Vinterföräldrar 2013/2014

*Gotlandsrusset*

Trådstartare
Jag vet inte, kanske betyder det otur att göra en sån här tråd så tidigt. Men igår testade jag iaf positivt och preliminär BF är 5 Januari.

Har fruktansvärt svårt att förstå att jag har någonting i magen. Att JAG , om allting går bra, ska bli mamma!

Någon mer som fått besked? Eller får jag skriva med mig själv ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Här kommer en till! Det känns dock vääääääldigt overkligt än så länge! :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Har du pratat med barnmorska om inskrivning? Pga att jag tidgare haft en blodpropp så kanske jag måste ta sprutor så jag ringde igår. Fick första tid sista maj och så tid för ultraljud i juli. Känns jättelångt dit men vet ju att det kommer få fort.
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Nej, mamma är barnmorska så hon tyckte jag skulle vänta tills jag hoppat över iaf 2 menstruationer. Så ska ringa om 2-3 veckor tänkte jag :)

Okey, vad skönt att du fick tid så fort! Redan imorgon! Jag längtar till man får göra ultraljud :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Det verkar som att jag får ansluta till denna grupp också nu :D

Fick idag positivt test, först på testlagrets sticka, sen även CL digitala! Fattar ingenting, vi hade lagt planerna lite på is och inte varit särskilt aktiva senaste månaden, dels pga att jag börjat jobba och dels pga att mina menscyklar varit så sjukt oregelbundna och långa! (40, 44, 34 o 59 dagar)
Har dock känt mig lite lustig på sistone, inga solklara symptom, utan mer att viss mat smakar surt, och bröstvårtorna var jätteömma under en vecka! Så varför jag tog testet vet jag inte riktigt, var inte ens nervös, så chocken blev total!

Så enligt CL ska jag vara runt 3-4 veckan, men om man ska räkna från min förra mens Första dag så är jag runt 8 veckor :nailbiting: så ganska stort spann liksom!

Så det blir att ringa mvc på torsdag! Herregud...
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Grattis :bump: Kul att det börjar bli fler i gruppen nu :banana:

Kl

Idag började illamåendet och det är inte skoj!!!! Är i v 6, går in i vecka sju imorgon.
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Hua, jag hoppas verkligen jag slipper illamåendet, min mamma har inte haft det med nån av oss tre systrar, min lillasyster som blev mamma i januari höll däremot på att gå under förra sommaren :crazy: så jag lider med dig, såg ju hur hon mådde!

Jag vaknade i morse av att jag hade ONT i bröstvårtorna! Men alltså, kan det vara psykologiskt, det kom ju lite pang på sådär lägligt tills att jag visste om att jag var gravid O_o
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Tror inte de, har man ont så har man :) jag kan inte röra mina bröstvårtor, får gåshud av obehag.
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Haha, ja det har du ju såklart rätt i, känns lite konstigt bara :D
Ja det är väldigt obehagligt, fick en klump i halsen när jag tog på mig behån i morse!

Skulle också så gärna vilja veta hur långt gången jag är, kan som sagt va allt från 2-8 veckor, är just nu lite frustrerad :meh: (tålamod, vad är det liksom? )
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Haha, tålamod finns inte just nu ^^ mamma är barnmorska sagt och har gjort en egen beräkning på mig till 26 december.... Jag ska knipa till januari haha!
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Nej, tålamodet lyser med sin frånvaro, jag tror det är hormonellt :D

Vilken trygghet att ha en bm till mamma!

Kommer också knipa allt vad tygen håller till januari, haha
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Vi kommer väl alla ligga i riskzonen för julbarn och det är väl ingen höjdare. Har en vän som fyller på julafton och en som fyller dagen efter. Men de har överlevt de också men vi får försöka knipa! :D
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

*kikar in*

Vintermamma 2009/2010 samt vintermamma 2012/2013

Beräknad 29/12-09 med första, han kom 03.48 den 1/1-10
Beräknad 5/1-13 med andra, hon kom 7.47 den 6/1-13

Jag gav mig den på att knipa och lyckades ;) haha.

Blir nostalgisk av denna tråd och kände bara för att säga hej, 1 år sedan jag plussade med lilltjejen.
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Ja vi kommer ju det :D

Jag är också trött, men jag tror det mer beror på de senaste dagarnas omtumlande känslor, fick förklarat för mig att jag märker det, väldigt väl, när gravidtröttheten slår till O_o
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Jag har de senaste dagarna inte kännt nåt alls, sura smaker, ömma bröst o molvärk är typ borta, så jag tog ett nytt test för o se att jag inte hittade på :angel:
Har en massa test från testlagret kvar så jag tog ett sånt, hann dock inte mer än doppa stickan i mitt peepee förrens det var två streck, så jag är fortfarande väldigt gravid :D

"Min" mvc har dock bara telefontid en timme på måndagar o onsdagar, så det blir en olidlig väntan! Vill ju så gärna veta hur långt gången jag är
 
Sv: Vinterföräldrar 2013/2014

Jag gjorde ett CL test med veckoindikator direkt efter att jag fått + på billigt test. Visade gravid +3. Så jag är runt vecka 7 nu. Vet du inte på ett ungefär när sista mensen va? :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 429
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 625
Senast: Tofs
·
Relationer Jag vet inte ens vars jag ska börja, ska försöka förklara. Om nån skulle veta vem jag är så skriv inte ut det här. Jag och min mamma...
2
Svar
23
· Visningar
4 513
Senast: Lingon
·
Relationer Anonymt nick för jag känner jag behöver få ventilera mig lite. Vad anses som ett normalt förhållande med sina föräldrar? Jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
8 050
Senast: Wysiwyg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp