Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man vaknar av en duns och gallskrik=bebis som trillat i golvet från sängen. Han ligger på ytterkant men med spjälsängen som stopp. Nu har vi flyttat och halare golv så han lyckades sparka bort sängen :cautious:

Verkar ok. Gick att trösta på 1 min så kan inte varit så farligt. Roliga var att mannen som sovit sig genom varenda gallskrik i snart 10 månader,vaknade av dunsen:confused:
Knoddrik ramlade ner från sängen idag oxå. Andra gången för henne. Den här gången från pappas sida. Och ja, jag somnade när jag ammade. Vaknade av ett doing i elementet (metallplåt) och vrål från golvet.
Gick att trösta på några minuter, hittade inga röda dunkmärken eller liknande.




Några timmar senare skulle hon ställa sig på alla fyra från att ha suttit upp, fastnade i sig själv och landade med hakan först i golvet. Den här gången blev det både rött, svullet och ett blåmärke på hakan. Även om barnen klarar av det fysiskt så är jag glad att jag var hemma hos en vän då och inte ensam hemma. Blev lättare att inte få tungt hjärta då. Mitt stressångestbagage klarar inte av hur mycket som helst på för kort tid.

Lilla tjejen. :heart
 
Nu ger jag upp provokationen. Det ploppar upp nya utslag, hans bajs börjar bli lite för fast (han får dessutom laktulos och katrinplommon varje dag), han kräks flera timmar efter han ätit samt fler gånger och mer per gång. Och ikväll har han varit väldigt orolig vid läggdags, inte lika illa som innan jag slutade helt med mjölkprodukter men åt det hållet. Har försökt få tag i bvc och talade in ett meddelande till min kontakt, men hon har inte ringt upp.

Dag sex idag.
Låter som ett bra beslut. Hoppas du får kontakt med BVC snart.
 
Nu ger jag upp provokationen. Det ploppar upp nya utslag, hans bajs börjar bli lite för fast (han får dessutom laktulos och katrinplommon varje dag), han kräks flera timmar efter han ätit samt fler gånger och mer per gång. Och ikväll har han varit väldigt orolig vid läggdags, inte lika illa som innan jag slutade helt med mjölkprodukter men åt det hållet. Har försökt få tag i bvc och talade in ett meddelande till min kontakt, men hon har inte ringt upp.

Dag sex idag.
:down:
 
Knoddrik ramlade ner från sängen idag oxå. Andra gången för henne. Den här gången från pappas sida. Och ja, jag somnade när jag ammade. Vaknade av ett doing i elementet (metallplåt) och vrål från golvet.
Gick att trösta på några minuter, hittade inga röda dunkmärken eller liknande.




Några timmar senare skulle hon ställa sig på alla fyra från att ha suttit upp, fastnade i sig själv och landade med hakan först i golvet. Den här gången blev det både rött, svullet och ett blåmärke på hakan. Även om barnen klarar av det fysiskt så är jag glad att jag var hemma hos en vän då och inte ensam hemma. Blev lättare att inte få tungt hjärta då. Mitt stressångestbagage klarar inte av hur mycket som helst på för kort tid.

Lilla tjejen. :heart

:heart

Lilleman drar sig uppför allt oavsett om det går eller inte så han trillar åt alla håll och kanter hela tiden. Oftast går det bra men ibland trillar han rakt på näsan eller in i en vägg och då blir han ganska ledsen även om han faktiskt lugnar sig rätt fort och är på språng igen. Han härdar mig om man säger så :p Igår hamnade han under sin stol när han drog i den (den låg ner). Imorse tappade han taget om spjälorna i sängen efter han ställt sig upp och slog huvudet i motsatta långsidans spjälor. Han sa inte ett ljud. Men han har iaf vett nog att försöka ta emot med rumpan och händerna först när han känner att han är på väg att trilla men han lyckas ju inte alltid.
 
:heart

Lilleman drar sig uppför allt oavsett om det går eller inte så han trillar åt alla håll och kanter hela tiden. Oftast går det bra men ibland trillar han rakt på näsan eller in i en vägg och då blir han ganska ledsen även om han faktiskt lugnar sig rätt fort och är på språng igen. Han härdar mig om man säger så :p Igår hamnade han under sin stol när han drog i den (den låg ner). Imorse tappade han taget om spjälorna i sängen efter han ställt sig upp och slog huvudet i motsatta långsidans spjälor. Han sa inte ett ljud. Men han har iaf vett nog att försöka ta emot med rumpan och händerna först när han känner att han är på väg att trilla men han lyckas ju inte alltid.
Ja, härdar gör de...men man behöver gå vilse för att hitta nya vägar och man behöver ramla för att lära sig att undvika det. Precis som Ronja Rövardotter upptäckte farligheterna omkring sig.


...men jag hoppas verkligen att vi slipper fler fall ur sängen i år.
 
Påminnelse till mig själv:
Dags att fasa in vällingen nu och att vara beredd att ge ersättning även på natten.

Knoddrik har precis slukat 100 ml ersättning, efter att ha ammat båda brösten den senaste timmen. Hon har dessutom krypit, ålat och bånkat på både pappa och sänggaveln "i sömnen". Tills nu när hon fick flaska.

Jag har druckit för lite vatten de senaste dygnen (blir så när jag är stressad) och jag antar att bröstens tid börjar ta slut. :arghh:
 
Påminnelse till mig själv:
Dags att fasa in vällingen nu och att vara beredd att ge ersättning även på natten.

Knoddrik har precis slukat 100 ml ersättning, efter att ha ammat båda brösten den senaste timmen. Hon har dessutom krypit, ålat och bånkat på både pappa och sänggaveln "i sömnen". Tills nu när hon fick flaska.

Jag har druckit för lite vatten de senaste dygnen (blir så när jag är stressad) och jag antar att bröstens tid börjar ta slut. :arghh:
Ok, jag fick sjunga oxå.




Egentligen helt otroligt att hon kan sova alls. Maken snarkar som fan, hankatten jamar högljutt och honkatten ska gå förbi oss hela tiden.

Jag stänger in oss i gästrummet snart. För alltid.
 
Ja, härdar gör de...men man behöver gå vilse för att hitta nya vägar och man behöver ramla för att lära sig att undvika det. Precis som Ronja Rövardotter upptäckte farligheterna omkring sig.


...men jag hoppas verkligen att vi slipper fler fall ur sängen i år.

Fall ur säng eller soffa (eller annat som är lite högre) är aldrig roligt. Minns alltför väl dunsen från dottern när hon trillade ur svärföräldrarnas höga säng :crazy:
 
Lite bättre natt inatt. Fortfarande var 20e min fram till 23 men sen sov han iaf till fem och sen till sju. Igår natt var han vaken 1-3 och ville gå upp sex fastän han vaknat var 20e min fram till 23 :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 195
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
968
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 603
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
241
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp