Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag misstänker starkt att min plutt har kvällsoro. Det har kommit och gått i ca en månad men sista veckan har det varit varje kväll. Helt plötsligt slår det över, från att vara glad och jollra blir han hysteriskt ledsen. Om han sover så vaknar han gallskrikandes. Efter mycket provande så är det att ligga i famnen med nappen och snutten att hålla i medan man går med lite gungande rörelser från sida till sida. Då lugnar han sig och somnar efter en stund. Nåde en om man skulle få för sig att sätta sig ner, då börjar skriken igen. Även om han är i famnen, även om man gungar. Man måste gå. Igår fick jag mjölksyra i armarna, sambon avlastade lite men han har inte tålamodet till att vandra rundor i 20 minuter så jag fick ta över ganska snabbt igen. Helt otröstlig är han inte tack och lov eftersom vi hittat ett sätt som funkar, iaf just nu.
Prova sjal?
 
Vi är dock knasiga och byter om. Han fick inget arbete och jag fick möjlighet till sommarvikariat.
Så hade vi oxå tänkt göra...men så började maken på nytt jobb i måndags, så jag kan nu i lugn och ro välja om jag ska traggla med jobbet eller fortsätta gå hemma. Min mamma ställer mer än gärna upp som dagmamma.
 
I sov från att jag åkte igår vid 17 tiden till 13tiden idag med några korta matpauser. Hon var nog lite utmattad som jag var. Hon vaknade av att hon sprängde blöjan så det vällde över och vi har numer en bajsfläck i våras säng. Så himla gosigt. :love::cautious: Men hon mår bättre idag i alla fall.
 
I sov från att jag åkte igår vid 17 tiden till 13tiden idag med några korta matpauser. Hon var nog lite utmattad som jag var. Hon vaknade av att hon sprängde blöjan så det vällde över och vi har numer en bajsfläck i våras säng. Så himla gosigt. :love::cautious: Men hon mår bättre idag i alla fall.

Haha känner igen det där med att spränga blöjan. Nästan varje morgon vaknar J och bajsar,bajsar å bajsar. Nästan varje gång är det också en stor fläck på lakanet och J skiner som solen :rofl:

Har lärt mig nu dock å har en handduk till hands som jag snabbt som attan lägger under.

Inte konstigt dock att de läcker här då vi aldrig byter nattetid (bajsar inte på natten längre peppar peppar).

Kl
Min dotter är galet intresserad av mat, gapar och slänger sig efter allt vi äter. Vågar dock inte ge henne mer än smaksensationer :nailbiting:

Karltokig är hon också och det kommer bli pappas tös :rofl:
 
Kl
Min dotter är galet intresserad av mat, gapar och slänger sig efter allt vi äter. Vågar dock inte ge henne mer än smaksensationer :nailbiting:

Karltokig är hon också och det kommer bli pappas tös :rofl:
I är också väldigt intresserad av allt vi äter så vi försöker låta henne smaka det mesta.

Det roligaste just nu verkar vara att få dricka (läs lapa) vatten från ett av våra glas. :D
Hon ler förundrat och vill hela tiden ha mer, tror att det är gott såväl som spännande då det är det enda som hon fått än så länge som är kallt.
Hon dricker bättre från glas än från flaska med dubbla handtag och pip. :rofl: Pipflaskan är mest en rolig tuggleksak.
Ska prova nya nappen till en öppnare som låter henne spilla, det krävdes nämligen betydligt mer våld för att få ut något ur denna NUK-pipnapp än vår Calma-napp. :confused:
 
I sov från att jag åkte igår vid 17 tiden till 13tiden idag med några korta matpauser. Hon var nog lite utmattad som jag var. Hon vaknade av att hon sprängde blöjan så det vällde över och vi har numer en bajsfläck i våras säng. Så himla gosigt. :love::cautious: Men hon mår bättre idag i alla fall.
Lilla hjärtat! :heart
 
Jag och sjalen kommer inte riktigt överens :o Sambon är däremot en hejare med sjal :D
När han väl somnat sen så är det för natten, han vaknar igen vid 04-05.
Jag gillar sjal bättre än Knoddrick...men ska testa vävd sjal istället för trikå, så fort jag bestämt mig för vilken jag ska köpa. :D
Är även sugen på en sele. En Lenny Lamb kanske.
 
Fick brev från min bm igår. Tydligen fanns det förekomst av MRSA när jag var där sist så nu måste jag lämna prover på min VC för att se om jag fått det. Kul :meh: På infobladet står det att man ska täcka sina sår med förband, det är ju väldigt lätt när man har eksem över halva kroppen.
 
Fick brev från min bm igår. Tydligen fanns det förekomst av MRSA när jag var där sist så nu måste jag lämna prover på min VC för att se om jag fått det. Kul :meh: På infobladet står det att man ska täcka sina sår med förband, det är ju väldigt lätt när man har eksem över halva kroppen.
:crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 964
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
19 995
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 835
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 867
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp