Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick brev från min bm igår. Tydligen fanns det förekomst av MRSA när jag var där sist så nu måste jag lämna prover på min VC för att se om jag fått det. Kul :meh: På infobladet står det att man ska täcka sina sår med förband, det är ju väldigt lätt när man har eksem över halva kroppen.
:down: Fy vad surt!!
 
Blä för att ha sjuk bebis :( just nu skulle jag bara vilja åka hem, lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet.
 
Blä för att ha sjuk bebis :( just nu skulle jag bara vilja åka hem, lägga mig i sängen och dra täcket över huvudet.
Här låg jag och hängde läpp över vad som nu känns småsaker. Slutade med det ganska snabbt nu.
Håller tummar och tår för att ni får åka hem, friska och pigga, snart. Kram.
 
Varit och lämnat prover, nu får jag vänta och se vad det blir...

Var på föräldragrupp idag. 10-11 är inte helt ok tycker lilleman, för han vill sova då och humöret blir därefter...
 
Liten sov i en halvtimme :arghh: Har varit vaken i snart två timmar, går in för att byta blöja och då somnar han. Nu vill jag ju inte störa honom men blöjan är ganska full... Den här kvällen blir inte alls rolig, han har varit vaken mer än dubbelt så mycket mot vad han brukar. Jag är redan trött och lär väl inte bli piggare. Ska nog inom affären och köpa choklad. Har gått ner ytterliga ett gravidkilo så nu har jag bara fyra kvar till utgångsläget men det räcker egentligen med två.
 
Liten sov i en halvtimme :arghh: Har varit vaken i snart två timmar, går in för att byta blöja och då somnar han. Nu vill jag ju inte störa honom men blöjan är ganska full... Den här kvällen blir inte alls rolig, han har varit vaken mer än dubbelt så mycket mot vad han brukar. Jag är redan trött och lär väl inte bli piggare. Ska nog inom affären och köpa choklad. Har gått ner ytterliga ett gravidkilo så nu har jag bara fyra kvar till utgångsläget men det räcker egentligen med två.

Sover han sämre om han är vaken mkt?
 
Sover han sämre om han är vaken mkt?

Nej har han väl somnat för natten är det lugnt. Men innan dess...
Förtydligar lite, den här grabben mår bäst av 18-20 timmars sömn per dygn. Är han vaken mer är det inga problem på dagen, lite smågnällig. Men på kvällen slår det över. Fullständigt.
 
Senast ändrad:
Nej har han väl somnat för natten är det lugnt. Men innan dess...
Förtydligar lite, den här grabben mår bäst av 18-20 timmars sömn per dygn. Är han vaken mer är det inga problem på dagen, lite smågnällig. Men på kvällen slår det över. Fullständigt.

Aha! Då är jag med! C sover också gärna så mkt men som tur är slår det sällan över utan är bara att natta som vanligt :)
 
Aha! Då är jag med! C sover också gärna så mkt men som tur är slår det sällan över utan är bara att natta som vanligt :)

Gud så skönt! Det har varit gnälligt sen kl två här... Nu är jag i stallet och den pausen är guld värd. Sen väntas mer gnäll när jag kommer hem fram till han somnar runt 21. Tur de har bra dagar också de små liven, man glömmer de dåliga då :D
 
Gud så skönt! Det har varit gnälligt sen kl två här... Nu är jag i stallet och den pausen är guld värd. Sen väntas mer gnäll när jag kommer hem fram till han somnar runt 21. Tur de har bra dagar också de små liven, man glömmer de dåliga då :D

Bara för att jag skrev att C bara är att natta som vanligt så skrek han i fem minuter, det kan låta lite men för honom är det nästan rekord, men nu sover han!
 
Bara för att jag skrev att C bara är att natta som vanligt så skrek han i fem minuter, det kan låta lite men för honom är det nästan rekord, men nu sover han!

Haha så typiskt! :D
Här hemma är det nog slut (äntligen!) med gnäll. Andra gången han somnar sen jag kom hem för en timme sen och nu borde det vara för natten. Jag är helt slut.
 
Är också helt slut idag. Gråtit tre gånger, så att tårarna sprutat.
Men fick i Knoddis medicinen ikväll och hon spottade inte ut den, äntligen. Och maken klev upp och fram några steg ikväll, vilket räddade min kväll.

Förhoppningsvis har hon lättare att somna imorn och är tillbaka i sitt vanliga, glada vardagslunk.
 
Är också helt slut idag. Gråtit tre gånger, så att tårarna sprutat.
Men fick i Knoddis medicinen ikväll och hon spottade inte ut den, äntligen. Och maken klev upp och fram några steg ikväll, vilket räddade min kväll.

Förhoppningsvis har hon lättare att somna imorn och är tillbaka i sitt vanliga, glada vardagslunk.

Vad är det för medicin hon får?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
72 150
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
20 920
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 955
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 966
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Tungband
  • Åkerfräken

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp