Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2012/2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Usch, hemskt att vara så trött!

Jag ska försöka få tag på BVC nu jag... Sonen går in i andra sjukveckan nu, så vi måste ha ett intyg från läkare eller sjuksköterska att skicka till FK så sambon får fortsätta vabba... Hugo hr klarat sig rätt bra från feber den här omgången, men i natt så kom den. Tanken var ju att han var frisk och skulle gå till dagis idag... Men det skulle han visst inte! :(
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Stackars liten, hoppas Hugo kryar på sig!

KL

31 dagar till BF idag :bump: Jag längtar tillbaka till min gamla kropp precis som er andra.

Sitter och väntar på att veterinären ska komma och titta på en böld min stackars häst har på ganaschen. Kallt som tusan ute, och inget utom en regnjacka går om min mage, underbart :p
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Anledningen till gnällig grabb inatt var uppgående feber.

Nu under dagen har det legat mellan 38,5-39 grader... och han är inte pigg någonstans, gnäller och klagar på att det gör ont :(
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Hoppas era barn kryar på sig snart. Verkar vara en hel del förkylningar som går nu.


Känner som er andra att jag vill ha tillbaka min kropp nu och att det börjar bli tungt att vara gravid. Längtar verkligen tills det är dags nu.
Det känns som att lillan håller på att trycka sig ur ur magen nu, ser "utstickande knölar" när hon pressar ut fötter, händer och rumpan. :love:

Tror hon fixerade sig i fredags, ilade och tryckande känsla neråt. Återstår att se hos BM om någon vecka.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Som det snöar här i Skåne.... verkar bli en rätt så vit vinter iaf! :angel:

Och äntligen hittade jag en bebismössa att beställa från Jollyroom.... har letat överallt, både i affärer och på internet, överaltl har det varit slut i lager. Så tröttsamt. Sen hittade jag lite annat fint som jag beställde... sänghimmel, lite bebisleksaker och en jätte fin filt. :laugh:


För övrigt är jag i vecka 31 nu och magen har verkligen börjat växa.. :eek: och en är det några veckor kvar, men fort går det, imorn ska vi med föräldra gruppen till BB och titta.

Hur går det för er andra? Det står lite still här i tråden nu?? :idea:
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

kl.

Vet nån vad dom gör åt om kurvan är för hög?
Min onge är tydligen normalviktig, ganska lång tror BM men ändå fortsätter mitt mått att öka, öka, öka för varje besök. Ligger nu låååångt över övre kurvan å BM är lite bekymrad sa hon sist, men att vi skulle låta det vara nån vecka till.
Bär bevisligen väldigt högt.

Frågan är mest, iom att BM sa att "vi låter det vara någon vecka till", vad dom egentligen gör åt saken? Tvivlar ju att kurvan gått ner till på fredag då jag har nästa besök. Magen har inte sjunkit nånting alls som det känns. Tungt att andas.

Å andra sidan, om dom inte gör nåt åt saken, varför säger hon då att "vi låter det vara ett tag till"?

Frustrerande att inte veta, tänkte fråga på fredag men det känns länge dit och det är egentligen först idag som jag på allvar börjat fundera över saken och det irriterar mig :p
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Min första kom v.40+2 efter en igångsättning, andra kom spontant v.40+1, och tredje v.38+4, så de har kommit tidigare för varje. Men inte den här!
V.39+1 idag.
Vaknade inatt vid 4 av en "värk", den höll i sig ganska länge, sen släppte sammandragningen men värken kvarstod till 5.30, då kunde jag somna om.

Idag har det snöat hela dagen här, bebis kanske passar på att komma inatt när det är som sämst väglag.

Börjar faktiskt bli nervös inför förlossningen nu. Tänk om den inte går lika smidigt som de andra? Bebis kanske fastnar, ligger fel eller något annat som komplicerar det hela.
Jag har inte känt mig nervös eller orolig nån gång tidigare.
Men med fyran, då passar det visst.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Åh, jag börjar också bli nervös. För allt typ. :p Förra gången på föräldraträffarna tog BM upp komplikationer. Sånt jag aldrig funderat över, vad behöver jag inte skriva ner, då får väl fler än jag de tankarna. ;)

Sen nervositet för sonen. Han har aldrig sovit utan mig eller sambon. Tankar på att barnvakt ska hinna i tid och så...

Sen nervositet för väglag. Det blir ju en hel del mil som ska spenderas på vägen till förlossningen... Sen, tänk om det går mycket snabbare än förra gången? Tänk om vi inte hinner in? Massa sånna där tankar som liksom inte var aktuellt förra gången...

Hoppas Mini-Mustasukka bestämmer sig för att titta ut en dag när väglaget är bra, på en lagom tid och allt går smidigt! ;) :D


Karolajna: Ingen aning om vad de gör. Min mage är ju för liten istället och jag ska ju antagligen få göra TUL, men det har ju du redan gjort. Konstateras det att bebis är normalviktig så tror jag inte att de gör något? Det kanske blir något mer TUL för dig för att se så inte bebis växer sig enorm? Alltså, att det kanske blir svårt att föda vaginalt eller så eller att man gör någon form av bäckenmätning eller så? Jag har ingen aning egentligen, utan spekulerar bara.


Chambery: Här är det segt. Jag mår så himla dåligt. Foglossningarna har kommit från :devil:, jag vet iofs inte om det är foglossning eller lillebror som fixerar sig. Ont gör det i alla fall. Dessutom börjar jag bli riktigt förkyld. Jag hatar att vara sjuk och gravid. Man blir mer invalid än vanligt då... :mad:


saint__anger och escade: Jag hoppas också han kryar på sig snart. Det här är riktigt kämpigt. Just nu ligger sambon och försöker natta en övertrött unge som inte alls ska sova. Men han är så trött att ögonen håller på att trilla ur...


Ferrari: Små sjuka barn är ingen lek. Hoppas han kryar på sig snart!
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Ferrari: Små sjuka barn är ingen lek. Hoppas han kryar på sig snart!

Och idag hade han variga ögon, ögoninflammation.. mindre kul..

Nu står alla nya möbler hemma, ej upp-packade dock, det får vi ta imorgon. Men det blir nog så bra så :)

Dessutom blev det så att jycken fick flytta ändå, hittade det perfekta hemmet (med mindre hundar i omgivningen, villa med inhägnad tomt och hundvan ägare) och han flyttade dit i förrgår. Sorgligt, känns hemskt tomt, men å andra sidan har han varit superstressad sen vi flyttade hit. (Sisådär 50 hundar bara i VÅRAT hus = varje hundmöte är stressande för honom = mycket stress) Så det var ju en del för hans skull. Men nu slipper jag oroa mig för honom vid ev förlossning iallafall.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Men usch! Hoppas han kryar på sig snabbt!

Och för hundens skull kanske det var skönt att det löste sig som det gjorde i alla fall. :)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Tar sista knappen..
Oj vad ni är aktiva och skriver allihopa. Och vad det gar fort, nu kanns det som att det kan dyka upp bade en eller tva bebisar har snart.
Jag foljer traden aven om jag ar lite dalig pa att skriva ibland.

Karolajna- jag pratade precis med barnmorskan idag om just detta ang. vad gor dom ifall det inte foljer kurvan (nu jag har ju motsatt problem att jag ligger under kurvan, 18%) och tyckte att barnmorskan svarade mig ganska klokt och det maste ju galla bade upp och ner. Hon sa helt enkelt att sa lange barnet har det battre pa insidan an utsidan sa gors ingenting, utan dom fortsatter bara extra kolla (jag har TUL varannan vecka fram till forlossning och haft sen 1,5 manad tillbaka) sa att allt ser ok ut. Sa jag skulle anta att detsamma galler for dig. Har dom gjort TUL for att uppskatta vikten?

Och antligen har vi hittat en lagenhet dar vi kan bo iaf for ett par manader :) sa nu mitt uppe i flytt och min sambo var tvungen att aka ner till Bryssel en vecka. Jag undrar nar man ska ha tid med den dar vilan som BM pratar om :angel: men men, fick ju salt hingsten och han har det bra och det verkar som mitt gamla sto har fatt en fodervard och aker nu i helgen, ska bara besiktigas och sen sa aker hon pa lordag om allt gar som det ska.

Jag dromde forrasten for nagra natter sen att jag var ute och korde min bil som stannade mitt i vinternatten och dar blev jag staende ensam och forlossningen satte igang :crazy: kanske en undermedveten oro som ligger och spokar. Jisses nu ar det bara 4-5 veckor kvar och jag som precis tyckte att jag fick beskedet.

Och till alla sjuklingar (barn och vuxna) hoppas ni kryar pa er snart, tillrackligt tungt att vara gravid sahar sista manaderna.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

*kl*

Insåg att jag gått in i vecka 36, galet vad tiden går.

Bara såna där nattfunderingar mitt i natten. Sista jobbpasset ligger den 17e december... förhoppningsvis kan jag väl jobba fram tills dess. Men har en vag känsla av att jag kommer få tidigare denna gången ;)
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

kl
Här är en till som börjar bli nervös/orolig inför förlossningen. Vad jag är orolig för vet jag inte, men det finns en oro i kroppen. En av sakerna som gör mig nervös är att man är så utlämnad under förlossningen. Min barnmorska tror att jag har ett stor kontrollbehov och därför behöver öva mig i vardagen på att släppa kontrollen så kommer oron för förlossningen att släppa. Problemet är att jag känner inget kontrollbehov i vardagen.
Jag känner också en stark oro efter förlossningen över livet med en nyfödd och en 4-åring. Jag vet att min mamma och pappa ställer upp. Jag har pratat och pratat med sambon om att jag känner den här oron och han säger ja ja det ordnar sig, jag finns där för att hjälpa dig. Men på samma gång känns det som att jag inte kan lita på honom riktigt. Det kan ha att göra med när vi fick W så startade han precis upp sitt företag och jobbade jämt (varje dag och 12-14 h/dag) och tog inte ut en enda föräldradag. Jag vet att företaget är mer etablerat och han har anställda som han litar på vilket gör att han kan vara ledig i mycket större utsträckning, men oron finns kvar.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

+trazel

Jag har som sagt ingen aning. Å andra sidan så ja, jag får t ex se kurvan å veta att alla värden är bra men får aldrig veta några siffror. Så det verkar enkelt att säga vad problemen är eller inte, men desto svårare att tala om vad som ev kommer hända pga det?

Samma där sist, det tog ju hur många besök som helst med tjat om ett ev TUL varje gång, men det tog liksom lika många besök att få det bestämt.

I v 34 (33+1, är i v 35+3 idag) uppskattades det på TUL att vikten låg på +4%, 2290 g. Helt normalt alltså.
Däremot tror BM att han är lång. Men det har tydligen inte speciellt mycket med det höga måttet att göra.

Äh som sagt, mest nyfiken eftersom det är det där klassiska säga A men inte B från min BMs sida. Å vart frågar man då om inte här? :D

Igår var jag på julbord med jobbet å fick en citycheck i julklapp så det är nästan så jag funderar på att åka in till stan å shoppa lite :p mest för jag har så jäkla tråkigt om dagarna och behöver ett litet tidsfördriv...
Enda kruxet är att det är tydligen -20 grader ute :crazy: och så är det 4, 5 mil till stan. Inte avlångt egentligen men det kändes desto längre. Plus att det isf blir 3e dagen i råd jag åker in dit...

Nä, nu ska jag försöka kravla mig ur sängen och kanske sortera lite tvätt å tvätta lite...
 
Senast ändrad:
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

V 35+3 idag (samma som dig karolajna ?)

Magen följer kurvan perfekt, 33 cm.
HB 115 (ska ligga över 110 när man är gravid)
Blodtrycket 55/100
Sockret 5,9
Vikt 68,5 kg

Bäbis ligger i läge, men är ruckbar :)

Så det ser lovande ut.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

På mitt ultraljud v32+3 vägde bebis 2300 gr, + 13%. Min BM sa att om bebis är + 22 % börjar man fundera på om den är stor, allt annat är normalt :) jag skulle alltså inte oroa mig alls över att få en jättebebis, 4000 gr räknar de med att han väger som fullgången. SF 33 cm i v 35+0. Störigt att din BM inte kan förklara närmre.

KL

Jag undrar förresten hur det är med Fibusen, läste på avel att hennes häst varit sjuk. Hoppas hon dyker upp med uppdatering snart!

Måste ju visa tapeten nu när vi äntligen fått upp den :) Suddig bild, men det är tecknade björnar som "faller", jättesöt!

06D48DA2-4EA2-49E6-8E45-27DD4483ECF3-17238-0000157AE7FAC8CD.jpg
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

Jag ser gärna att bebis kommer i helgen. Då har vädret förhoppningsvis lugnat ner sig. För idag vill jag inte åka en meter.

Jag är också orolig för att lämna August. Han har sovit borta en gång, men nu kommer ju vi förmodligen behöva lämna honom hemma på natten med äldsta sonens faster. Han kommer nog bli jätteledsen när han vaknar till och vi inte är hemma.
 
Sv: Vinterföräldrar 2012/2013

*Kl*

Oj vad flitiga ni är.. är inne & läser ifatt med jämna mellanrum.

Gud vad avundsjuk jag är på er som snart ska ha bebis!
Är innerligt trött på att vara tjock & orörlig och vill bara att det ska vara Februari typ NU.
Mustasukka: Hoppas bebis kommer i helgen då!! Som sagt, vädret är ju inte så kul just nu, har förstått det som att du bor utanför Katrineholm? Det gör jag med men åt Norrköpingshållet..var lite vanskligt att ta sig till jobbet idag :crazy:

Jag har äntligen fått datum för UL då vi ska kolla upp om moderkakan flyttat sig & bebisens njurbäcken ser ut som det ska. Hoppas på bägge delarna. I övrigt önskar jag att vi hinner bli klara med vårat sovrum på övervåningen & barnens rum för just nu bor vi alla på nedervåningen & det kommer bli TRÅNGT när bebis kommer isf. I vårat sovrum får vi inte plats med skötbord & säng och barnen delar redan rum så de vill knappast ha en bebis i sitt rum.
Sängen är knappast nödvändig (tror på samsovning så använder knappt spjälsäng) men skötbord känns ju kul att ha. Annars får vi byta blöjor på tvättmaskinen (ja vi har en tvättmaskin i vårat sovrum..då det ska bli tvättstuga när sovrummet på övervåningen är klart)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 285
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 414
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn Lite kortfattat : I slutet på 2012 fick jag veta av en lärare på äldsta sonens skola att de skulle göra en orosanmälan till...
Svar
7
· Visningar
2 038
Senast: Meibla
·
Tjatter Halloween 1925 - Sådär Carson, nu tror jag att allt är färdigt inför festen. Hur gick det förresten, fick ni tag på en extra footman? -...
66 67 68
Svar
1 349
· Visningar
50 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp