Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har testat alsollösning. Ger resultat. I brist på annat funkar även handsprit.

Men eftersom problemen återkommer och jag har ont i ena bröstet fick jag ju tabletter. Som gav jättetydliga resultat...men inte till 100% problemfri.
Du får kanske köra en längre kur. Ibland måste man behandla i många månader för att få bort svampen (upp till 12 månader).
 
Snart kryps det på riktigt här:nailbiting: Tar sig fram (eller kanske mest bak:laugh:) genom att spinna, åla eller rulla. Är uppe på knäna och gungar 6 månader gammal O_o Kan inte sitta än:meh:
Jag som såg fram emot tiden när man bara kan sätta ner och de sitter där de sitter.. Inte ok att hoppa över moment i utbildningsstegen bara sådär:cautious: :laugh:
 
Snart kryps det på riktigt här:nailbiting: Tar sig fram (eller kanske mest bak:laugh:) genom att spinna, åla eller rulla. Är uppe på knäna och gungar 6 månader gammal O_o Kan inte sitta än:meh:
Jag som såg fram emot tiden när man bara kan sätta ner och de sitter där de sitter.. Inte ok att hoppa över moment i utbildningsstegen bara sådär:cautious: :laugh:

Vi har börjar kalla cornelis för sprattellarv, han tar sig inte framåt än men snurrar runt sin egen axel, han ser ut som en larv när han trycker upp benen under magen och vill iväg men armarna lyder inte riktigt :p det är kul med framsteg såklart men för min del hade han gärna fått vänta lite, fyra månader idag!
 
Snart kryps det på riktigt här:nailbiting: Tar sig fram (eller kanske mest bak:laugh:) genom att spinna, åla eller rulla. Är uppe på knäna och gungar 6 månader gammal O_o Kan inte sitta än:meh:
Jag som såg fram emot tiden när man bara kan sätta ner och de sitter där de sitter.. Inte ok att hoppa över moment i utbildningsstegen bara sådär:cautious: :laugh:

Min blir sex månader i slutet av Juli och han tar sig både fram- och baklänges... Vad hände här liksom? Han går dessutom om vi håller honom i händerna. Helt sjukt.
 
Igår gick ett däck sönder på vagnen. Det knäcktes totalt. Det var ett nytt däck dessutom som byttes sist vi var där för ca en månad sen kanske.

Jag ska fråga om det går att byta däck och hur det påverkar garantin. Är less på det här nu :arghh:

Men vad drygt! :banghead: Klart det går på garantin!
 
Lilleman tyckte visst annorlunda ikväll om nattning vid 20 :meh: Han ville sprattla runt mer på golvet tydligen. Jag tror han börjar komma in i separationsfasen så smått.
 
E var hos mormor medans vi var och lämnade in chassit. Hon åt bra, sov bra, och var på jätte bra humör. "Pratade" med både hundar, katter och fåglar. En gråtattack när hon blev trött men det händer både en och två gånger här hemma.

Jag dock höll på att avlida att separationsångest. Fick hejda mig lite för att inte kasta mig på ungen när vi var hemma igen :D
 
Åka bil bara Knoddrick och jag till Stockholm - check.
Välja den längsta vägen av alternativen - check.
Knoddrick jääätteduktig trots trött, less och uttråkad - check.
Åka finlandsfärja - check.
Sova ikapp i hytten - check.
Somna i selen samtidigt som jag åt mat - check.
Säga hej till släktingar - check.
Sova borta - check, check.

Imponerad, stolt och ödmjukt tacksam.
 
Åka bil bara Knoddrick och jag till Stockholm - check.
Välja den längsta vägen av alternativen - check.
Knoddrick jääätteduktig trots trött, less och uttråkad - check.
Åka finlandsfärja - check.
Sova ikapp i hytten - check.
Somna i selen samtidigt som jag åt mat - check.
Säga hej till släktingar - check.
Sova borta - check, check.

Imponerad, stolt och ödmjukt tacksam.
Åh, det känns skönt att läsa att en sån resa kan gå bra:D:bow: 
Vi åker på söndag :nailbiting: dagsfärja för första gången med barn att ta hänsyn till:nailbiting: (vi har 6h till sthlm). Har funderat både en och fem gånger vad som for igenom mitt huvud när jag bokade :rofl: Tack och lov åker mamma med, sambon lämnar vi hemma o passa djur och gård
 
I har blivit marginellt bättre i bilen, då det kan ta nästan 10 minuter nu innan hon tappar humöret. :up: ;)
Vi fortsätter med att öva på att sitta själv, försöka flera gånger då hon vill nå något samt ligga på mage. Hennes tålamod och ork ökar mycket snabbare än jag trodde och allt går otroligt mycket bättre än för två veckor sen. Nu kan hon rent av bli less på att sitta i famnen och vill istället till golvet och leka själv en stund. :eek:
Det som går långsammast framåt är förstår att ligga på mage, men nu har hon börjat kunna rotera, slicka på golvet och knuffa sig några centimeter bakåt. :rofl:

Vi ska nämligen prova åka till stugan i två etapper med en övernattning, en resa på 42 mil enkel väg. :nailbiting:
Det kommer nog bli en hel del skrik, men vi är så less på vår lägenhet så nu måste vi smita ut till ensamheten en vecka och bara lyssna på skogen.
 
Bvc idag. Gått upp till 5535g och 60 cm. Ligger enligt sin kurva vilket kändes skönt för jag tycker hon ätit dåligt.
Hon skulle fått andra sprutan men vi sköt upp det några veckor eftersom hon bara är knappt 4.5 månad.

A ska få sin om två veckor. Och hon är 8,1 kg och 66 cm:eek: måste vara skönt med en bäbis med "normal" vikt :D min klumsedumsa orkar jag knappt bära på mage längre, och jag tycker det är läskigt att sjala på ryggen än. Gjort det när pappa är hemma så det går bra,men jag vågar inte själv. Hon är så stor som storebror var vid 6,7 mån.

Det är såååå svårt att slappna av och sova på dagarna. Inte ens sjalen går längre då hon bara poppar sätet.
Vi ska resa med tåg med fyra byten på fredag, jag hoppas att det går smärtfritt som för dig @malumbub :D

Tidigt tåg på morgonen, sova över hos en kompis och hem sen på eftermiddagen. Några resetips? Funderar på att ta med vagnen bara för att ha väskan i... Och kunna lägga henne ner för att sprattla.. Eller om jag bara tar sjalarna. Men hon är tung nu och jobbigt att bära mycket med alla byten.
 
A ska få sin om två veckor. Och hon är 8,1 kg och 66 cm:eek: måste vara skönt med en bäbis med "normal" vikt :D min klumsedumsa orkar jag knappt bära på mage längre, och jag tycker det är läskigt att sjala på ryggen än. Gjort det när pappa är hemma så det går bra,men jag vågar inte själv. Hon är så stor som storebror var vid 6,7 mån.

Det är såååå svårt att slappna av och sova på dagarna. Inte ens sjalen går längre då hon bara poppar sätet.
Vi ska resa med tåg med fyra byten på fredag, jag hoppas att det går smärtfritt som för dig @malumbub :D

Tidigt tåg på morgonen, sova över hos en kompis och hem sen på eftermiddagen. Några resetips? Funderar på att ta med vagnen bara för att ha väskan i... Och kunna lägga henne ner för att sprattla.. Eller om jag bara tar sjalarna. Men hon är tung nu och jobbigt att bära mycket med alla byten.
Oj vilken jätte! :D Min är fortfarande i väldigt behändig storlek. :angel:

Kl

Måste få skriva av mig lite också. Igår höll hon på att trilla ner från soffan med huvudet före. :cry: Hon har precis börjat vända sig från mage till rygg. Låg på mage bredvid mig i soffan och jag skulle bara vända mig efter något och så såg jag hur hon bara föll handlöst. Fångade henne i luften, hon blev inte ens ledsen så det gick ju bra men kände mig så dålig. :cry::cry::cry: Kommer aldrig våga lägga henne så igen.
 
Oj vilken jätte! :D Min är fortfarande i väldigt behändig storlek. :angel:

Kl

Måste få skriva av mig lite också. Igår höll hon på att trilla ner från soffan med huvudet före. :cry: Hon har precis börjat vända sig från mage till rygg. Låg på mage bredvid mig i soffan och jag skulle bara vända mig efter något och så såg jag hur hon bara föll handlöst. Fångade henne i luften, hon blev inte ens ledsen så det gick ju bra men kände mig så dålig. :cry::cry::cry: Kommer aldrig våga lägga henne så igen.
Usch så jobbigt!
Förstår att du blev rädd, men du är inte en dålig förälder för sånt där händer oavsett hur försiktig en är. Hips vips så kan de nya saker.
Jag kände mig skittaskig när I satt i köket förra veckan och jag distraherade henne så hon tappade balansen, föll åt sidan och slog huvudet i golvet.
Hon blev ledsen och rädd, men gick att trösta fort för att sen vilja sitta på golvet omedelbart igen. Jag var dock både ledsen och rädd en stund efteråt, men det är sånt som händer.
Kram på dig.
 
Usch så jobbigt!
Förstår att du blev rädd, men du är inte en dålig förälder för sånt där händer oavsett hur försiktig en är. Hips vips så kan de nya saker.
Jag kände mig skittaskig när I satt i köket förra veckan och jag distraherade henne så hon tappade balansen, föll åt sidan och slog huvudet i golvet.
Hon blev ledsen och rädd, men gick att trösta fort för att sen vilja sitta på golvet omedelbart igen. Jag var dock både ledsen och rädd en stund efteråt, men det är sånt som händer.
Kram på dig.
Usch förstår dig. Tack för stöd. Det händer ju så himla fort. ❤
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 405
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 248
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 552
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp