Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen äter sängen små gossar. Två kvällar i rad med över en timmes skrik om han ligger ner i sängen. Nöjd om man tar upp. Testade ikväll att inte ta upp men efter 15 min gav jag upp. Och då låg jag och höll om honom hela tiden om de var närhet han behövde.

Sedan tvärslocknar han från en sekund till den andra
I hälsar att hon förstår din son, hennes säng äter också små barn och har alltid gjort.:rofl:
Till och med badrumsgolvet är enklare att somna på än i sängen. O_o :meh:
 
Sambon och jag smög in till dottern imorse och kraxade fram med morgonröst "Vi gratulerar" eftersom hon fyller tre idag.
"Nej, nej neeeeeej" hör man från sängen :rofl: Hon ville inte bli väckt nu :rofl:
Hon piggnade till lite när hon fattade att hon fick ett paket, trots att det var nästan lika stort som henne förstod hon inte alls att det var ett paket. När hon fattade att hon hade fått en sparkcykel sken hon upp som en sol :D Hon har varit på alla grannbarnens sparkcyklar så det var dags för en egen tyckte vi :p
Lilleman får följa med till stallet idag så vi kan fortsätta firandet ikväll när sambon kommer hem. Han har börjat sätta under sig med knäna och lyfter upp rumpan. Bergis att han kryper innan han är 6 månader :nailbiting:
 
Glöm det jag skrev om krypa... Han trycker sig bakåt tydligen. Men inte medvetet ännu, utan mer som ett resultat av att han vill se sig omkring och lyfter upp överkroppen i kombination med knäna under rumpan. Nu har han varit på andra ställen så många gånger från var jag la ner honom så nu måste han väl anses kunna det då. Det går alldeles för fort, var är min lilla bebis? Fast det frågar jag mig iofs också om dottern och hon är ju tre nu :D
 
Min unge gallskriker så fort farmorn ska hålla i henne. Det börjar bli pinsamt nu. När andra människor håller henne är hon hur glad som helst, somnar ibland, men när farmorn ska bära tar det max 2 min innan det är total gallskrik och jag måste ta tillbaka och trösta henne.
 
Här är en till som inte gillar vatten! Riktigt, riktigt kallt så duger det och som törstsläckare under/efter träning - annars kan det vara :D.

I övrigt så kämpar vi mot någon släng av magsjuka här hemma sedan en vecka tillbaka (bara lillan som är drabbad). Hon är i övrigt rätt pigg (äter och kissar som hon ska) men haft feber var och varannan dag. Tog blodprov igår på vårdcentralen men sänkan visade ingen infektion så vi fick gå hem med rådet att amma ofta och vila... Men detta i kombination med hennes nuvarande utvecklingssprånget - humörsvängningar och ständiga krav på att bli underhållen - i gör att mammalivet just nu känns rätt blä om jag ska vara helt ärlig :(. Med endast 30 min sovpauser om dagarna blir det inte mkt paus för ens egen del eftersom man måste passa på att äta under dessa också...
 
Min unge gallskriker så fort farmorn ska hålla i henne. Det börjar bli pinsamt nu. När andra människor håller henne är hon hur glad som helst, somnar ibland, men när farmorn ska bära tar det max 2 min innan det är total gallskrik och jag måste ta tillbaka och trösta henne.
Kan det vara parfym/tvättmedel? Så var nämligen vår äldsta mot ffa mormor O_o tillslut kom jag fram till att det måste vara att hon använder parfym för när han blev äldre(ffe bebis) och hamnade i situationer där andra än vi håller så var det alltid de som hade nån "onaturlig" doft som han regerade på
 
Kan det vara parfym/tvättmedel? Så var nämligen vår äldsta mot ffa mormor O_o tillslut kom jag fram till att det måste vara att hon använder parfym för när han blev äldre(ffe bebis) och hamnade i situationer där andra än vi håller så var det alltid de som hade nån "onaturlig" doft som han regerade på
Hm ja kanske? Farfarn har väl samma tvättmedel antar jag men han har å andra sidan bra gung och lugn sävlig röst.O_o kanske kombo tvättmedel och parfym
 
Här är en till som inte gillar vatten! Riktigt, riktigt kallt så duger det och som törstsläckare under/efter träning - annars kan det vara :D.

I övrigt så kämpar vi mot någon släng av magsjuka här hemma sedan en vecka tillbaka (bara lillan som är drabbad). Hon är i övrigt rätt pigg (äter och kissar som hon ska) men haft feber var och varannan dag. Tog blodprov igår på vårdcentralen men sänkan visade ingen infektion så vi fick gå hem med rådet att amma ofta och vila... Men detta i kombination med hennes nuvarande utvecklingssprånget - humörsvängningar och ständiga krav på att bli underhållen - i gör att mammalivet just nu känns rätt blä om jag ska vara helt ärlig :(. Med endast 30 min sovpauser om dagarna blir det inte mkt paus för ens egen del eftersom man måste passa på att äta under dessa också...

Åh krya på lillan! :heart

Ang vattnet: Vad skönt att det inte bara är jag som envisas med riktigt kallt vatten :D
 
Tar av bh, tar på sovtröja, skriver i femårsdagbok om två dagar, blöter ner halva tröjan OCH kudden bredvid...utan att märka nåt...på bara nån minut...
Alltså, mjölk har jag ju i a f. Synd bara att det tog så många veckor för det att komma igång så här bra.
 
Här syns det en liten tand. E är inte glad och det där höga ljudet hon pysslat med ett tag blir inte lägre.

Två nätter i rad nu har hon vaknat ett par gånger och vrålat, tror hon drömmer mycket.
Jag hoppas vi tar oss igenom detta hyffsat smärtfritt, än så länge är iaf mitt psyke intakt :angel:
 
Har precis insett att jag nu måste ta tag i det där som känns konstigt i underlivet och jag pallar inte. Ska ringa bm som har här i centrum på måndag och diskutera med henne. Det känns inte alls normalt när jag känner med fingrarna och nu borde jag ju vara helt ihopläkt eftersom lilleman är fyra månader. Vill inte! :arghh:
Edit: Lite googlande pekar på att det kan vara framfall... Jag orkar inte :banghead:
 
Har precis insett att jag nu måste ta tag i det där som känns konstigt i underlivet och jag pallar inte. Ska ringa bm som har här i centrum på måndag och diskutera med henne. Det känns inte alls normalt när jag känner med fingrarna och nu borde jag ju vara helt ihopläkt eftersom lilleman är fyra månader. Vill inte! :arghh:
Edit: Lite googlande pekar på att det kan vara framfall... Jag orkar inte :banghead:
Åh nej vad jobbigt!! Hoppas verkligen inte att det är framfall.
 
Jag slarvar med knipövningarna. Inte bra.



Idag kom en vän till stallet och var barnvakt, så att jag kunde longera hästen på eftermiddagen, så att jag och maken fick kvällen ihop hemma. Guld värt! Och ännu bättre blev det av att Knoddrick var strålande glad hela den timmen - lugnade min stress en hel del. Det behövde jag verkligen.

Imorgon ska jag försöka rida lite. Eller i a f ta en längre promenad än hittills. Hästen (och jag) får verkligen inte gå upp mer i vikt.
 
Idag har det tränats skalor för fulla muggar. Det ringer nog lite i öronen alltså :p
Efter en (för oss) skräpnatt med amning och blöjbyte var tredje timme har han tagit igen sömnen med råge under dagen. Själv vaknade man i panik en halvtimme innan hovis skulle komma och bara fyra timmar kvar av tvättiden (vi har sju). Snabbt ut i tvättstugan, tanka lilleman och sticka iväg utan frukost. Men jag fick rört på min tjockis till häst iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 938
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 745
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 828
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 849
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp