Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
I har haft lite feber sen lunch. :(
Känns ännu lite mer synd då vi var iväg till stan på förmiddagen och gjorde henne ordentligt trött av det, men då var hon pigg och fräsch. Allmänt gnällig och svårt att sova så hon blivit än tröttare och än gnälligare.
Bara 38,6 än så länge och nu får hon äntligen sova ordentligt hos sin pappa.

Hon visar dock inga förkylningssymptom, så jag hoppas på en liten förkylning eller att det är en tand på G.
 
Jag är själv en fryslort. Hade tunn dunjacka och mössa häromdagen när det var 17 grader och mulet. :D så jag tycker det låter jättelite med kläderna ni har :angel:
 
Hur ofta badar ni era småttingar? Jag är rädd för att hon ska torka ut men hon får riktigt snuskig hudavflagningar i dubbelhakorna som inte riktigt går bort om man bara torkar av med tvättlapp. Det blir rött i vecken av snuset men badar man så blir det "vanlig hudfärg" igen.
Hon har fått massvis med skorv också. Den är torr än så länge eller vad man säger, flagor liksom. Sist jag var på bvc så dom att jag skulle smörja med babyolja men nu är det mycket mer. Fortsätta och invänta nästa besök eller har ni några tips?

Jag badar henne typ gång i veckan

Vi badar två gånger i veckan ungefär. Han kräks ju ner hela sig nån gång ibland och då blir det bad.. Har massa babyolja i. Lillen har haft eksemtendenser så vill inte bada oftare.
Min har oxå fått skorv i hårbotten men jag tycker inte det är nån big deal, det hade min lillasyster också och det gick bort mes åldern. Är ju inget min knodd lider av :) Det som gick ner i pannan var jag fåfäng nog att ta bort, gick lätt efter att ha smort in honom med miniderm först.
 
Jag är själv en fryslort. Hade tunn dunjacka och mössa häromdagen när det var 17 grader och mulet. :D så jag tycker det låter jättelite med kläderna ni har :angel:

Skydda det som sticker ut, huvud och lemmar. Kroppen får värme av dig. Huvudet är väl viktigast att skydda, både mot sol och blåst. Man kan ju sätta en filt utanpå selen som lite skydd också. Jag är övernojig med händer och fötter så lite beroende på hur ljumma vindarna är så hade jag haft på tjocka strumpor/skor och tunna vantar också :) Men jag bor ju på västkusten där det blåser kallt och mycket jämt :D
 
Liten sov 21-06. Mina bröst har väl inte riktigt ställt om sig ännu så de var minst sagt överfulla :crazy: Tur att lillen äter ur tillräckligt för att de ska sluta göra ont och bli mjuka igen. Bvc idag 3, 5 (veckor har jag slutat hålla reda på :D) så vi får se vad facit blir. Vuxit har han gjort iaf, body i stil 68 får vi snart lägga undan medan vanliga tröjor och byxor i samma storlek funkar ännu.
 
Varit en orolig natt med många matningar, otroligt seg läggning och allmänt svårt för henne att sova.
Det mullrade högt i hennes lilla mage så hon verkade vilja ha den fylld hela tiden, så längsta sovperioden var drygt 2 h.

Hon svalnade dock fint under läggningen trots att hon grät en hel del och hon var feberfri vid 02.
Nu är hon varm och lite gnällig igen men febern är bara precis över 38 nu. :up:
Även om natten var tung och vi (jag och maken då) sov alldeles för få timmar så var jag ändå väldigt lugn eftersom hon var feberfri för natten.

Nu hoppas jag att detta går över innan/under lördag så vi kan åka iväg på en liten grillning med några vänner på söndagen. :)
 
Börjar bli lite less på sjukhusrummet nu, har dessutom rumsarrest så vi får inte röra oss på avdelningen. Är alldeles mosig i skallen och börjar få svårt att komma ihåg saker, som när läkaren frågade om senaste dygnets diarréer och matintag och jag kom knappt ihåg de senaste timmarna :(
R mår inte bra och vätskenivån är stundtals riktigt dålig, men han är vid gott mod och ler oftast i alla fall lite mot alla :heart trots att de sticker honom i tårna, håller i armarna, sätter tejp kors och tvärs, väcker honom ofta osv.
 
Börjar bli lite less på sjukhusrummet nu, har dessutom rumsarrest så vi får inte röra oss på avdelningen. Är alldeles mosig i skallen och börjar få svårt att komma ihåg saker, som när läkaren frågade om senaste dygnets diarréer och matintag och jag kom knappt ihåg de senaste timmarna :(
R mår inte bra och vätskenivån är stundtals riktigt dålig, men han är vid gott mod och ler oftast i alla fall lite mot alla :heart trots att de sticker honom i tårna, håller i armarna, sätter tejp kors och tvärs, väcker honom ofta osv.
Styrkekramar :heart
 
Börjar bli lite less på sjukhusrummet nu, har dessutom rumsarrest så vi får inte röra oss på avdelningen. Är alldeles mosig i skallen och börjar få svårt att komma ihåg saker, som när läkaren frågade om senaste dygnets diarréer och matintag och jag kom knappt ihåg de senaste timmarna :(
R mår inte bra och vätskenivån är stundtals riktigt dålig, men han är vid gott mod och ler oftast i alla fall lite mot alla :heart trots att de sticker honom i tårna, håller i armarna, sätter tejp kors och tvärs, väcker honom ofta osv.

Lilla vännen :( Måtte det ta slut snart!
 
3,5 månad skulle jag ju skriva i förra inlägget men det föll bort. Morgonen var riktigt härlig... Vaknade igen halv nio. Dottern ska lämnas nio på fsk och kvart över hade jag tid på bvc. Måttligt stressad morsa... Fem över nio var vi på fsk, då hann både jag och stora äta frukost och båda ungarna fick på sig kläder som passar vädret (strålande sol, 20+), halvspringer till bvc som tack och lov var lite sena. Det här vill jag inte vara med om igen :crazy: Blev gott betyg med ett litet minus för huvudformen så nu måste vi ha tryckavlastande kudde. Han rör sig jämnt och fint så han behöver ingen sjukgymnast, formen är bara svår att få rätt iom han sover så mycket.
65 cm lång (inte konstigt att 68 börjar bli smått) och 6940 g. Stadig grabb :D
 
Börjar bli lite less på sjukhusrummet nu, har dessutom rumsarrest så vi får inte röra oss på avdelningen. Är alldeles mosig i skallen och börjar få svårt att komma ihåg saker, som när läkaren frågade om senaste dygnets diarréer och matintag och jag kom knappt ihåg de senaste timmarna :(
R mår inte bra och vätskenivån är stundtals riktigt dålig, men han är vid gott mod och ler oftast i alla fall lite mot alla :heart trots att de sticker honom i tårna, håller i armarna, sätter tejp kors och tvärs, väcker honom ofta osv.
Tänker på er och hoppas på bättring.
Har du ork/möjlighet att skriva små anteckningar? Behöver ju bara vara nåt ord åt gången. T ex "11.40 löst". Eller bara tiden? Så behöver du inte ha allt i huvet.
 
3,5 månad skulle jag ju skriva i förra inlägget men det föll bort. Morgonen var riktigt härlig... Vaknade igen halv nio. Dottern ska lämnas nio på fsk och kvart över hade jag tid på bvc. Måttligt stressad morsa... Fem över nio var vi på fsk, då hann både jag och stora äta frukost och båda ungarna fick på sig kläder som passar vädret (strålande sol, 20+), halvspringer till bvc som tack och lov var lite sena. Det här vill jag inte vara med om igen :crazy: Blev gott betyg med ett litet minus för huvudformen så nu måste vi ha tryckavlastande kudde. Han rör sig jämnt och fint så han behöver ingen sjukgymnast, formen är bara svår att få rätt iom han sover så mycket.
65 cm lång (inte konstigt att 68 börjar bli smått) och 6940 g. Stadig grabb :D
Hatar såna där stresstillfällen.

Jag slumrade till och från mellan 7 och 10. Noll koll på klockan eller om Knoddrick åt varje gång jag vaknade till. Hon låg ju bredvid mig med baren vidöppen, så hon kunde göra som hon ville. Vet att hon fick i sig medicinen i a f.
Jag behövde sova. Orkar inte gråta en dag till.

Nu ligger Knoddrick och sover i sitt nest i soffan och jag har ätit lunch. Ska hänga upp lite tvätt som maskinen tvättat åt mig, slänga in en omgång till och sen får vi se hur länge Knoddrick sover. Blir antingen stallet eller en promenad i eftermiddag. Blir knäpp på att känna att jag inte gör nåt på dagarna.

Knoddrick väger upp sina 67 cm med 6910 gram (i måndags), 15,5 veckor gammal. :D
 
Efter vägningen frågade sköterskan om jag fortfarande ammade, vilket jag gör - helt. "Ja det är ju skönt att det funkar så bra fortfarande" tyckte hon, tittade skärskådande på mig och frågade om jag åt ordentligt. Jag vet att jag är smal och att hon därför frågar men jag har lite kommit av mig med att folk frågar, de allra flesta runt mig vet att jag har skyhög metabolism. Så svaret på frågan blev att jag försöker :D Hur som helst så är det väl bra att hon iaf är uppmärksam, jag gillar verkligen "min" sköterska! :love: Och egentligen skulle jag inte ha henne, utan det blev så av en slump. Den jag egentligen skulle ha har jag till dottern, men den sköterskan gillar jag inte alls.
 
Efter vägningen frågade sköterskan om jag fortfarande ammade, vilket jag gör - helt. "Ja det är ju skönt att det funkar så bra fortfarande" tyckte hon, tittade skärskådande på mig och frågade om jag åt ordentligt. Jag vet att jag är smal och att hon därför frågar men jag har lite kommit av mig med att folk frågar, de allra flesta runt mig vet att jag har skyhög metabolism. Så svaret på frågan blev att jag försöker :D Hur som helst så är det väl bra att hon iaf är uppmärksam, jag gillar verkligen "min" sköterska! :love: Och egentligen skulle jag inte ha henne, utan det blev så av en slump. Den jag egentligen skulle ha har jag till dottern, men den sköterskan gillar jag inte alls.

Jag har blivit dålig på att dricka. Det i kombo med att Knoddrick vill amma minst varannan timme har lett till att mina bröst småsvider. Så jag försöker dricka mer, men det tar tid att komma ikapp.
 
Jag har blivit dålig på att dricka. Det i kombo med att Knoddrick vill amma minst varannan timme har lett till att mina bröst småsvider. Så jag försöker dricka mer, men det tar tid att komma ikapp.

Jag dricker mycket saft när jag har druckit dåligt. Känns som om kroppen återhämtar sig bättre då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 759
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 589
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 776
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 736
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp