Vinterföräldrar 2016/17. Del 2.

Alltså...
Läkaren igår sa ju att undersökningen av livmodertappen kunde sätta igång en del hormoner. Nån som har koll på exakt vilka och hur man kan må av det?
 
Kommer hem och hör sambon prata i telefon med sin mor. Lägger på ganska snabbt därpå. Ännu en som frågar hur det går "men inte direkt" enligt sambon. Så de trodde ärligt talat att deras son kan sitta och prata om allt möjligt utan att säga att bebisen kommit om det nu skulle vara så? Jisses, fick ett mindre psykbryt där (det var inte första undran idag heller) och sambon undrade mest om det var gravidhormonerna som kickade igång. Jag vet inte men just nu vill jag bara slippa höra allt sånt. De enda som inte frågat är min syrra och min mamma.
Gah. Var bara tvungen att få ut det ur systemet, är lite irriterad fortfarande.
 
Kommer hem och hör sambon prata i telefon med sin mor. Lägger på ganska snabbt därpå. Ännu en som frågar hur det går "men inte direkt" enligt sambon. Så de trodde ärligt talat att deras son kan sitta och prata om allt möjligt utan att säga att bebisen kommit om det nu skulle vara så? Jisses, fick ett mindre psykbryt där (det var inte första undran idag heller) och sambon undrade mest om det var gravidhormonerna som kickade igång. Jag vet inte men just nu vill jag bara slippa höra allt sånt. De enda som inte frågat är min syrra och min mamma.
Gah. Var bara tvungen att få ut det ur systemet, är lite irriterad fortfarande.

Åh, jag vet. Kan man inte bara få ha den här upplevelsen ifred? Kan man bara inte få göra det som känns bäst för oss?
Tjat om att komma ihåg lavemang, att andra varit rädda för att skita på sig på förlossningen (som jag redan kommenterat att jag inte är orolig över), att släktingar vill veta när vi åker in, att andra längtar efter bebisen, att jag är stooor nu och blaaa blaaa blaaa - hur tror folk att sånt hjälper mig eller oss nu?!? Kan inte bara jag få berätta det jag vill berätta till de jag vill berätta det för?
Har några vänner som peppar försiktigt och ber om ursäkt för att de frågar, men de stör jag mig inte på. För de har känsla och respekt för integritet. Men när svärmor skickar meddelanden till min mamma, då exploderar jag. Eller när svägerskan tjatar - ren tur för henne att hon inte ringer och tjatar, utan "bara" skriver på mobilen; det är lättare att tolka en utskällning i text mildare än om nån skriker i örat på en... Och sen dessa frågor och kommentarer på sociala medier. De kittlar lite retande oxå, men de lyckas jag vifta undan efter två djupa andetag och svara skämtsamt på.

Sånt här gör att jag har ännu större lust att bara berätta för de som absolut behöver få veta när Knoddrick är ute. Resten av världen kan :rage: (censur).
 
Det luktar tomatsoppa från köket.
Vi har inte ätit tomatsoppa på flera år.
Jag blir galen! VAD är det som luktar?!?

Varför luras min hjärna? Jag vill ju bara sova! :arghh:
 
Åh, jag vet. Kan man inte bara få ha den här upplevelsen ifred? Kan man bara inte få göra det som känns bäst för oss?
Tjat om att komma ihåg lavemang, att andra varit rädda för att skita på sig på förlossningen (som jag redan kommenterat att jag inte är orolig över), att släktingar vill veta när vi åker in, att andra längtar efter bebisen, att jag är stooor nu och blaaa blaaa blaaa - hur tror folk att sånt hjälper mig eller oss nu?!? Kan inte bara jag få berätta det jag vill berätta till de jag vill berätta det för?
Har några vänner som peppar försiktigt och ber om ursäkt för att de frågar, men de stör jag mig inte på. För de har känsla och respekt för integritet. Men när svärmor skickar meddelanden till min mamma, då exploderar jag. Eller när svägerskan tjatar - ren tur för henne att hon inte ringer och tjatar, utan "bara" skriver på mobilen; det är lättare att tolka en utskällning i text mildare än om nån skriker i örat på en... Och sen dessa frågor och kommentarer på sociala medier. De kittlar lite retande oxå, men de lyckas jag vifta undan efter två djupa andetag och svara skämtsamt på.

Sånt här gör att jag har ännu större lust att bara berätta för de som absolut behöver få veta när Knoddrick är ute. Resten av världen kan :rage: (censur).

Ja men precis. Och vadå att andra längtar till vår bebis är ute? Vad fanken tror ni jag gör? Det var inte precis så att vi hemlighöll dotterns födelse i flera veckor, närmsta familjen fick veta typ en halvtimme efter hon var ute, resten morgonen därpå. Blir så trött.

Åh, dessutom har en vän gissat på att det blir idag så jag gissar att hon kommer höra av sig...
 
@malumbub
Det låter som att det kan vara på g för dig. :banana: Jag sov skräp dagarna innan och hade sammandragningar de två närmaste nätterna innan.

Vore skönt. Förvärkar då och då, slem då och då (igår jättetydligt att det var en större samling, dessutom lite färgad), tunga armar som sprängs när som helst, illamående, kamin på kvällarna, magen hård och öm.
 
Låter som att det snart är dags @malumbub!

Jag väntar på att min bm ska ringa och säga att jag kan åka till apoteket och hämta antibiotika (igen) :wtf:
uvi. Igen. Därav förvärkar och skit än en gång :(
 
Och jo, ledvärk! Igår lika mycket ledvärk som när jag har feber.
Hoppas hoppas hoppas verkligen det kickar igång snart då så du får börja pissa ut all extra vätska du samlat på dig och så kroppen allmänt blir lättare av att få ur sig bebis med tillbehör. :bump:
Jag tyckte de sista dygnen verkligen sög sorkrumpa vilket fick mig att tro att det aldrig skulle ta slut, låter som du är på liknande plats även om du tyvärr ha betydligt mer värkproblematik än jag hade. :down::(
 
Ja, streptokocker grupp B. Och eftersom det är senare nu så måste jag få antibiotika under förlossningen sen med.

Så glad jag är att de inte fått mer fall av vattkoppor på fsk, så då kan han vara där en del nästa vecka. Känner mig riktigt hängig den här gången.
 
Ja, streptokocker grupp B. Och eftersom det är senare nu så måste jag få antibiotika under förlossningen sen med.

Så glad jag är att de inte fått mer fall av vattkoppor på fsk, så då kan han vara där en del nästa vecka. Känner mig riktigt hängig den här gången.

:(
 
Hur ofta kollar er Bm urinen?
Alltså ni som inte fött :)
Min Bm har nämligen bara kollat en gång på mig tror jag, plus när jag var där en gång på eget initiativ då jag misstänkte urinvägsinfektion.
Så dem har iaf inte kollat dem typ sista 3-4 gångerna.
 
Hur ofta kollar er Bm urinen?
Alltså ni som inte fött :)
Min Bm har nämligen bara kollat en gång på mig tror jag, plus när jag var där en gång på eget initiativ då jag misstänkte urinvägsinfektion.
Så dem har iaf inte kollat dem typ sista 3-4 gångerna.
På mig har de kollat 4 gånger eller nåt sånt. Men jag hade protein i urinen då. När jag inte hade det längre så har vi slutat kolla.
 
Hur ofta kollar er Bm urinen?
Alltså ni som inte fött :)
Min Bm har nämligen bara kollat en gång på mig tror jag, plus när jag var där en gång på eget initiativ då jag misstänkte urinvägsinfektion.
Så dem har iaf inte kollat dem typ sista 3-4 gångerna.

Min BM kollar varje gång, likadant förra graviditeten. Däremellan är det fritt fram att lämna urinprov vid misstanke om uvi. Har fått en hel hög med rör med hem på båda inskrivningssamtal.
 
Ja, streptokocker grupp B. Och eftersom det är senare nu så måste jag få antibiotika under förlossningen sen med.

Så glad jag är att de inte fått mer fall av vattkoppor på fsk, så då kan han vara där en del nästa vecka. Känner mig riktigt hängig den här gången.

Åh fy :( Krya på dig!
 
Hur ofta kollar er Bm urinen?
Alltså ni som inte fött :)
Min Bm har nämligen bara kollat en gång på mig tror jag, plus när jag var där en gång på eget initiativ då jag misstänkte urinvägsinfektion.
Så dem har iaf inte kollat dem typ sista 3-4 gångerna.

Varje gång och likadant förra graviditeten. Har haft två olika mvc i två olika städer.
 
Hur ofta kollar er Bm urinen?
Alltså ni som inte fött :)
Min Bm har nämligen bara kollat en gång på mig tror jag, plus när jag var där en gång på eget initiativ då jag misstänkte urinvägsinfektion.
Så dem har iaf inte kollat dem typ sista 3-4 gångerna.

Hon kollar efter äggvita varje gång!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 267
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 708
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 334
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 235
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp