Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2014/2015, tråd III

Blöööh, jag behöver input.
Vi var på vägning i dag. Resultatet av Johns ointresse att amma på dagarna visade sig genom att han har gått upp ynka 40 gram på tre veckor.

Han ligger fortfarande lite över normalkurvan, och han växer duktigt på längden - så BVC var inte orolig, men gav en extra tid för vägning om två veckor.

Han äter ju fruktiga klämpåsar med glädje och god aptit, men jag är lite orolig att det är lite väl mycket (naturligt) socker i, vill inte ge mer än en om dagen och skulle vilja ge honom något mer "lugnande" på kvällen. Jag frågade om ersättning eller välling, men hon tyckte i så fall att gröt var bättre.

Så... Jag kan inte så mycket om gröt. Hur gör ni gröt? Vilken sort? Köper ni eller gör ni egen?

Han vaknar fortfarande och vill äta lite 2-4 gånger mellan nattning och god morgon. Jag vill så gärna att han ska sova i sin egen säng, men det är inte hållbart om han vaknar fyra gånger liksom...
 
Blöööh, jag behöver input.
Vi var på vägning i dag. Resultatet av Johns ointresse att amma på dagarna visade sig genom att han har gått upp ynka 40 gram på tre veckor.

Han ligger fortfarande lite över normalkurvan, och han växer duktigt på längden - så BVC var inte orolig, men gav en extra tid för vägning om två veckor.

Han äter ju fruktiga klämpåsar med glädje och god aptit, men jag är lite orolig att det är lite väl mycket (naturligt) socker i, vill inte ge mer än en om dagen och skulle vilja ge honom något mer "lugnande" på kvällen. Jag frågade om ersättning eller välling, men hon tyckte i så fall att gröt var bättre.

Så... Jag kan inte så mycket om gröt. Hur gör ni gröt? Vilken sort? Köper ni eller gör ni egen?

Han vaknar fortfarande och vill äta lite 2-4 gånger mellan nattning och god morgon. Jag vill så gärna att han ska sova i sin egen säng, men det är inte hållbart om han vaknar fyra gånger liksom...

Jag köpte grötpulver och blandade sedan gröten med fruktpuré. Sonen slukade det.
 
Fick han det som kvällsmat också?

/Drömmer ljuva drömmar om sömn när jag väl sover

Nej, han fick välling till kvällsmat. Brukade dricka en flaska i välling i sängen innan han skulle sova. När vi började ge välling så blev han väldigt ointresserad av bröstmjölken och valde själv bort amningen när han var 6 månader gammal.
 
Blöööh, jag behöver input.
Vi var på vägning i dag. Resultatet av Johns ointresse att amma på dagarna visade sig genom att han har gått upp ynka 40 gram på tre veckor.

Han ligger fortfarande lite över normalkurvan, och han växer duktigt på längden - så BVC var inte orolig, men gav en extra tid för vägning om två veckor.

Han äter ju fruktiga klämpåsar med glädje och god aptit, men jag är lite orolig att det är lite väl mycket (naturligt) socker i, vill inte ge mer än en om dagen och skulle vilja ge honom något mer "lugnande" på kvällen. Jag frågade om ersättning eller välling, men hon tyckte i så fall att gröt var bättre.

Så... Jag kan inte så mycket om gröt. Hur gör ni gröt? Vilken sort? Köper ni eller gör ni egen?

Han vaknar fortfarande och vill äta lite 2-4 gånger mellan nattning och god morgon. Jag vill så gärna att han ska sova i sin egen säng, men det är inte hållbart om han vaknar fyra gånger liksom...

Till äldsta dottern köpte vi grötpulver, gjorde egen när hon blev lite äldre. Lillfröken gapar efter allt nu så vi tänkte köpa gröt till henne och prova ge nästa gång vi veckohandlar. Vill du ge som kvällsmat så gör du det :) Det kan ju göra att han sover bättre!
 
Klämpåsarna från USA kom i dag!
Här ska testas!

Jag köpte risgröt från Hipp, ska prova att ge honom lite i kväll. Frågan är hur jag ska göra med amningen? Brösten lär ju vilja ammade, så ska jag amma honom lite före eller efter?
 
@Blueberry , jag blandar gröten med mjölk, mycket poppis! Så först lite amning och så en mix :)

Min lille skrutt slutade amma på en vecka och nu kör vi flaska + vad han känner för :) blandar svåätna saker med banan
 
Jag köpte en taste teaser idag till As stora glädje, hon har börjat rata skeden men klämpåse är rätt skoj, finns ju fina färger ;) tror jag också ska testa en med gröt i.

Imorse så tyckte hon att hon inte behövde nappen och stoppade den i min mun istället tokfian :love: Galet vad mycket som händer det är nua saker varje dag, ikväll så sträckte hon sej efter pappa, mamma är ju inte lika intressant jag är ju där jämt.
 
Jag ammade mycket före och lite efter. Nu har han snart sovit i två timmar. :up:

Vad jag har gjort under tiden?
Monterat partytält, plockat i köket och skällt på mina skällande hundar.
 
Blöööh, jag behöver input.
Vi var på vägning i dag. Resultatet av Johns ointresse att amma på dagarna visade sig genom att han har gått upp ynka 40 gram på tre veckor.

Han ligger fortfarande lite över normalkurvan, och han växer duktigt på längden - så BVC var inte orolig, men gav en extra tid för vägning om två veckor.

Han äter ju fruktiga klämpåsar med glädje och god aptit, men jag är lite orolig att det är lite väl mycket (naturligt) socker i, vill inte ge mer än en om dagen och skulle vilja ge honom något mer "lugnande" på kvällen. Jag frågade om ersättning eller välling, men hon tyckte i så fall att gröt var bättre.

Så... Jag kan inte så mycket om gröt. Hur gör ni gröt? Vilken sort? Köper ni eller gör ni egen?

Han vaknar fortfarande och vill äta lite 2-4 gånger mellan nattning och god morgon. Jag vill så gärna att han ska sova i sin egen säng, men det är inte hållbart om han vaknar fyra gånger liksom...
Jag tror inte du behöver vara jätterädd för sockret i klämpåsarna. Barn är ju programmerade från start att leva på socker och fett. Bröstmjölken är ju typ flytande socker.

Tycker han om frukt kan du blanda i egentligen vad som helst. Överkokt mixat ris, potatis, sötpotatis, osv. Det är ofta så man introducerar mer mat. Ta något dom gillar och blanda i nya grejer och sen fasa ut frukten eftersom.

Egen gröt kan man göra enkelt själv. Jag gör på maizena och kanel. Man kan även göra på havregryn (mixade om det är problem med texturen), mannagryn. Gör man egen gröt kan man tänka på att järnberika den. Det finns järnrikt knäckebröd som man kan mixa i. Köpegrötarna är berikade för att bli en allsidig kost.

Är han ointresserad av dagamningen så lyft in ytterligare klämpåsar till honom. Så länge magen är ok så är det ok att han äter mat istället för amningen. Tänk på att han behöver dricka så du kan erbjuda vatten om han inte vill amma.

Tyvärr är det ju så att matintaget är konstant över dygnet. Det han inte får i sig på dagen kommer han ta igen på natten. Vi har en sådan liten fröken här hemma nu :banghead: Hon är alldeles för upptagen på dagen. Skithungrig men har inte tid att äta. Så här äts det också på natten *sleepsmiley*

Mvh Miks
 
Vi ger fullkornshavre från 8 månader, naturell. Har gett den gröten från 6 månader med råd från BVC, då den är väldigt snäll mot magen.

Hon får 1,5 portion till frukost och kvällsmat. Äter gröt runt 18:30-19 och står sig hela natten fram till morgonen.
Den här rutinen har vi haft i ca 3 månader. :)
 
En inflik på ris: välj ris från Italien, det är den asiatiska marken som har högt arsenikinnehåll. Har dock bara hittat ariboriris (stavas?) från Italien
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 358
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 529
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 442
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 923
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Melatonin

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp