Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar -17/18 del 2

Bakslag för oss på flera sätt. Orkar inte ens gå in på detaljer just nu. Själv vill jag mest stanna hemma under täcket hela tiden, för hela kroppen gör ont.
 
Hur tänker ni kring preventivmedel efter graviditeten?
Kör på samma som sist, femcap (pessar). Fixar inte preventivmedel med hormoner och kopparspiral funkade inte för mig heller.
Har satt en ålder och efter det så blir det sterilisering för min del. Som det ser ut nu är vi nöjda med 2 barn men man vet ju aldrig vad hjärnan hittar på;):p
 
Jag är lite orolig för det där om det startar innan eventuellt planerat snitt.
Vi har 30-40min åt fel håll till svärmor som ska ha hunden och blivande storasyster.
Sedan ska vi 30-40min tillbaka till förlossningen efter det..

Vet att vi kan ringa svärmor precis när som och hon kommer som ett skott. Men är ändå orolig för hur det ska gå.
En annan lösning är väl att ni tar med er H och svärmor möter upp vid sjukhuset, om det känns som ont om tid?
Jag förstår att tanken inte är så lockande, jag funderar själv på hur jag ska hantera att eventuellt vara hemma med värkar och sonen men jag försöker tänka att det ordnar sig, saker tenderar att göra det:)
 
Sambon är på julfest och jag har lovat att hämta vid tåget, men nu är det knappt ögonen håller sig öppna och jag börjar ångra mitt löfte :devil:
(Jag var på julfest igår hade iallafall vett att komma hem vid den här tiden :idea: )
Nog för att jag unnar honom att ha kul men det hade onekligen varit smidigare om han kom hem själv så jag fick sova. Känns inte helt okej att åberopa skäl graviditet=dödstrött än. Kanske om en timme :sneaky:
 
Hur tänker ni kring preventivmedel efter graviditeten?
Jag är jättekluven, slutade med p-piller egentligen inte för barnproducerande utan mest i början för att sexlusten försvann mer och mer och jag blev torrare än saharaöknen, fördelen var ju att jag kunde bestämma när och hur jag skulle ha mens och att jag slapp alla problem som jag brukar ha från ägglossning - mens.

Men känns ju rätt trist att prova igenom hela sortimentet av p-piller för att kanske hitta något som inte ger massa trista biverkningar :angel:

...har för övrigt börjat tycka det är jobbigt med alla nålar - stick i fingret å blodproven... aldrig haft problem med de förr men nu tycker jag de är lite jobbigt varje gång och tycker även det gör mer ont än jag upplevt tidigare - kanske beror på ökade blodmängden eller nåt?.. Det är ju iofs bara att härda, tur att det går relativt fort med alla stick ändå

Jag tänkte på det i fredags brukar vara helt obrydd, blev stucken en hel del när läkarna skulle klura på vad som var fel på lederna på mig, bli blå av sticket och lite yr efteråt bara men i fredags så var det bara jätteäckligt speciellt blodet sjukt äckligt:cautious:

Och då var jag den som hela tiden ställde upp med mina fingrar på blodlabbgrejerna när jag läste biologi och naturkunskap :angel:
 
En annan lösning är väl att ni tar med er H och svärmor möter upp vid sjukhuset, om det känns som ont om tid?
Jag förstår att tanken inte är så lockande, jag funderar själv på hur jag ska hantera att eventuellt vara hemma med värkar och sonen men jag försöker tänka att det ordnar sig, saker tenderar att göra det:)

Jag vet att allt kommer lösa sig, egentligen är jag nog inte så orolig. Utan det som ställer till det är att jag inte vill vara till besvär för andra. Och tycker synd om svärmor att jaga upp henne.
Tror dock att det bästa är (om det startar på natten) att svärmor kommer hit och Havanna får sova klart i lugn och ro här hemma.
 
Kör på samma som sist, femcap (pessar). Fixar inte preventivmedel med hormoner och kopparspiral funkade inte för mig heller.
Har satt en ålder och efter det så blir det sterilisering för min del. Som det ser ut nu är vi nöjda med 2 barn men man vet ju aldrig vad hjärnan hittar på;):p

Jag hade cerazette tidigare. Men efter senaste FL blev jag ilsk och otrevlig av cerazette.
Jag är livrädd för att sätta in en spiral men börjar tänka i steriliseringstankarna. Jag är 29 och har snart 2 barn. Det blir hur som Inga barn inom minst 5år. Skulle jag när jag är 35 tala om för min diabetes ssk att jag funderar på fler barn så vet jag att de skulle avråda mig skarpt. Ännu mer om jag närmar mig 40.
Det är för att kroppen har mycket svårare att ta den belastningen med diabetes och graviditet när man blir äldre.
 
@JeayL
Jag tycker att blodprover gör ondare ju längre in i graviditeten man kommer. Tyckte samma med dottern.
Här tömmer de mig iof på 2-3 rör var gång jag är där. Och det är ga ska ofta. Om 2v börjar jag gå varje vecka istället för varannan. Och om 6vär det 2 gånger i veckan samt ctg 2 gånger i veckan. Blä!
 
Hur tänker ni kring preventivmedel efter graviditeten?

Tänker nog inte ha nåt preventivmedel alls, inte haft något de senaste åren. Mår för dåligt av de så valde bort det helt, hade cerazette senast jag hade nåt. Men jag känner min kropp väl och vet hyfsat väl när ägglossning och mensen kommer. Funderar på om natural cycles kanske kan vara nåt dock, får se...
 
Tänker nog inte ha nåt preventivmedel alls, inte haft något de senaste åren. Mår för dåligt av de så valde bort det helt, hade cerazette senast jag hade nåt. Men jag känner min kropp väl och vet hyfsat väl när ägglossning och mensen kommer. Funderar på om natural cycles kanske kan vara nåt dock, får se...

Den har jag tittat lite på, men inser mina begränsningar. Att som 2 barnsmamma är det inte att tänka på i mitt fall. Skulle glömma det varje morgon.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 392
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 132
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 463
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 550
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp