Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pust, just nu är kotten inne i en period när han bara sover kortare och ytligare på dagen... utöver att kräva en massa underhållning när han är vaken så märks det liksom så himla väl att han skulle behöva mer sömn än han får... Tycker jag provat allt, mata trött, vagga/vyssa, gå med vagnen, bärselen, lägga oss ner ihop, brusljud... han är tamejtusan immun mot sövningsmetoder! :banghead::arghh:

Har ju ställt frågan förr, men: Hur mycket sover era nu, på dagtid? Och gärna när dom somnar för natten och vaknar på morgonen om det går att säga :p
 
Tack @Positron ! Nu fungerar smileymenyn, fattar inte vad jag gjorde för fel förut :confused:

I övrigt: BVC idag med lilla A som nu är 58,5 cm (troligen lite av en glädjemätning dock :p) och 5300 g. Och så har vi provat på det där med selamning en del de senaste dagarna, fungerar rätt bra under förutsättning att det just var hungern som felade. Känns som att jag jämt springer runt med en skrikande liten A, grannarna måste tro att jag nyper honom hårt och elakt i tårna... minns inte detta (har förmodligen förträngt :p) från de andra. Skyller på det andra språnget...
 
Pust, just nu är kotten inne i en period när han bara sover kortare och ytligare på dagen... utöver att kräva en massa underhållning när han är vaken så märks det liksom så himla väl att han skulle behöva mer sömn än han får... Tycker jag provat allt, mata trött, vagga/vyssa, gå med vagnen, bärselen, lägga oss ner ihop, brusljud... han är tamejtusan immun mot sövningsmetoder! :banghead::arghh:

Har ju ställt frågan förr, men: Hur mycket sover era nu, på dagtid? Och gärna när dom somnar för natten och vaknar på morgonen om det går att säga :p

Lilla F sover också väldigt ytligt på dagen nu, vaggan fungerar inte längre. Just nu är det tutte i mun liggandes i sängen som fungerar. Enligt WonderWeeks går hon in i fas 3 imorgon.

Sover dock bra på nätterna, kunde idag dra oss till kl 11! Somnade runt 23-00.

I snitt kanske hon sover 2-3 h dagtid och 9-10 h på nätterna.
 
Lilla F sover också väldigt ytligt på dagen nu, vaggan fungerar inte längre. Just nu är det tutte i mun liggandes i sängen som fungerar. Enligt WonderWeeks går hon in i fas 3 imorgon.

Sover dock bra på nätterna, kunde idag dra oss till kl 11! Somnade runt 23-00.

I snitt kanske hon sover 2-3 h dagtid och 9-10 h på nätterna.
Låter väldigt likt kotten!
Han sover typ 20:30-8:30 och idag har han sovit typ 2,5 timme på dagen. En bättre dag sover han nog iallafall 5 timmar på dagen, men det var ett tag sen.
 
Senaste tiden upplever jag att hon blivit ”enklare.” Känns mer avslappnad allmänt i kropp och rörelser inte lika stelt och ryckigt hela tiden. Hon sover faktiskt på dagarna och är många gånger lättsövd nu :D vet inte om det gett resultat att jag brukar ha vaggvisor i bakgrunden och nu kramas hon gärna med snutte/gosedjur när hon ska sova också. Hon känns mer som ett barn än bebis numera tycker jag :p

@FeatherCloud angående sömn tror jag hon sover ungefär 2-3h dagtid. Det är lättare att få henne att sova nu men fortfarande korta sovstunder på dagen oftast. För natten brukar hon somna runt kl 20 och vaknar är lite olika ibland är hon tidig vid 6-7 och ibland sovmorgon längst till 10 än så länge
 
Pust, just nu är kotten inne i en period när han bara sover kortare och ytligare på dagen... utöver att kräva en massa underhållning när han är vaken så märks det liksom så himla väl att han skulle behöva mer sömn än han får... Tycker jag provat allt, mata trött, vagga/vyssa, gå med vagnen, bärselen, lägga oss ner ihop, brusljud... han är tamejtusan immun mot sövningsmetoder! :banghead::arghh:

Har ju ställt frågan förr, men: Hur mycket sover era nu, på dagtid? Och gärna när dom somnar för natten och vaknar på morgonen om det går att säga :p

Det är lite olika. Idag har hon sovit mer eller mindre hela dagen. Vaknade 10, somnade 11.30, vaken 13.30 sovit 14.30-18.30 (vaknade precis)
 
Jag har vart i stallet :love: när jag kom hem hade pappa precis hämtat på fsk, då dög bara jag. Så vi har gått, gått och gått. Havanna skulle prompt plocka gula blommor till Ronja, så mamma (som är lika vig som en balettdansande flodhäst) fick klättra över stock och sten vid ödetomten för att Hanna skulle kunna plocka gula blommor till sin lillasyster...
Bild på en stolt storasyster. Ronja har mest sovit hela dagen så det finns inga kul bilder på henne :p
 

Bifogade filer

  • IMG_20180416_161719.jpg
    IMG_20180416_161719.jpg
    197,5 KB · Visningar: 30
Vidar sover allt som oftast 3-4 timmars intervaller och är vaken för att äta o bajsa allt ifrån 15 min till 2 timmar (lite beroende på om vi aktiverar han eller inte). Han är smidig.

Peppar peppar ta i trä :angel:
 
Är osäker på hur mycket G sover om dagarna, kanske en tredjedel av tiden? Borde kanske mäta :p Dock mest kortare pass, något enstaka på ett par timmar men annars 30 min-1h. Sover för natten mellan typ 22-8 (med ca 4 uppvak varav två med blöjbyte).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 687
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 786
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 674
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 952

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp