Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar -17/18 del 3

Haha, nej, helst inte! :D Hon är redan på stand by och hon bor bara 5 min bort, det är sen vi har lite längre att åka, dvs in till förlossningen. Men kanske ska prata med förlossningen nu, höra hur stor risk/chans dom tror att det är att det blir skarpt läge inatt och sen informera farmor.

Har man långt in och det finns plats så skickas du inte hem om det finns risk för att dte kommer igång ordentligt.
 
Yes, pedant-mannen har tänkt på det! :D

Här har vi ett pappersdrag redo (lånade en frp på jobbet i början när dottern blev blöjfri) :p
Och ta mer än en handduk, för jisses vad mycket vatten det kan komma. Jag stannade på vägen till FL och kastade av mig byxor och allt för det blev bara sjöblött, kallt och vidrigt.
 
Håller fortfarande tummarna för att det kommer de närmsta :D
Låter ändå som att något vart på g.
Tack! Jag hoppas också, börjar bli motiverad nu, vore skönt att få det avklarat :D

Kotten i magen är iallafall väldigt aktiv, vet inte om det är ett tecken eller tvärtom? Tycker jag har läst så mycket om att de ofta vilar jättemycket inför förlossningen, men här har han bökat runt i princip hela dagen.
 
Alltså, jag blir ju också nervös över hur lugn du är @Sofie_B . Särskilt om ni har 45 min till förlossningen. På vinterväglag och i mörker.

Ja... men jag är väldigt lugn. Men ska försöka att inte vara för lugn!

Ringde iaf in till förlossningen och hon tyckte att jag var i latensfasen vilket inte kom som någon direkt chock. Hon sa att om dom här värkperioderna blir längre eller kommer tätare skulle jag höra av mig igen, alternativt om jag får kortare värkar som sen går över (dvs gått in i öppningsskedet och får värk 60 s sen vila 3 min sen värk osv). Just nu såg det bra ut på förlossningen men hon kunde inte garantera hur nattten skulle bli. Hon tyckte att jag skulle vila nu medan jag har en lucka.

Sååå, nu går jag och försöker sova lite. Nästa värkperiod kommer 23 om det följer samma mönster som hittills. :angel:
 
Nu tänker jag gå och lägga mig och hoppas se att iaf en bebis kommer under morgondagen! Lycka till @Sofie_B :heart Tänk på de bra böckerna du läst och lita på dig själv och din kropp.
 
@Sofie_B mina värkar kändes mest i rygg och lår tyckte jag och knappt alls i magen. Lite som kramp, alla muskler liksom spände sig och skakade. Så det låter ju som att din bebis vill ut nu!:up:
Jag var nog lite som du, hade blivit hemma under hela förlossningen om inte sambon blivit nervös och tvingat ut mig i bilen ;)
Lycka till och hoppas bebis kommer ut väldigt snart!:)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 719
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 959
Senast: orkide
·
Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
568
Senast: Karolina90
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp