar damen :laugh:
 
Jag håller med övriga lovord @Monifa , såg lite du sytt i sytråden och det ser helt fantastiskt ut! Fina tyger och fina kläder, önskar jag kunde sy så! (Har dock alltid varit för slarvig och otålig... :o)
Har en symaskin som fixar det mesta av enklare karaktär, kanske skulle jag damma av den och göra rent och se om den vill samarbeta, kunde kanske sy lite enklare grejer om inte annat :)
 
@FeatherCloud :love: Tack!

Klart du ska damma av, lite dreglisar och mössor är aldrig fel :D

@YaHilweh haha roligt när det blir så :D jag får alltid tänka två gånger innan jag klipper för jag gärna lägger mönstret så tyget blir upp och ner :angel: Inte lika kul.
 
@FeatherCloud :love: Tack!

Klart du ska damma av, lite dreglisar och mössor är aldrig fel :D

@YaHilweh haha roligt när det blir så :D jag får alltid tänka två gånger innan jag klipper för jag gärna lägger mönstret så tyget blir upp och ner :angel: Inte lika kul.

Det har jag oxå lyckats med några gånger. Men då kan man sy trosor :D
Ska in och köpa lite bättre resår, sytråd och nya maskinnålar idag. Så får vi se om nästa halvfärdiga par blir bättre. Det är. Lättare att följa beskrivningen om man har rätt saker hemma :angel:
 
Jag håller med övriga lovord @Monifa , såg lite du sytt i sytråden och det ser helt fantastiskt ut! Fina tyger och fina kläder, önskar jag kunde sy så! (Har dock alltid varit för slarvig och otålig... :o)
Har en symaskin som fixar det mesta av enklare karaktär, kanske skulle jag damma av den och göra rent och se om den vill samarbeta, kunde kanske sy lite enklare grejer om inte annat :)

Mössor var kul att du sist, så det blir nog några till både storasyster och lillasyster denna gång. Det tog i te lång stund alls. Och till och med jag tyckte att det var lätt. Då har jag egentligen inte sytt något sedan 4an då jag lyckades få ugenom att ha träslöjd resten av tiden :angel:
Då jag alltid har tyckt att syslöjd var en pina.
 
Jag hade så mycket sammandragningar och precis som små minivärkar som kom och gick igårkväll att jag fick tummen ur att plocka fram ett par pyjamasar och strumpor och lägga i en byrå istället för flyttkartonger så att de är lätta att hitta. På den nivån ligger förberedelserna denna gången :rofl:
De gav sig inte av vila så då blev jag faktiskt lite fundersam. Men nattennhar varit lugn bortsett från att jag drömde att det fortsatte och jag till slut ringde till förlossningen som skällde ut mig för att jag väntat så länge med att ringa:o

Oavsett hur tungt och drygt det är så får bebis gärna stanna där den är tills nästa år:)

Upptäckte dessutom i letandet efter pyjamasarna att det saknas mössor. Kom då ihåg att vi fick låna en massa i de minsta storlekarna sist så jag behövde ju inte skaffa någon då. Får väl ta lite resttyger och sy ihop nåt i helgen...
 
Jag har som jag skrivit tidigare börjat få ont vid höger skuldra och revben. Idag såpass att jag höll på att kräkas av smärta när jag körde bil hem från stallet. Nästan säkert muskulärt dock för det försvinner i liggande och stående, är inte orolig men verkligen less på det.

Rider barbacka nu och kommer så göra ett bra tag framöver pga dålig sadel och nu har jag börjat få ordentligt ont i sittbenen efter varje tur. Kan foglossning yttra sig på det sättet tro? Har aldrig varit känslig innan, fast nu är det iofs lite mer vikt som trycker på.

Ja, det tror jag! Jag fick ofta ont i början när jag red, inte så mycket när jag red som när jag satt av. Då upplevde jag ofta som en låsning i hela bäckenet och när jag böjde mig fram kunde det komma ett riktigt knak när det lossnade och sen blev det molande smärta som kunde hålla i sig upp till ett dygn. Att rida barbacka var inte att tänka på då. Som tur var gick det över sen och jag kunde rida fram till hästen såldes. :)

Har förstått det som att foglossning kan yttra sig väldigt olika för olika personer men det där låter som att det mycket väl kan vara det!
 
Vi hade min bror med fru och bebis på besök i helgen och fick visa upp vår bebisgarderob. Dom tyckte att vi hade alldeles för lite i minsta storleken (vi köpte mycket i USA och där har dom 0-3 mån, 3-6 mån och 6-9 mån). Visade sig att det jag helst vill ha med till BB är 6-9 mån. :angel: Så nu ska jag köpa på mig lite mer. Men hur mycket är lagom tills man vet hur stor bebisen är?

1 pyjamas, 2 set med body+byxor och en "mysoverall" i strl 50 och motsvarande i 56?

Jag skulle tycka att det var jättetråkigt att ha köpt på mig massor i strl 50 som han sen inte kan ha. :down: Tänker att det går snabbt att beställa hem från nätet så man kan ju komplettera redan på BB när man har sett den lilla knodden. :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 898
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 004
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 680
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 835
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp