Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
det skulle jag knappt orka heller. Eller ja, var jag tvungen är det klart jag skulle fixa det, men i vanliga fall är jag helt slut när sambon kommer hem runt 18. Nästa vecka ska han på aw på torsdagen och kommer bli ganska sen hem, bävar redan för att vara själv hela dagen och kvällen och lyckas natta själv...

Ja men precis, skulle man vara tvungen så fixar man väl det tänker jag också.
Här har ju sambon redan varit iväg på sittning (som AW) två gånger och tredje gången ikväll sen lillan kom. Nästan alltid varit själv med henne ändå hela dem dygnen då han oftast jobbat eller varit i skolan innan också.

Själv har jag varit ute en gång med en tjejkompis för någon helg sen nu också. Det gick också bra
 
Min sambo ska vara borta ett dygn i sträck i mitten på maj och jag bävar lite redan. Känner också att avlastningen är extremt viktig, att bara få tänka på sig själv iaf någon timme per dygn liksom, och då har vi ändå en bebis som sover hyfsat bra och mycket.

Förstår, hade också bävat. Men kanske är bäst att inte övertänka det (har jag en förmåga att göra) Det går säkert kanon! :)
 
Ja men precis, skulle man vara tvungen så fixar man väl det tänker jag också.
Här har ju sambon redan varit iväg på sittning (som AW) två gånger och tredje gången ikväll sen lillan kom. Nästan alltid varit själv med henne ändå hela dem dygnen då han oftast jobbat eller varit i skolan innan också.

Själv har jag varit ute en gång med en tjejkompis för någon helg sen nu också. Det gick också bra
Jag har varit iväg mer än sambon här. En träff med min bokklubb och så aw senast. Kommer troligen åka med jobbet på planeringsdagar i maj också (ser redan fram emot att få sova en hel natt :D) så iom det är det ju bara att lösa det när sambon är iväg, även om det blir jobbigt. Han gör ju samma för mig :)
 
+ @Positron
:heart - tufft med två små! Tänk på hur grymma ni är som ändå roddar runt det!
:heart
Man känner sig inte så grym alltid. Mer otillräcklig. Men jag visste ju att det skulle bli tufft med två små så pass tätt. Det kommer fortsätta vara några jobbiga månader framöver, men jag tror (hoppas) vi får igen det sen när de är lite större och förhoppningsvis får stor glädje av varann. Jag tänker att redan till vintern och nästa vår (kanske redan i höst om hon börjar gå lika tidigt som brorsan) blir det lite lättare. När L börjar gå och kan vara med på ett annat sätt. Kan vara med ute och leka :)
 
Min sambo ska vara borta ett dygn i sträck i mitten på maj och jag bävar lite redan. Känner också att avlastningen är extremt viktig, att bara få tänka på sig själv iaf någon timme per dygn liksom, och då har vi ändå en bebis som sover hyfsat bra och mycket.
Man fixar det! Det är tufft, men det går.
Med sambons arbetstider är han borta:
dag 1: 05-18
dag 2 till dag 3: 18.30-01 dagen efter är det fredag eller lördag 05. Alltså han åker 18.30 på torsdagen och är hemma 05 på lördagmorgonen.
 
Vi har blivit inbjudna till bygdens cykelfest i Juni. Jag hoppas att svärmor kan vara barnvakt, för vi har missat vartenda år sedan vi flyttade in. Vi känner alltså fortfarande inte bygden, men nu är det dags att ta tag i det.
Men jag har lite ångest för att lämna bort båda barnen (samt låna en cykel)
 
Så här fungerar det numera ofta att lägga lilltjejen på hallgolvet när man ska klä på sig för promenad. :p Idag låg hon och jollrade nöjt.
20180414_125622.jpg
 
Tradera. Kommer bli mitt förfall. Men har tagit tag i att köpa in det som saknas i storlekarna 68-80 i sakta mak. Typ billiga kläder som jag verkligen vill ha, lär ta lite tid att bygga upp den garderoben. Storlek 86-92 ska jag sy själv.

Newbies kläder är ju så sjukt fina :love:
 
Tradera. Kommer bli mitt förfall. Men har tagit tag i att köpa in det som saknas i storlekarna 68-80 i sakta mak. Typ billiga kläder som jag verkligen vill ha, lär ta lite tid att bygga upp den garderoben. Storlek 86-92 ska jag sy själv.

Newbies kläder är ju så sjukt fina :love:
Älskar också tradera! Men när man kan få en jättefin body eller pyjamas för typ 20:- och jämför med vad det kostar i nypris så kan jag bara inte kalla det förfall :D
 
Älskar också tradera! Men när man kan få en jättefin body eller pyjamas för typ 20:- och jämför med vad det kostar i nypris så kan jag bara inte kalla det förfall :D

Bra då är det inte förfall :D
Precis budat hem tre byxor och en stickad ny tjocktröja från Newbie. 118:- exkl frakt. Det är vad ett plagg kostar i affär :laugh:

Har bud liggandes på kläder för 539:-, 37 plagg. Mycket är nytt/lite använt enligt annonserna med. Alltså det är så löjligt bra pris :rofl: Köper ofta från samma personer med så man kan samfrakta.
 
Usch, känner mig som en hemsk mamma. Vi badade precis vilket hon älskar nu men så verkade hon försöka dyka bakåt med huvudet så jag lät henne komma under ytan. Där plaskade hon vilt och jag tog upp henne men då blev hon upprörd, så trodde hon ville göra om det. När hon gjorde om det lika vilt plaskandes tog jag upp henne efter några sekunder och då skrek hon sig illröd. Tog ett par minuter inlindad i en handduk i mannens famn innan hon lugnade ned sig. Hon kanske blev jätterädd. :cry:
 
John har verkligen helt lagt om sitt dygn. Nu sover han hela natten med en amningspaus á 15 min, inatt var det uppdelat på 5,5 h + 2,5 h och igår sov han 5 h + 3 h 45 min. Men efter det är han vaken och det med besked. :p Då ska han upp och utforska världen och sen är han mer eller mindre vaken hela dagen. Igår sov han två pass á 30 min styck, annars bara kortare powernaps på några minuter och sen är han igång igen. Han är väldigt nöjd och glad när han är vaken men det kräver mycket mer av oss då han vill bli underhållen. Babygymmet fungerar dock väldigt bra så där kan han ligga själv en stund men annars vill han att vi går runt med honom, pratar med honom och visar saker. Och som han snackar! Herregud! Han pratar, "ropar", skrattar osv konstant. Väldigt stor utveckling på honom just nu.
 
@Heulwen
Badar ni tillsammans i badkar? Hur gör ni isf?

Vill testa det eftersom hon inte är så förtjust i att bada men tänker att hon kanske tycker det är mysigare tillsammans, då kan jag ju även amma som tröst så kanske det hjälper henne att tycka om det mer också :)
 
@Heulwen
Badar ni tillsammans i badkar? Hur gör ni isf?

Vill testa det eftersom hon inte är så förtjust i att bada men tänker att hon kanske tycker det är mysigare tillsammans, då kan jag ju även amma som tröst så kanske det hjälper henne att tycka om det mer också :)

Precis, vi badar tillsammans. Har även ammat några gånger i badkaret, vilket är uppskattat om hon är hungrig då mjölken rinner till bra. Jag sitter mest där och låter henne röra sig som hon vill medan jag håller en hand under nacken, hon flyter så bra och verkar uppskatta tyngdlösheten och simma ryggsim. Ibland sätter jag henne eller låter henne stå på benen också för att träna ryggen skonsamt. :) Hennes min idag när hon stod på benen en stund utan att det kändes jobbigt för henne var obetalbar! Har lite varmare vatten än rekommenderat då både hon och jag trivs med det, blir inga heta bad men varmare än kroppstempererat.
 
@Heulwen
Badar ni tillsammans i badkar? Hur gör ni isf?

Vill testa det eftersom hon inte är så förtjust i att bada men tänker att hon kanske tycker det är mysigare tillsammans, då kan jag ju även amma som tröst så kanske det hjälper henne att tycka om det mer också :)
Vi badade också alltid tillsammans. Jag satte ner badbaljan i badkaret och satt brevid. Jag tyckte det var skönt att kunna ha högre temp.skillnad samt skönt att kunna ha leksakerna i hennes balja. Numera (2,5 år) trängs vi ju båda med miljoner badsaker i vattnet...
 
Inte läst igenom tråden om det kommit upp.

Rotavirusvaccin, junior fick det i fredags, jag låg hemma och var sjuk så skickade pappan ensam på bvc och vet inte om han blev direkt informerad.

De där med smitta från barnet som är vaccinerat till de som byter blöjor, någon som blivit smittad? Hittade då jag googlade något om att det fanns risk att smitta de med nedsatt immunförsvar men vet inte om han blev informerad om det.

Svärmor som var barnvakt igår ligger tydligen i magsjuka idag så hepp hepp nu håller vi tummarna att inte drabbas :yuck:
 
@Heulwen
Badar ni tillsammans i badkar? Hur gör ni isf?

Vill testa det eftersom hon inte är så förtjust i att bada men tänker att hon kanske tycker det är mysigare tillsammans, då kan jag ju även amma som tröst så kanske det hjälper henne att tycka om det mer också :)

Vi badar också tillsammans. Har 38-39 grader i badkaret, uppskattat av oss båda. Har handen bakom nacken så får han flyta runt. Ibland lägger jag honom med huvudet på min mage/mellan mina bröst osså halvligger jag. Det är också mysigt :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 350
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 526
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 302
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp