Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar -17/18 del 3

Kanske var lite otydlig, men det jag menar med långa är att jag inte får någon riktig paus emellan. Det är typ ont eller jätteont, men det kanske är just jätteont som är en värk man ska klocka?

Får du inga pauser?
Ring förlossningen och prata med dom. Dom kan det där, jag hade värkar men kände tydligt när det blev lugnt emellan och kroppen slappnade av.
 
@Sofie_B Jag har aldrig känt nåt mellan värkarna. Min spontana tanke är att man kanske bör vara med så att det inte blir alltför intensivt om det är så att du inte får någon värkpaus. Ring förlossningen och rådfråga tycker jag. Tråkigt om du inte får hjälp "i tid" utan det blir för mycket.
 
Nu har det stora barnet knoppat ihop för natten så jag ser fram emot att följa liveuppdateringar från er alla!:bump:

Jag säger desamma!
Jag hoppas även på att min bebis vill titta ut, men förvärkar kan man ha länge.. Så jag får väl vänta till torsdag och se vad de säger.
 
Jag veeeet att jag var med och tjatade om att bebisarna skulle komma ut igår, men måste ni välja att göra livet såhär spännande när jag har sjuka barn hemma och inte kan uppdatera var femte minut - va!? :cautious:;)

Härligt att det gick så bra i morse @Sofie_B, och att det verkar fortskrida så!
 
Inser att jag måste hålla stenkoll på listan framöver om jag alls ska få fortsätta vara med i tråden :nailbiting:

(Fast egentligen, ni borde gilla att jag inte konkurrerar med er om semlorna! ;))
Du kan ju alltid skicka hit alla semlor du inte äter:d:laugh:

Jag känner ett visst beroende av mandelmassa:o

Mitt förra skiftlag på jobbet var mer som mig och vi kallades för tårtskiftet/fikaskiftet. Mitt nuvarande skiftlag håller på med en massa dieter och trams och rullar ögonen varje gång jag nämner tårta eller semla. Och det är minst ett par gånger per arbetspass:rofl:
 
Jag började idag fundera på, vad behöver man egentligen till bebis när man kommer hem från BB?
Alltså, jag känner väl egentligen att jag inte behöver någonting. Men då Gekås är planerat på fredag så bör jag väl kanske kolla om det är något vi skulle kunna behöva :p

Vi har lite kläder, vi har en säng, vi har nog det mesta. Ska kolla på lite lakan till spjälsängen dock, då de andra har tappat både färg och form. Annars tror jag inte jag behöver så mycket.
 
Jag har blivit knäpp, eller börjat ”boa” rejält nu kanske :rofl:

Tvättade ju alla mattor idag, den i vardagsrummet hade börjat bli så sliten dock så den slängdes istället... och nu på kvällen åkte jag och spontan köpte en ny matta jag spanat på ett tag :D 30 min innan butiken stängde.... :p
 
Nu har jag riktigt, riktigt kraftiga värkar. Nästan så jag undrar om det börjar bli dags att klocka dom, men dom känns så långa? Och ihållande liksom? Och magen är konstant stenhård? Fattar ingenting. Och det strålar ner i lår och höfter. Någon som känner igen den beskrivningen?
Nu så här efter två barn kan jag säga att mina öppningsvärkar gick ner i framsidan på låren. Gjorde nästan ondare än magen. Och jag kände inget i låren förrän jag börjad öppna mig.
 
Får du inga pauser?
Ring förlossningen och prata med dom. Dom kan det där, jag hade värkar men kände tydligt när det blev lugnt emellan och kroppen slappnade av.

När jag är inne i dom där intensiva värkperioderna får jag ingen riktig vila och dom har båda gångerna hållit i sig i en timma. Det var en omgång vid 15 och sen en runt 19. Sen släpper det och går tillbaks till vanliga sammandragningar (dvs magen blir hård men det gör inte ont) och molvärk. Lite hugg i underlivet.

När värkperioden pågår blir magen stenhård, det gör jätteont, jag får lite svårt att andas, blir som ”frossig” i kroppen, det känns som att jag är suuuuperbajsnödig fast liksom i ryggen och det stålar ner i höfter och lår. Det går aldrig tillbaks till avslappnat utan det gör bara mer eller mindre ont.

Blev jättetrött nu och tänkte försöka gå och sova lite. Kanske ringer in till förlossningen i nästa värkperiod och hör vad dom säger.
 
@Sofie_B Jag har aldrig känt nåt mellan värkarna. Min spontana tanke är att man kanske bör vara med så att det inte blir alltför intensivt om det är så att du inte får någon värkpaus. Ring förlossningen och rådfråga tycker jag. Tråkigt om du inte får hjälp "i tid" utan det blir för mycket.

Ja, kanske ska göra det när det drar igång igen. Man känner ju att det tär på kroppen, men å andra sidan känner jag inget behov av smärtstillande än så det funkar bra att vara hemma. :)
 
Jag veeeet att jag var med och tjatade om att bebisarna skulle komma ut igår, men måste ni välja att göra livet såhär spännande när jag har sjuka barn hemma och inte kan uppdatera var femte minut - va!? :cautious:;)

Härligt att det gick så bra i morse @Sofie_B, och att det verkar fortskrida så!

Tack snälla! Jag hoppas också att det fortsätter gå bra. :)
 
Du kan ju alltid skicka hit alla semlor du inte äter:d:laugh:

Jag känner ett visst beroende av mandelmassa:o

Mitt förra skiftlag på jobbet var mer som mig och vi kallades för tårtskiftet/fikaskiftet. Mitt nuvarande skiftlag håller på med en massa dieter och trams och rullar ögonen varje gång jag nämner tårta eller semla. Och det är minst ett par gånger per arbetspass:rofl:

Fikaskiftet låter trevligt! :D Men då ska det vara chokladiga bakverk :d
 
Nu så här efter två barn kan jag säga att mina öppningsvärkar gick ner i framsidan på låren. Gjorde nästan ondare än magen. Och jag kände inget i låren förrän jag börjad öppna mig.

Ja, precis så känns det när det är som intensivast! Det liksom strålar ner i framsida lår och höfter, och ja, det gör ondare än magen. Magen har inte gjort så ont än så länge, där blir det mer ett väldigt stort tryck och lite svårt att andas tycker jag.
 
När jag är inne i dom där intensiva värkperioderna får jag ingen riktig vila och dom har båda gångerna hållit i sig i en timma. Det var en omgång vid 15 och sen en runt 19. Sen släpper det och går tillbaks till vanliga sammandragningar (dvs magen blir hård men det gör inte ont) och molvärk. Lite hugg i underlivet.

När värkperioden pågår blir magen stenhård, det gör jätteont, jag får lite svårt att andas, blir som ”frossig” i kroppen, det känns som att jag är suuuuperbajsnödig fast liksom i ryggen och det stålar ner i höfter och lår. Det går aldrig tillbaks till avslappnat utan det gör bara mer eller mindre ont.

Blev jättetrött nu och tänkte försöka gå och sova lite. Kanske ringer in till förlossningen i nästa värkperiod och hör vad dom säger.


Hoppas du får sova lite, och det låter helt rätt att ringa in och få en bedömning tycker jag!
 
Ja, kanske ska göra det när det drar igång igen. Man känner ju att det tär på kroppen, men å andra sidan känner jag inget behov av smärtstillande än så det funkar bra att vara hemma. :)
Samma som innan, hellre ringa för mycket ;)

Jag fick aldrig ont i magen men det låter ju som om din kropp arbetar på för att öppna sig :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vet inte om detta är rätt varken forum eller prefix men gör ett försök iaf. Måste få skriva av mig och kanske bolla lite tankar och...
Svar
10
· Visningar
1 659
Senast: cewe
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 843
Senast: orkide
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
466
Senast: hamilton1
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 555
Senast: G-uldlock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp