Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förstår. Har testat, på flera olika sätt. Förbannad bebis, som bara får mer energi, hur mycket tålamod man än har. Då funkar selen bättre.

Alltså, läkaren trodde inte medicinen skulle ha den effekten på så här små barn, men hag funderar faktiskt på om hon har svårare att komma till ro p g a medicinen. (Mardrömmar och insomningsproblem vanliga hos vuxna.)
Åh stackars liten. Hoppas verkligen inte det är mardrömmar. :(
 
Åh stackars liten. Hoppas verkligen inte det är mardrömmar. :(
Hoppas vi med. Räcker ju med allt annat när man är så liten.

Ikväll var vi hos svärmor på kvällen. Knoddrick trött. Somnade i bilen. Vaknade när jag hemma bytte om till pyjamas. Slocknade utan tjafs vid bröstet. På nåt sätt blev allting mycket lättare när fajten togs hos svärmor och hon här hemma bara log och somnade om. Knoddrick alltså, inte svärmor.
 
Jag är redigt less på utslag under brösten. Kommer ju bara tillbaka hela tiden. :banghead:
Fått äta tablettkur. Hjälpte, men inte 100%. Skulle ringa till bvc (sköterskan där ordnade behandlingen) och fråga om jag kunde behöva en kur till, men då var det jättefint, så jag sket i det. Nu ångrar jag det, för på en dag har jag blivit röd igen och fjällar.
Jag blir knäpp. Och är harig med Pevarylen. Känns som att Knoddrick kan få i sig det via min hud hur jag än gör. :crazy:
Imorn (idag) söndag ska jag köra upp till Stockholm. På måndag avgår båten till Finland 07.45. Helgjouren här hemma är stängd över sommaren, så vill jag träffa en läkare innan jag åker är det akuten som gäller...och det har jag verkligen inte tid med, för lite hudsvamp. Inte lust heller. Suck.

Just det. Finns ju en jourmottagning även i grannkommunen. Kanske åker dit. Om jag hinner packa färdigt på morgonen.
(Maken är så klart bortrest denna helg, så jag har varit själv med en trött, ledsen, kramsjuk, klängig, sprattlig och närhetskrävande bebis hela lördagen. I tre timmar på kvällen krävde hon ständig uppmärksamhet och närhet, höll på att somna hela tiden för att sen gråta, sprattla och inte kunna slappna av. Blev varken diskat eller packat under den tiden. Tur att jag började redan för någon dag sedan med att plocka fram och skriva lista.)
 
Senast ändrad:
Jag är redigt less på utslag under brösten. Kommer ju bara tillbaka hela tiden. :banghead:
Fått äta tablettkur. Hjälpte, men inte 100%. Skulle ringa till bvc (sköterskan där ordnade behandlingen) och fråga om jag kunde behöva en kur till, men då var det jättefint, så jag sket i det. Nu ångrar jag det, för på en dag har jag blivit röd igen och fjällar.
Jag blir knäpp. Och är harig med Pevarylen. Känns som att Knoddrick kan få i sig det via min hud hur jag än gör. :crazy:
Imorn (idag) söndag ska jag köra upp till Stockholm. På måndag avgår båten till Finland 07.45. Helgjouren här hemma är stängd över sommaren, så vill jag träffa en läkare innan jag åker är det akuten som gäller...och det har jag verkligen inte tid med, för lite hudsvamp. Inte lust heller. Suck.

Just det. Finns ju en jourmottagning även i grannkommunen. Kanske åker dit. Om jag hinner packa färdigt på morgonen.
(Maken är så klart bortrest denna helg, så jag har varit själv med en trött, ledsen, kramsjuk, klängig, sprattlig och närhetskrävande bebis hela lördagen. I tre timmar på kvällen krävde hon ständig uppmärksamhet och närhet, höll på att somna hela tiden för att sen gråta, sprattla och inte kunna slappna av. Blev varken diskat eller packat under den tiden. Tur att jag började redan för någon dag sedan med att plocka fram och skriva lista.)
Nu har jag inte behövt söka vård i Finland som icke boende i landet.. Men jag har upplevt vården mycket mer, vad ska man säga, mänsklig(jag kommer verkligen inte på nåt bra ord) i Finland jämfört med här.. Kanske kan du söka där om du inte hinner till jourcentral? :)
 
Knaskropp. Trodde mensen dragit igång i går när jag fick blod på pappret (med lite slemhinna)

Idag. Nada. Och "klara" flytningar. Vad pysslar kroppen med liksom? Har alltså inte fått tillbaka mensen ännu
 
Nu har jag inte behövt söka vård i Finland som icke boende i landet.. Men jag har upplevt vården mycket mer, vad ska man säga, mänsklig(jag kommer verkligen inte på nåt bra ord) i Finland jämfört med här.. Kanske kan du söka där om du inte hinner till jourcentral? :)
Jo, det är ju ett alternativ också. Men hur funkar det? Alltså om jag som svensk söker vård i Finland? (Borde min moster kunna svara på, som är ssk...)
Jag fortsätter tvätta, torka, lufta och byta amnings-bh varje dag. Tar med Pevarylen. Så får vi se vad som händer.
 
Nu har jag inte behövt söka vård i Finland som icke boende i landet.. Men jag har upplevt vården mycket mer, vad ska man säga, mänsklig(jag kommer verkligen inte på nåt bra ord) i Finland jämfört med här.. Kanske kan du söka där om du inte hinner till jourcentral? :)
Håller för övrigt med dig om bilden av finsk sjukvård.
 
Kanske kroppen bara tränar. Trodde aldrig jag skulle säga de, men skulle faktiskt vara skönt om de startar. Så man vet att allt fungerar igen som de skall.
Jag njuter också av varje mensfri dag men tycker också det är jobbigt att den inte kommer. Har tagit 2 graviditetstest redan för jag är så nojig att bli gravid.
 
Jag är redigt less på utslag under brösten. Kommer ju bara tillbaka hela tiden. :banghead:
Fått äta tablettkur. Hjälpte, men inte 100%. Skulle ringa till bvc (sköterskan där ordnade behandlingen) och fråga om jag kunde behöva en kur till, men då var det jättefint, så jag sket i det. Nu ångrar jag det, för på en dag har jag blivit röd igen och fjällar.
Jag blir knäpp. Och är harig med Pevarylen. Känns som att Knoddrick kan få i sig det via min hud hur jag än gör. :crazy:
Imorn (idag) söndag ska jag köra upp till Stockholm. På måndag avgår båten till Finland 07.45. Helgjouren här hemma är stängd över sommaren, så vill jag träffa en läkare innan jag åker är det akuten som gäller...och det har jag verkligen inte tid med, för lite hudsvamp. Inte lust heller. Suck.

Just det. Finns ju en jourmottagning även i grannkommunen. Kanske åker dit. Om jag hinner packa färdigt på morgonen.
(Maken är så klart bortrest denna helg, så jag har varit själv med en trött, ledsen, kramsjuk, klängig, sprattlig och närhetskrävande bebis hela lördagen. I tre timmar på kvällen krävde hon ständig uppmärksamhet och närhet, höll på att somna hela tiden för att sen gråta, sprattla och inte kunna slappna av. Blev varken diskat eller packat under den tiden. Tur att jag började redan för någon dag sedan med att plocka fram och skriva lista.)
När jag jobbade i hemtjänsten med äldre så var det vanligt med svamp i alla möjliga veck. Och då tvättade vi rent med ljummet vatten och tvättlapp, smörjde med Pevaryl och sen la sorbact i vecket. Eftersom du inte vill använda krämen kanske du kan ha sorbact iaf?
 
Jo, det är ju ett alternativ också. Men hur funkar det? Alltså om jag som svensk söker vård i Finland? (Borde min moster kunna svara på, som är ssk...)
Jag fortsätter tvätta, torka, lufta och byta amnings-bh varje dag. Tar med Pevarylen. Så får vi se vad som händer.
Detta är kanske något du redan vet om (har tyvärr inte så mycket tid att läsa på Buke längre så jag är rätt så ouppdaterad på många saker som händer här) men hur tvättar du dina behåar? 60 grader brukar rekommenderas. Dessutom finns det Pevarylpuder som är en fördel om man kan strö på bh-n innan man tar på den.

Har du provat Daktacort? När mina barn fick i armhålan och ljumskarna var det till slut den enda salvan som hjälpte.

Glömde: När jag har fått svamp så har jag oftast som enda behandling tvättat med alsollösning. Brukar hjälpa på en dag eller så. Sen kan det komma tillbaka men det är många månader emellan. (Har ett veck på magen efter kejsarsnittet som är lite utsatt för svamp).
 
Senast ändrad:
Detta är kanske något du redan vet om (har tyvärr inte så mycket tid att läsa på Buke längre så jag är rätt så ouppdaterad på många saker som händer här) men hur tvättar du dina behåar? 60 grader brukar rekommenderas. Dessutom finns det Pevarylpuder som är en fördel om man kan strö på bh-n innan man tar på den.

Har du provat Daktacort? När mina barn fick i armhålan och ljumskarna var det till slut den enda salvan som hjälpte.
Glömde om man behandlat länge så kan tex salvorna i sig irritera huden och orsaka svamp.
 
Knaskropp. Trodde mensen dragit igång i går när jag fick blod på pappret (med lite slemhinna)

Idag. Nada. Och "klara" flytningar. Vad pysslar kroppen med liksom? Har alltså inte fått tillbaka mensen ännu

Jag hade ingen mens på 11 månader efter dottern, dvs lika länge som jag ammade. Hade jag inte satt in en spiral denna gången hade jag förmodligen inte haft mens nu heller.
 
Lilleman höjer upp rumpan i vädret (han står alltså med raka ben med rumpan upp och ansiktet ner) för att ta sig framåt och han blir så arg när han inte kan. Ibland höjer han istället upp hela överkroppen och drar sig framåt med armarna. Ser så roligt ut! :D
 
Igår gick ett däck sönder på vagnen. Det knäcktes totalt. Det var ett nytt däck dessutom som byttes sist vi var där för ca en månad sen kanske.

Jag ska fråga om det går att byta däck och hur det påverkar garantin. Är less på det här nu :arghh:
 
Lilleman höjer upp rumpan i vädret (han står alltså med raka ben med rumpan upp och ansiktet ner) för att ta sig framåt och han blir så arg när han inte kan. Ibland höjer han istället upp hela överkroppen och drar sig framåt med armarna. Ser så roligt ut! :D
Typ så här med. Och mycket studs och hopp i famnen. :D
 
Detta är kanske något du redan vet om (har tyvärr inte så mycket tid att läsa på Buke längre så jag är rätt så ouppdaterad på många saker som händer här) men hur tvättar du dina behåar? 60 grader brukar rekommenderas. Dessutom finns det Pevarylpuder som är en fördel om man kan strö på bh-n innan man tar på den.

Har du provat Daktacort? När mina barn fick i armhålan och ljumskarna var det till slut den enda salvan som hjälpte.

Glömde: När jag har fått svamp så har jag oftast som enda behandling tvättat med alsollösning. Brukar hjälpa på en dag eller så. Sen kan det komma tillbaka men det är många månader emellan. (Har ett veck på magen efter kejsarsnittet som är lite utsatt för svamp).
Tvättar alltid i 60, eller 90. Är bh på natten. Ska prova att smörja med Pevaryl igen. Kanske kan jag få det att kännas tryggare nu när hon "bara" ammar var 2-3:e timme, med extra lång paus när hon får medicinen och sover nästan hela natten.
 
Detta är kanske något du redan vet om (har tyvärr inte så mycket tid att läsa på Buke längre så jag är rätt så ouppdaterad på många saker som händer här) men hur tvättar du dina behåar? 60 grader brukar rekommenderas. Dessutom finns det Pevarylpuder som är en fördel om man kan strö på bh-n innan man tar på den.

Har du provat Daktacort? När mina barn fick i armhålan och ljumskarna var det till slut den enda salvan som hjälpte.

Glömde: När jag har fått svamp så har jag oftast som enda behandling tvättat med alsollösning. Brukar hjälpa på en dag eller så. Sen kan det komma tillbaka men det är många månader emellan. (Har ett veck på magen efter kejsarsnittet som är lite utsatt för svamp).
Har testat alsollösning. Ger resultat. I brist på annat funkar även handsprit.

Men eftersom problemen återkommer och jag har ont i ena bröstet fick jag ju tabletter. Som gav jättetydliga resultat...men inte till 100% problemfri.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 466
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 402
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 470
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 591
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Fästingmedel på innekatt
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

  • Trollet rymmer
  • Insektsmedel
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp