Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
G är ofta en glad och rolig liten bebis :love: Världens charmigaste leende och skratt och kan sitta länge och babbla. Det är så kul att sitta och prata med honom och han söker mycket kontakt. Han har dock varit lite ledsnare under de senaste dagarna, främst under eftermiddagen. Vet inte om det kanske är det tredje utvecklingssprånget eller lite magbesvär. Visat sig genom att han oftare blir lite ledsen en kort stund, men är sällan svår att trösta ändå.

Vi har köpt en liten toasits till toaletten och börjat låta honom sitta där några gånger om dagen. Främst på morgonen, då det mesta bajset brukar komma (kan fylla flera blöjor på ett par timmar), är det riktigt effektivt :) Man får ju hålla i honom såklart.
 
Har badat tillsammans i badkaret ikväll.
Det var så mysigt! :love: Hon verkade gilla det också! Fick ett leende i början och de har vi aldrig fått när hon badat annars.

Blev bara en kortis, tvättade av henne och myste lite grann sen ville jag avsluta innan hon blir missnöjd eller nåt så hon minns det positivt bara, nästa gång kanske jag testar amma lite också i badet
 
Tack @Positron ! Nu fungerar smileymenyn, fattar inte vad jag gjorde för fel förut :confused:

I övrigt: BVC idag med lilla A som nu är 58,5 cm (troligen lite av en glädjemätning dock :p) och 5300 g. Och så har vi provat på det där med selamning en del de senaste dagarna, fungerar rätt bra under förutsättning att det just var hungern som felade. Känns som att jag jämt springer runt med en skrikande liten A, grannarna måste tro att jag nyper honom hårt och elakt i tårna... minns inte detta (har förmodligen förträngt :p) från de andra. Skyller på det andra språnget...
Jag kan inte heller minnas att sonen lät så här mycket och då är det bara två år sen. Minns dock att jag kallade honom för "umgäh" en period för det var så han gnällde hela dagarna:grin:
 
Jag kan inte heller minnas att sonen lät så här mycket och då är det bara två år sen. Minns dock att jag kallade honom för "umgäh" en period för det var så han gnällde hela dagarna:grin:

Ibland tänker jag att det är tur för mänsklighetens bestånd att minnet är så kort och selektivt :D (och mina barn är bara söta och glada på alla kort som jag tagit för att minnas ;))
 
Ibland tänker jag att det är tur för mänsklighetens bestånd att minnet är så kort och selektivt :D (och mina barn är bara söta och glada på alla kort som jag tagit för att minnas ;))
Jag har faktiskt berikat våra minnen med några kort jag tagit i smyg på vredesutbrott:o:p så klart aldrig så att han sett att det hänt men han är ett barn man inte får trösta utan man ska hålla sig på sin plats (i köket :rofl:) och han ska vara ifred. Och de mördande blickarna ifall man råkar titta på honom:nailbiting::eek:
 
Jag har faktiskt berikat våra minnen med några kort jag tagit i smyg på vredesutbrott:o:p så klart aldrig så att han sett att det hänt men han är ett barn man inte får trösta utan man ska hålla sig på sin plats (i köket :rofl:) och han ska vara ifred. Och de mördande blickarna ifall man råkar titta på honom:nailbiting::eek:

Och trots de bilderna så skaffade ni en till! :D

Haha - vet er plats i köket! För jag hoppas att det är både du och pappan som förvisas dit ;)
 
Och trots de bilderna så skaffade ni en till! :D

Haha - vet er plats i köket! För jag hoppas att det är både du och pappan som förvisas dit ;)
Jag tänker dagligen på den där treårsgränsen du tidigare nämnt :angel: det var skaffa en till NU eller ingen till alls som jag kände då;)
(Tillägg: de värsta utbrotten började deasutom efter att jag blev gravid:grin:)

Pappan fattar inte när han blir tillsagd att hålla sig på sin plats ("däh" och peka med hela handen och funkar det inte så blir det "bop" och knuffar så jag förstår inte hur man missar det:confused:) utan försöker trösta och får det tio resor värre:rofl:
 
Senast ändrad:
Tre års trots :nailbiting: Minns när bonusen var i den charmiga fasen. Vi hade varit tillsammans i lite mer än ett halvår, bonusen var min enda erfarenhet av barn och jag var rädd :rofl: Vill inte tänka på att Vidar kommer vara där en dag. Nu är storebror 6,5 år och preteen istället vilket också är lite spännande :D
 
Tre års trots :nailbiting: Minns när bonusen var i den charmiga fasen. Vi hade varit tillsammans i lite mer än ett halvår, bonusen var min enda erfarenhet av barn och jag var rädd :rofl: Vill inte tänka på att Vidar kommer vara där en dag. Nu är storebror 6,5 år och preteen istället vilket också är lite spännande :D
En kompis till mig har barn i samma åldrar som mina och beklagade sig över trotset till en gemensam bekant som jobbar som förskolepedagog. Fick till svar att trots inte finns och att det bara är en fråga om inställning:laugh:
Kanske inte riktigt vad man vill höra när man djupandas sig igenom dagarna:rofl:
 
En kompis till mig har barn i samma åldrar som mina och beklagade sig över trotset till en gemensam bekant som jobbar som förskolepedagog. Fick till svar att trots inte finns och att det bara är en fråga om inställning:laugh:
Kanske inte riktigt vad man vill höra när man djupandas sig igenom dagarna:rofl:

HAHA! Kanske inte riktigt.
Vi och dåvarande 3 åringen var hur eller hur inte helt överens om hur saker o ting skulle vara. En av oss yttrade då missnöjet med att härma ljudet av en skräckslagen gris i högsta tonläget :angel: Så kanske inte trots bara lite ilsk :D
 
Nån som börjat använda 68 i kläder, hur stort är barnet? Var ner strl 56 och tog upp 68 och insåg att vissa bodysar inte var mycket större än 62 så börjat använda. Vissa grejer i 62 börjar bli försmå med.
 
Nån som börjat använda 68 i kläder, hur stort är barnet? Var ner strl 56 och tog upp 68 och insåg att vissa bodysar inte var mycket större än 62 så börjat använda. Vissa grejer i 62 börjar bli försmå med.
Vi har precis börjat använda stl 68, han var 63 cm för två veckor sedan. Kan fortfarande använda vissa plagg i stl 62. Vi har tidigare varit lite sena med att gå upp i storlekarna men han har vuxit så snabbt. Hoppas han stannar av lite nu så vi kan ha kvar stl 68 ett tag nu!
 
Nån som börjat använda 68 i kläder, hur stort är barnet? Var ner strl 56 och tog upp 68 och insåg att vissa bodysar inte var mycket större än 62 så börjat använda. Vissa grejer i 62 börjar bli försmå med.

Vi använder 68, visserligen är min bebis en av de äldsta i tråden. Tror hon är ca 66 cm nu, var längesen vi mätte. Men väger runt 8,5 kg så en del sitter tight :angel:
 
Vi har precis börjat använda stl 68, han var 63 cm för två veckor sedan. Kan fortfarande använda vissa plagg i stl 62. Vi har tidigare varit lite sena med att gå upp i storlekarna men han har vuxit så snabbt. Hoppas han stannar av lite nu så vi kan ha kvar stl 68 ett tag nu!

Sonen växte ur alla storlekar på löpande band, några veckor per storlek. Sen stannade han av på strl 74, det kunde han ha i nästan ett år :)
 
Nån som börjat använda 68 i kläder, hur stort är barnet? Var ner strl 56 och tog upp 68 och insåg att vissa bodysar inte var mycket större än 62 så börjat använda. Vissa grejer i 62 börjar bli försmå med.

Mitt barn är 62 men kraftig, vi använder 68 men ofta 62 i byxor
 
Tänk så olika det kan vara... igår grät jag mig typ genom dagen och var helt slut när sambon kom hem. Idag tänkte jag att om bebis nu inte tänker hålla sig till våra rutiner så får vi väl hitta nya :p Så har helt enkelt struntat i långa tupplurer och sett vad som händer = en ganska trevlig dag där vi också umgicks ett par timmar med föräldragruppen utan hysteriska sammanbrott. :)
Har dessutom promenerat 2,5 timme idag, kanske kan gå mer mina sista kilon innan ham byter vanor igen :p

Väldigt trött bebis på kvällen iofs, men han somnade 19.30 så får vi se när han vaknar.

Imorgon ska jag på efterkontroll på mvc, blir spännande att ta sig in till stan med kotten :)
 
Nån som börjat använda 68 i kläder, hur stort är barnet? Var ner strl 56 och tog upp 68 och insåg att vissa bodysar inte var mycket större än 62 så börjat använda. Vissa grejer i 62 börjar bli försmå med.
Så olika det är! Vi har precis börjat använda 62, tror kotten är runt 61 cm nu. Hans overall som är 62/68 är ganska mycket för lång i ärmar och ben. 56 går bra i bodys men byxorna sitter inget bra längre :)
 
Storlek är knepigt. Plötsligt får de en enorm växtspurt och använder en storlek i 1v. Havanna använde aldrig 68, vilket Ronja idag har och har haft ett tag. Så jag antar att Ronja även kommer fastna i 80 som havanna inte hade (så jag behöver köpa massa nytt, istället för att använda det begagnade).

Jag börjar bli lite rädd för att inte kunna använda havannas gamla kläder så mycket för att de tänker vara i olika storlekar hela tiden.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 687
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 772
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 654
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp