Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar -17/18 del 3

Ja, precis så känns det när det är som intensivast! Det liksom strålar ner i framsida lår och höfter, och ja, det gör ondare än magen. Magen har inte gjort så ont än så länge, där blir det mer ett väldigt stort tryck och lite svårt att andas tycker jag.

Baserat på min erfarenhet så håller du på att öppna dig under de där värkperioderna med värken som strålar. För mig blev det väldigt intensivt och nästan en brännande smärta.
Lycka till under natten och hoppas bebis kommer snart :)

(Blev nästan lite exalterad när jag läste om någon mer med värk ner i låren. Ingen av mina bekanta har haft den känslan så jag kände lite ”jag är inte ensam!”) :o
 
Samma som innan, hellre ringa för mycket ;)

Jag fick aldrig ont i magen men det låter ju som om din kropp arbetar på för att öppna sig :)

Yes! Ringer nästa gång och hör vad som säger. Vet att BB Sthlm har varit fullt nu på slutet och ska vi åka någon annanstans går det ifrån 45 min till lite längre beroende på vart vi får plats så är väl bäst att inte vara allt för sent ute!
 
Baserat på min erfarenhet så håller du på att öppna dig under de där värkperioderna med värken som strålar. För mig blev det väldigt intensivt och nästan en brännande smärta.
Lycka till under natten och hoppas bebis kommer snart :)

(Blev nästan lite exalterad när jag läste om någon mer med värk ner i låren. Ingen av mina bekanta har haft den känslan så jag kände lite ”jag är inte ensam!”) :o

Hehe, ja jag tror också att det är precis det som händer! Det känns väldigt mycket så, och eftersom dom perioderna blir så långa och intensiva är det nog bra att dom kommer med några timmars vila emellan så att både jag och bebis får vila lite. Har inte heller hört någon som beskrivit värken i låren, så det är något nytt! :)
 
Läst i böcker att man kan få värkar ner i låren. Det är ju verkligen på gång nu låter det som! Vänta bara inte så länge att du får akut ont, det är ju ändå en bit att åka. Å andra sidan verkar du cool som det är!
 
@Sofie_B
Jag känner iofs igen det där att få svårt att andas. Så har mina nattliga sammandragningar varit senaste veckorna, ger liksom ett väldigt starkt tryck över lungorna också, nästan som om någon satt över bröstet. Kan inte direkt vara lättare när det dessutom gör ont... Hoppas du får in lite vila mellan värkarna!
 
Läst i böcker att man kan få värkar ner i låren. Det är ju verkligen på gång nu låter det som! Vänta bara inte så länge att du får akut ont, det är ju ändå en bit att åka. Å andra sidan verkar du cool som det är!

Nej, det är ju så svårt det där. Vi har mannens barn här och måste kalla hit farmor, och så är det en bra bit att åla osv.. man vill ju gärna undvika att bli hemskickad, men å andra sidan helst inte föda i bilen heller. :angel: Men antar att dom har bra koll på förlossningen! Eller tycker ni att jag ska ringa in redan nu och höra inför nästa värkomgång?
 
Haha, ååh. Men det är helt klart hanterbart än så långe och eftersom att alla säger att man VET när man vet så antar jag att jag inte vet än. :p Men ska ringa in nästa gång och kolla vad dom säger, kan vara bra att dom har koll på att det är igång åtminstone!

Ibland vet man inte och då kan det gå väldigt fort. En bekant till mig födde i hallen hemma, ungefär i samma ögonblick som ambulanspersonalen öppnade dörren..
 
Nej, det är ju så svårt det där. Vi har mannens barn här och måste kalla hit farmor, och så är det en bra bit att åla osv.. man vill ju gärna undvika att bli hemskickad, men å andra sidan helst inte föda i bilen heller. :angel: Men antar att dom har bra koll på förlossningen! Eller tycker ni att jag ska ringa in redan nu och höra inför nästa värkomgång?

Ring farmor och säg till att hon får komma i vilket fall. för du kommer åka in under natten.
 
@Sofie_B
Jag känner iofs igen det där att få svårt att andas. Så har mina nattliga sammandragningar varit senaste veckorna, ger liksom ett väldigt starkt tryck över lungorna också, nästan som om någon satt över bröstet. Kan inte direkt vara lättare när det dessutom gör ont... Hoppas du får in lite vila mellan värkarna!

Ja, jag får ett extremt tryck över revbenen. Jätteskum känsla!

Tack!
 
Yes! Ringer nästa gång och hör vad som säger. Vet att BB Sthlm har varit fullt nu på slutet och ska vi åka någon annanstans går det ifrån 45 min till lite längre beroende på vart vi får plats så är väl bäst att inte vara allt för sent ute!
Absolut!
Så spännande hur värkarna kan kännas så olika!
 
Nej, det är ju så svårt det där. Vi har mannens barn här och måste kalla hit farmor, och så är det en bra bit att åla osv.. man vill ju gärna undvika att bli hemskickad, men å andra sidan helst inte föda i bilen heller. :angel: Men antar att dom har bra koll på förlossningen! Eller tycker ni att jag ska ringa in redan nu och höra inför nästa värkomgång?

Tycker du ska ringa redan nu! Hellre en gång för mycket än en för lite.
 
Vill du hellre föda i hallen, medan barnen är hemma? ;)
Ring och tala om för henne hur läget är, hon har själv gjort det där innan. Hon vet vad du går igenom och det är bättre att hon är förberedd vid 21 än att du ringer och väcker henne vid 23 ;)

Haha, nej, helst inte! :D Hon är redan på stand by och hon bor bara 5 min bort, det är sen vi har lite längre att åka, dvs in till förlossningen. Men kanske ska prata med förlossningen nu, höra hur stor risk/chans dom tror att det är att det blir skarpt läge inatt och sen informera farmor.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 663
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 862
Senast: orkide
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
476
Senast: hamilton1
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 566
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp