Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Riktigt tunga armar idag. T o m höger hand börjar bli otymplig. Vore skönt att få bli av med den vätskan...

Hur många dygn tror ni jag kommer sitta och kissa? Har ungefär 7 kg vätska i kroppen... (eller det är i a f det jag gått upp den senaste månaden).
 
Riktigt tunga armar idag. T o m höger hand börjar bli otymplig. Vore skönt att få bli av med den vätskan...

Hur många dygn tror ni jag kommer sitta och kissa? Har ungefär 7 kg vätska i kroppen... (eller det är i a f det jag gått upp den senaste månaden).

Ja det lär nog bli ett par dygn på toa då! Än har jag inte börjat samla på mig vätska peppar peppar!
 
Riktigt tunga armar idag. T o m höger hand börjar bli otymplig. Vore skönt att få bli av med den vätskan...

Hur många dygn tror ni jag kommer sitta och kissa? Har ungefär 7 kg vätska i kroppen... (eller det är i a f det jag gått upp den senaste månaden).
Jag pinkade/tappade mej som en galning i 7-8dagar, rekord va 3,6liter på en och samma dag.
Vecka 2 efter fl hade jag 2-3kg kvar till ursprungsvikt.
 
Hos mig är det fortfarande lugnt, bf+2 idag. Tror jag har en vecka kvar innan det är dags.
Tog i lite för bra i stallet igår, svanskotan var inte alls nöjd lite senare på kvällen men med lite varm vetekudde så känns kroppen som vanligt idag :D

Min (enda) manliga kollega kom och frågade lite kring förlossningen och hur den startar igår "så jag är beredd ifall det händer nåt". Han har inga egna barn så han ville bara veta, så himla kärt :) Ibland är det nämligen bara vi två på jobbet.
 
Efterkontroll avklarad. Allt ok men ligger på pappren i alla fall på gränsen till förlossningsdepression. Vi prata lite fram och tillbaka och jag känner mig ok nu så får göra om testet om två månader. Vill jag ha psykologhjälp ringer jag innan dess
 
Hos mig är det fortfarande lugnt, bf+2 idag. Tror jag har en vecka kvar innan det är dags.
Tog i lite för bra i stallet igår, svanskotan var inte alls nöjd lite senare på kvällen men med lite varm vetekudde så känns kroppen som vanligt idag :D

Min (enda) manliga kollega kom och frågade lite kring förlossningen och hur den startar igår "så jag är beredd ifall det händer nåt". Han har inga egna barn så han ville bara veta, så himla kärt :) Ibland är det nämligen bara vi två på jobbet.

Vilken söt kollega!
 
Efterkontroll avklarad. Allt ok men ligger på pappren i alla fall på gränsen till förlossningsdepression. Vi prata lite fram och tillbaka och jag känner mig ok nu så får göra om testet om två månader. Vill jag ha psykologhjälp ringer jag innan dess
Kram hoppas du mår bättre snart.
 
Efterkontroll avklarad. Allt ok men ligger på pappren i alla fall på gränsen till förlossningsdepression. Vi prata lite fram och tillbaka och jag känner mig ok nu så får göra om testet om två månader. Vill jag ha psykologhjälp ringer jag innan dess

Kram, vet hur det är ❤️
Är inte fel att prata med psykolog även om du inte är deprimerad. Jag gör det, skönt att spy ur sig allt hos någon som inte tar åt sig eller som man lever med :)
 
Gått in i vecka 35 och börjat packa väskan lite smått. Känns ändå som en evighet till bebis kommer.

Är tofflor väldigt viktigt att ha med sig? Varken jag eller mannen äger några och känns onödigt att köpa några.
Måste man ha med sig babynest? Det är så stort. :D
 
Gått in i vecka 35 och börjat packa väskan lite smått. Känns ändå som en evighet till bebis kommer.

Är tofflor väldigt viktigt att ha med sig? Varken jag eller mannen äger några och känns onödigt att köpa några.
Måste man ha med sig babynest? Det är så stort. :D

Jag har lagt i ett par rejäla raggisar istället. Ingen aning om de räcker, men bättre än inget.
Babynestet får stanna hemma för vår del.
 
Gått in i vecka 35 och börjat packa väskan lite smått. Känns ändå som en evighet till bebis kommer.

Är tofflor väldigt viktigt att ha med sig? Varken jag eller mannen äger några och känns onödigt att köpa några.
Måste man ha med sig babynest? Det är så stort. :D

Nu har jag visserligen tofflor men kommer packa med mig, om jag behöver vanka fram och tillbaka i massa timmar så lär jag få väldigt ont i fötter och höfter utan tofflor. Jag tänker mig mina foppatofflor eller ev badtofflor :)
 
Nu har jag visserligen tofflor men kommer packa med mig, om jag behöver vanka fram och tillbaka i massa timmar så lär jag få väldigt ont i fötter och höfter utan tofflor. Jag tänker mig mina foppatofflor eller ev badtofflor :)
Jag går helst utan skor (barfotamänniska) så då kanske jag inte behöver det ändå...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 950
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
113 135
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 722
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
93 250
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp