Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hon kanske är en sömngångare? :D Men lite svårt att gå så hon kasar runt istället :p
Stor risk att Knoddrick blir det. Både maken och hans pappa lever andra liv i sömnen. Jag hoppas dock att det beteendet håller sig till den manliga delen av den släkten... (Måste kolla med makens syster om någon av hennes döttrar visat nåt än.)
 
Stor risk att Knoddrick blir det. Både maken och hans pappa lever andra liv i sömnen. Jag hoppas dock att det beteendet håller sig till den manliga delen av den släkten... (Måste kolla med makens syster om någon av hennes döttrar visat nåt än.)

Min pappa var sömngångare som liten. Varken jag eller syrran har varit/är det :)
 
Vaknat att G svängt sig på magen nattetid och legat med ansiktet ner i madrassen

Jag kan inte tänka på det där. Då kommer jag inte sova nåt alls.
Har andningslarm i spjälsängen, men den är ju inte tiöl nån hjälp när man liggammar (för att spara på kroppen) och somnar innan man kunnat lyfta över barnet till rätt säng...
 
Å, igår fick lilleman smaka på lite hemmagjord havregrynsgröt (bara vatten och gryn) och det tyckte han nog inte alls var dumt. Jag kom åt lite dåligt med mixern så han fick nåt gryn som nästan var helt i munnen och det puttade han ut med tungan, men det andra smackade han belåtet i sig. Fick anstränga mig för att komma ihåg att han bara ska smaka och inte äta flera skedar :D
 
Knoddrick har visat intresse för handen som rör sig mellan tallrik och min eller pappas mun. Hon har fått smaka lite på potatis och tomatsås, men ännu inte visat någon reaktion. Första gången hon fick smaka på gröt satt hon mest med öppen mun och dregglade och var glad, så lite svårt att komma fram till nån slutsats där.
 
Så där känner jag det om inte vattnet är iskallt eller smaksatt :D Dricker bara så att värsta törsten är borta annars. Ljummet vatten är :wtf:

Lilleman kräktes rätt ner mellan brösten :meh: supermysigt. Vi har alla haft nån konstig magåkomma med bara ett toabesök? :confused: Har aldrig varit med om nåt liknande. För mig började det med illamående. Sambon blev dålig på natten och dottern dagen efter. Lilleman verkar ha klarat sig tack och lov.
Min karl är likadan, det är därför vi har Loka i bilen. ;)
Haha, jag kan dricka varmt vatten till och med. :D Brukar koka vatten och sen slå i nog mycket kallt för att det precis ska bli så jag inte bränner mig. Jättegott efter ett yogapass!

Hoppas plutten slipper magont.
 
Min karl är likadan, det är därför vi har Loka i bilen. ;)
Haha, jag kan dricka varmt vatten till och med. :D Brukar koka vatten och sen slå i nog mycket kallt för att det precis ska bli så jag inte bränner mig. Jättegott efter ett yogapass!

Hoppas plutten slipper magont.
Haha jaaa varmt vatten är det bästa på vintern tycker jag!
 
@clusia och @cute_beast varmt vatten? Uörk :wtf: Då måste jag vara bra törstig. Avskyr att känna alla bismakerna i vattnet. När vi bodde i Malmö smakade det som gammalt akvarievatten luktar :yuck: Det gick inte att dricka ens ljummet. Nu får vi vatten från annat håll så det är bättre men tycker ändå att man får nån konstig eftersmak när vattnet inte är kallt.
 
@clusia och @cute_beast varmt vatten? Uörk :wtf: Då måste jag vara bra törstig. Avskyr att känna alla bismakerna i vattnet. När vi bodde i Malmö smakade det som gammalt akvarievatten luktar :yuck: Det gick inte att dricka ens ljummet. Nu får vi vatten från annat håll så det är bättre men tycker ändå att man får nån konstig eftersmak när vattnet inte är kallt.

Nu ska man ju inte dricka varmvatten direkt ur kran utan koka kallvatten men kom att tänka på varmvattnet från kran på island, luktar prutt pga allt svavel :rofl:
 
Nu ska man ju inte dricka varmvatten direkt ur kran utan koka kallvatten men kom att tänka på varmvattnet från kran på island, luktar prutt pga allt svavel :rofl:

åh fy :yuck::laugh:

Nej, jag kör alltid på för fullt i kranen för att få det "kallt" men tycker ändå det smakar diverse konstigheter. Det smakar däremot ingenting om det är kylskåpskallt. Har alltid en bringare med vatten i kylen för att undkomma problemet :D
 
åh fy :yuck::laugh:

Nej, jag kör alltid på för fullt i kranen för att få det "kallt" men tycker ändå det smakar diverse konstigheter. Det smakar däremot ingenting om det är kylskåpskallt. Har alltid en bringare med vatten i kylen för att undkomma problemet :D
Har ni kommunalt vatten?
Jag har aldrig heller gillat vatten, förrän vi flyttade till hus med egen brunn.. Trodde helt ärligt inte att det kunde vara sån skillnad i smak på nåt som "inte smakar nåt" :p
 
Har ni kommunalt vatten?
Jag har aldrig heller gillat vatten, förrän vi flyttade till hus med egen brunn.. Trodde helt ärligt inte att det kunde vara sån skillnad i smak på nåt som "inte smakar nåt" :p

Japp har aldrig bott på ställen med egen brunn. Däremot har jag bott så vi fått vatten från olika ställen. Just nu är det från Bolmen, absolut godast. När vi bodde i Malmö var det blandat från ringsjön, vombsjön och nåt annat mindre. Det var inte alls gott, knappt ens som kylskåpskallt.
 
@clusia och @cute_beast varmt vatten? Uörk :wtf: Då måste jag vara bra törstig. Avskyr att känna alla bismakerna i vattnet. När vi bodde i Malmö smakade det som gammalt akvarievatten luktar :yuck: Det gick inte att dricka ens ljummet. Nu får vi vatten från annat håll så det är bättre men tycker ändå att man får nån konstig eftersmak när vattnet inte är kallt.
Ja alltså jag kokar det ju först såklart :up:
 
Ja alltså jag kokar det ju först såklart :up:

Tycker fortfarande det smakar blä, kokat eller inte, när det inte är kylskåpskallt :D Kan inte förklara bättre än att jag inte gillar eftersmaken/bismaken. Men som tur är har jag iaf inte överfört det på min dotter, hon dricker vatten oavsett om det kommer direkt ur kylen, kranen eller stått framme ett tag :)
 
@clusia och @cute_beast varmt vatten? Uörk :wtf: Då måste jag vara bra törstig. Avskyr att känna alla bismakerna i vattnet. När vi bodde i Malmö smakade det som gammalt akvarievatten luktar :yuck: Det gick inte att dricka ens ljummet. Nu får vi vatten från annat håll så det är bättre men tycker ändå att man får nån konstig eftersmak när vattnet inte är kallt.
Meeen du ska ju koka det först, annars smakar det rumpa ju. :rofl: :D
Sen så beror smaken på vattnet väldigt mycket på var i världen en befinner sig. Det är helt okej för mig här i Lule, men otroligt gott i vår stuga då vi tar vattnet från en kallkälla. :love:
Då är vattnet så kallt så det nästan gör lite ont att dricka det, så väldigt gott! När jag kommer hem känns det alltid fjesljummet i kranen.
 
Meeen du ska ju koka det först, annars smakar det rumpa ju. :rofl: :D
Sen så beror smaken på vattnet väldigt mycket på var i världen en befinner sig. Det är helt okej för mig här i Lule, men otroligt gott i vår stuga då vi tar vattnet från en kallkälla. :love:
Då är vattnet så kallt så det nästan gör lite ont att dricka det, så väldigt gott! När jag kommer hem känns det alltid fjesljummet i kranen.

Smakar ändå räligt :D När det är s k "kallt" från kranen, då är det ljummet för mig. När det är så kallt så det nästan gör lite ont som du skriver, då är det absolut godast. Problemet för mig är att allt annat än så kallt är äckligt och dricks bara i absolut nödfall :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 418
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 326
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 563
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp