Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar -17/18 del 2

Jag vet att allt kommer lösa sig, egentligen är jag nog inte så orolig. Utan det som ställer till det är att jag inte vill vara till besvär för andra. Och tycker synd om svärmor att jaga upp henne.
Tror dock att det bästa är (om det startar på natten) att svärmor kommer hit och Havanna får sova klart i lugn och ro här hemma.
Ja det är jobbigt att be om hjälp och känna att man är yill besvär, jag är precis likadan! Men jag tänker att det där är ett väldigt speciellt tillfälle så man får bortse från det. Sen kan väl din man rodda med barn- och hundvakter? Du lär ju ha fullt upp liksom och om det ändå är hans mamma så känns det ju mer självklart på det viset:)
Sen är ju frågan hur sannolikt det är att det drar igång innan planerat snitt? Det kanske är ett ickeproblem som du inte behöver lägga så mycket energi på?:)
 
Hur tänker ni kring preventivmedel efter graviditeten?
Eftersom jag har endometrios behöver jag ha något som helst stoppar upp mensen helt. Så det blir troligtvis någon form av hormonpreparat, överväger hormonspiral. Inte gillat hormonpreparat tidigare men får köra på det ändå.
 
Ja det är jobbigt att be om hjälp och känna att man är yill besvär, jag är precis likadan! Men jag tänker att det där är ett väldigt speciellt tillfälle så man får bortse från det. Sen kan väl din man rodda med barn- och hundvakter? Du lär ju ha fullt upp liksom och om det ändå är hans mamma så känns det ju mer självklart på det viset:)
Sen är ju frågan hur sannolikt det är att det drar igång innan planerat snitt? Det kanske är ett ickeproblem som du inte behöver lägga så mycket energi på?:)

Som önskar ju att det drar igång innan. Då det gjorde det med dottern är tydligen sannolikheten stor att det gör det denna gång med. Frågan är bara när.
Men ska den 18e träffa läkaren igen och då få besked om planerat snitt eller ej. Jag fick lite att tänka över till dess bara.

Men som jag sa sist till läkaren, mitt önskemål är att få ett planerat snitt i v38 ev. V39.
Hon önskade att vi väntar till v41. Men kom sedan på att det går inte, då jag har diabetes. Jag får inte gå längre än till 40+0

Jag vet att han kan lösa det. Men jag hör oxå till de som vill ha koll och gör det då hellre själv. Han har knappt koll på sitt egna schema, än mindre på sin dotters dagistider.. Han är lätt tankspridd i hemmamiljö. :p
 
Hur tänker ni kring preventivmedel efter graviditeten?
Först funderade jag på p-stav igen, men sist var jag inte riktigt nöjd. Blödde fler dagar än inte.
Kanske får bli spiral denna gången. Inget jag provat innan.
Piller är inget alternativ då jag jämt glömmer ta tabletter.

Helst av allt skulle jag vilja sterilisera mig.
Har fruktansvärda besvär med smärtor vid mens och det hade varit så skönt att slippa
 
Hur tänker ni kring preventivmedel efter graviditeten?

Jag tänker då rakast inte ta initiativ till något - jag vill nämligen ha två barn och mannen ett. När vi konstaterat att vi är färdiga med avlandet ska mannen sterilisera sig, men fram till dess skulle det inte göra mig något om det blir en liten olycka. :angel: Jag kan sträcka mig till att köra natural cycles, vill han vara säkrare än så får han fixa preventivmedel. :D
 
85DB4CAE-69C5-40FA-824F-1BEC3634016C_zpsnjhhmhmo.png

Premiär för vagnen idag. Så skönt att få komma ut och få lite luft! Storebror börjar bli mer och mer intresserad och nyfiken på henne, så härligt. :) Första dagarna var han mest arg på henne...
 
@YaHilweh blir troligen inget preventivmedel här sedan. Tog sån tid att få till denna graviditet att en "ojsan" inte gör något mer än att det ökar tiden tills mina studier är klara. Jag mår dessutom skit på hormonpreparat och kopparspiral funkar men får rätt rejäla smärtor av den när jag har mens.
 
@YaHilweh Blir nog kondom här, alternativt mina vanliga p-piller igen. Får torra slemhinnor av p-piller men slipper samtidigt ha kraftig mens varje månad, istället blir det var 7:e vecka.
 
Jag har som jag skrivit tidigare börjat få ont vid höger skuldra och revben. Idag såpass att jag höll på att kräkas av smärta när jag körde bil hem från stallet. Nästan säkert muskulärt dock för det försvinner i liggande och stående, är inte orolig men verkligen less på det.

Rider barbacka nu och kommer så göra ett bra tag framöver pga dålig sadel och nu har jag börjat få ordentligt ont i sittbenen efter varje tur. Kan foglossning yttra sig på det sättet tro? Har aldrig varit känslig innan, fast nu är det iofs lite mer vikt som trycker på.
 
Kul, här gör jag allt för att umgås så mycket med 2-åringen jag bara kan. Vi leker, bakar och lagar mat om dagarna. Jag har vissa stunder så ont att jag knappt kan stå upp, men jag biter ihop. Hon behöver sin aktivering, även om hon aktiverar sig mycket bra själv. Men jag måste självklart vara med i leken ibland och hon älskar att få vara med och göra saker tillsammans med oss/mig. Som att laga mat.

Nu kom mannen hem från jobbet och är på g att få en jäkla förkylning så den avlastningen jag trodde jag skulle få, den är ju bara att glömma. Blä på det!

Sedan ringde dagmamman igår (som vi ändå ska byta) att hon är sjukskriven året ut, troligtvis januari ut med. Så nu till frågan, hur lyckas jag enklast att ta med en 2åring till tandläkaren och på TUL?
Vi har möjlighet till en vikarie (behöver totalt 3 dagar på 3v) men det är en tjej vi aldrig någonsin träffat, vilket inte heller dottern har. Men de tycker att jag ska lämna henne där på tisdag.. Glöm det! Men fick igenom att åka dit en sväng på måndag och träffa henne lite innan så det känns väl okej. Har plockat ned dagen till totalt 2h, men jag har ändå ont i magen av att lämna henne till helt främmande människor.
Sedan visade det sig att dagen nästa vecka, den vi egentligen behöver absolut mest, då ska den "nya" dagmamman vara ledig. Så då ska ytterligare en ny pedagog in och ha hand om min dotter, på ett nytt ställe där hon aldrig tidigare har vart.
Alltså nej!!! Jag vill inte vara med längre!

Men nu finns inte ens tanken kvar, utan vi byter till kommunal förskola. För detta funkar inte längre. Jag blir bara sjukt stressad av det, som det är nu. Blä för det!
 
Kul, här gör jag allt för att umgås så mycket med 2-åringen jag bara kan. Vi leker, bakar och lagar mat om dagarna. Jag har vissa stunder så ont att jag knappt kan stå upp, men jag biter ihop. Hon behöver sin aktivering, även om hon aktiverar sig mycket bra själv. Men jag måste självklart vara med i leken ibland och hon älskar att få vara med och göra saker tillsammans med oss/mig. Som att laga mat.

Nu kom mannen hem från jobbet och är på g att få en jäkla förkylning så den avlastningen jag trodde jag skulle få, den är ju bara att glömma. Blä på det!

Sedan ringde dagmamman igår (som vi ändå ska byta) att hon är sjukskriven året ut, troligtvis januari ut med. Så nu till frågan, hur lyckas jag enklast att ta med en 2åring till tandläkaren och på TUL?
Vi har möjlighet till en vikarie (behöver totalt 3 dagar på 3v) men det är en tjej vi aldrig någonsin träffat, vilket inte heller dottern har. Men de tycker att jag ska lämna henne där på tisdag.. Glöm det! Men fick igenom att åka dit en sväng på måndag och träffa henne lite innan så det känns väl okej. Har plockat ned dagen till totalt 2h, men jag har ändå ont i magen av att lämna henne till helt främmande människor.
Sedan visade det sig att dagen nästa vecka, den vi egentligen behöver absolut mest, då ska den "nya" dagmamman vara ledig. Så då ska ytterligare en ny pedagog in och ha hand om min dotter, på ett nytt ställe där hon aldrig tidigare har vart.
Alltså nej!!! Jag vill inte vara med längre!

Men nu finns inte ens tanken kvar, utan vi byter till kommunal förskola. För detta funkar inte längre. Jag blir bara sjukt stressad av det, som det är nu. Blä för det!

Fy vad trist att det funkar så dåligt med hur reservdagmammorna funkar. Min son var hos dagmamma och vi hade nog tur - alla dagmammor i området umgicks flera gånger varje vecka och hade en hel del aktiviteter tillsammans så varken pedagog eller barngrupp blev ny när han var hos någon annan än ordinarie dagmamma.
 
Kul, här gör jag allt för att umgås så mycket med 2-åringen jag bara kan. Vi leker, bakar och lagar mat om dagarna. Jag har vissa stunder så ont att jag knappt kan stå upp, men jag biter ihop. Hon behöver sin aktivering, även om hon aktiverar sig mycket bra själv. Men jag måste självklart vara med i leken ibland och hon älskar att få vara med och göra saker tillsammans med oss/mig. Som att laga mat.

Nu kom mannen hem från jobbet och är på g att få en jäkla förkylning så den avlastningen jag trodde jag skulle få, den är ju bara att glömma. Blä på det!

Sedan ringde dagmamman igår (som vi ändå ska byta) att hon är sjukskriven året ut, troligtvis januari ut med. Så nu till frågan, hur lyckas jag enklast att ta med en 2åring till tandläkaren och på TUL?
Vi har möjlighet till en vikarie (behöver totalt 3 dagar på 3v) men det är en tjej vi aldrig någonsin träffat, vilket inte heller dottern har. Men de tycker att jag ska lämna henne där på tisdag.. Glöm det! Men fick igenom att åka dit en sväng på måndag och träffa henne lite innan så det känns väl okej. Har plockat ned dagen till totalt 2h, men jag har ändå ont i magen av att lämna henne till helt främmande människor.
Sedan visade det sig att dagen nästa vecka, den vi egentligen behöver absolut mest, då ska den "nya" dagmamman vara ledig. Så då ska ytterligare en ny pedagog in och ha hand om min dotter, på ett nytt ställe där hon aldrig tidigare har vart.
Alltså nej!!! Jag vill inte vara med längre!

Men nu finns inte ens tanken kvar, utan vi byter till kommunal förskola. För detta funkar inte längre. Jag blir bara sjukt stressad av det, som det är nu. Blä för det!

Vilket skit! :down: Jag har funderat på dagmamma men när jag läser detta blir jag lite avskräckt. Iofs fungerade det bra för mig när jag var liten, då var det två dagmammor som umgicks frekvent, så jag kände alla barn och båda dagmammorna så det var ingen katastrof om någon blev sjuk.
 
Nu kom mannen hem från jobbet och är på g att få en jäkla förkylning så den avlastningen jag trodde jag skulle få, den är ju bara att glömma. Blä på det!
Låter inte alls kul med allt som hopar sig! Förstår att det känns hattigt och jobbigt med dagmammorna. :heart

En tanke bara, med reservation för jag kanske missar något och ju bara kan uttala mig utifrån vad jag läser, men: pappan måste väl kunna vara pappa även om han är sjuk? Du är ju mamma trots att du knappt kan stå och har ont, liksom. Låter sorgligt att du inte ska kunna få avlastning för att han håller på att bli förkyld..?
 
Här har det varit en riktig hemmafixardag där sambon och jag har gått runt och myst utan att egentligen få så mycket gjort. Väldigt välbehövligt efter de senaste veckornas tjafs och gnissel. :heart
Har tvättat och sorterat allt vi fått av vänner inför kottens ankomst, bla mängder med kläder! Och bra nog mest i lite större storlekar, nästan så det börjar bli fullt i lådorna :o
 
Fy vad trist att det funkar så dåligt med hur reservdagmammorna funkar. Min son var hos dagmamma och vi hade nog tur - alla dagmammor i området umgicks flera gånger varje vecka och hade en hel del aktiviteter tillsammans så varken pedagog eller barngrupp blev ny när han var hos någon annan än ordinarie dagmamma.

Det är så inne i stan (3mil enkel väg från oss) men vår dagmamma är ensam i samhället där vi går (1.5mil enkel från oss).

Det är så vi blivit lovade att det ska vara, i snart 1år. Så nu orkar vi inte vänta längre. :cry:
 
Vilket skit! :down: Jag har funderat på dagmamma men när jag läser detta blir jag lite avskräckt. Iofs fungerade det bra för mig när jag var liten, då var det två dagmammor som umgicks frekvent, så jag kände alla barn och båda dagmammorna så det var ingen katastrof om någon blev sjuk.

Vi har vart supernöjda fram till nu. Men det är mycket för att vi kunnat kasta om våra tiden när behov getts. Jag gick hos dagmamma som liten och vill inget hellre att det ska funka nu med. Men detta blev lite spiken i kistan för oss. Vi kan inte bråka om det med. Det är inte värt det.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 393
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 173
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 464
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 550
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp