Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Jag har lagt i ett par rejäla raggisar istället. Ingen aning om de räcker, men bättre än inget.
Babynestet får stanna hemma för vår del.
Golven är rätt kalla och hårda inne på förlossningen, jag hade inte med mej varesej tofflor eller raggsockor och saknade dom jättemycket. Framförallt tofflorna! Jag hade jäkligt ont av hårda golv i slutet av grav och efter. Men ett par raggsockor räcker säkert!
 
Gått in i vecka 35 och börjat packa väskan lite smått. Känns ändå som en evighet till bebis kommer.

Är tofflor väldigt viktigt att ha med sig? Varken jag eller mannen äger några och känns onödigt att köpa några.
Måste man ha med sig babynest? Det är så stort. :D

Jag hade varken tofflor eller babynestet med mig :) hade bebisen på mig mycket hud mot hud samt använde baljan :)

Jag som la på mig massa vätska svettades som en jag vet inte vad dygnet efter förlossningen så jag hade knappt några kläder på mig alls :p
 
Går in i v.37 på fredag så borde kanske också börja fundera på att packa BB väskan...
Hur länge brukar man stanna på BB egentligen?
Behöver man ta med sig "skötsel" grejer till bebis?
Tänker typ på tvättlappar osv.
Blöjor fattar jag det som man inte behöver ha med?
 
Gått in i vecka 35 och börjat packa väskan lite smått. Känns ändå som en evighet till bebis kommer.

Är tofflor väldigt viktigt att ha med sig? Varken jag eller mannen äger några och känns onödigt att köpa några.
Måste man ha med sig babynest? Det är så stort. :D

Struntar i tofflor och tänkte ta med nestet men struntar i det. Ett par skor som är lätta att komma i och ur är iaf att rekommendera!
 
Går in i v.37 på fredag så borde kanske också börja fundera på att packa BB väskan...
Hur länge brukar man stanna på BB egentligen?
Behöver man ta med sig "skötsel" grejer till bebis?
Tänker typ på tvättlappar osv.
Blöjor fattar jag det som man inte behöver ha med?
Jag har packat lite våtservetter, tvättlappar och ett paket blöjor. Några små frottehanddukar också. Vet inte om det behövs men jag tänkte att det kanske är skönt in case of emergency.
 
Här får man obegränsat med blöjor och tvättlappar så hade inte packat något sådant. Finns även kläder till bebis att låna om man vill. Vi har dock inte haft några kläder på alls ännu utan han har bara blöja o mössa och så har vi hud-mot-hud hela tiden (han vägrar ligga själv). Här får man en påse med lite saker med hem, i den är det två paket blöjor, våtservetter m.m.
Vi lämnade nestet hemma och har inte saknat det, finns dessutom att låna här på BB.
Angående tofflor så är jag himla glad över att jag packade ner det i sista stund för jag har använt dom en hel del, sambon har haft raggisar då han blir frusen av sömnbrist.
Eftersom lillen inte vill ligga själv så har vi stor nytta av bärsjalen, skönt att ha händerna fria.
Jag är hittills nöjd med min packning, säkert en del saker som blir oanvända men hellre det än sakna något.
 
Gått in i vecka 35 och börjat packa väskan lite smått. Känns ändå som en evighet till bebis kommer.

Är tofflor väldigt viktigt att ha med sig? Varken jag eller mannen äger några och känns onödigt att köpa några.
Måste man ha med sig babynest? Det är så stort. :D
Jag åkte in i mina foppatofflor, :o de var de enda "skorna" jag kunde få på mig mellan värkarna och tom dom fick mamma hjälpa mig att få i fötterna i :rofl:
Det var faktiskt rätt skönt att ha dom på sig efteråt iaf, trots att jag också är en barfotamänniska normalt sett (gha får man skylla på amningshjärna här eller? Heter det sett eller sätt? :eek:) .. Mindre skönt att åka hem i dem sen bara:rofl:
Med det sagt, hade jag ägt nåt i det stuket så hade jag tagit med, men hade inte åkt och köpt några bara för att :)
 
Går in i v.37 på fredag så borde kanske också börja fundera på att packa BB väskan...
Hur länge brukar man stanna på BB egentligen?
Behöver man ta med sig "skötsel" grejer till bebis?
Tänker typ på tvättlappar osv.
Blöjor fattar jag det som man inte behöver ha med?

Man kan stanna allt från 6h till 3 dygn i vår kommun :) Beror helt på hur mamma och bebis mår samt om man vill bli utskriven från BB eller återkomma på läkarbesök :)
 
Måste vara blind hittar inga på apotea eller Ikea :(
Heter dem nåt speciellt typ?
Kan väl alltid bara klippa en stor i små bitar annars men..
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 231
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 672
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 324
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 231
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Kön kattungar 4st
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp