Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man provar overaller och mest kollar vilken storlek som kan passa. Testade en lila/rosa. Då kommer expediten springandes med en knallrosa. Har ni sett att vi fått in denna i en ny söt flickfärg.

Trevligt sa jag. Men vi har en pojke.
Alltså det där gör mig så trött. Jag har rätt mycket ärvda kläder i blått, grönt osv. Får alltid frågan "åh är det en pojke?" O_o Blir såå trött.
 
Alltså det där gör mig så trött. Jag har rätt mycket ärvda kläder i blått, grönt osv. Får alltid frågan "åh är det en pojke?" O_o Blir såå trött.

Vi har också en del blandad kollektion, men hos C blir folk osäkra på könet om dom aldrig träffat honom när vi har "neutrala" kläder så folk frågar alltid och tar inte för givet :)
 
Vi har också en del blandad kollektion, men hos C blir folk osäkra på könet om dom aldrig träffat honom när vi har "neutrala" kläder så folk frågar alltid och tar inte för givet :)
Det har nog aldrig hänt här. Har hon blått så förutsätts det att hon är en kille. Sen kan hon ha typ blommiga byxor, rosa body eller what ever. Har hon blått så tror alla att det är en kille. Störande. Hon har dessutom ett ganska tjejigt utseende, om man nu kan säga så om en 7 månaders bebis
 
Så var det dags för nytt besök på sjukhuset, för uppföljning och eventuell ändring av medicin. Ringde igår för att kolla om vi skulle komma trots förkylning. "Vi stänger in er på ett rum. Kom så länge ni är feberfria."
Tempade i morse, 37,8, alltså gränsfall. Bestämde för att åka, Knoddrik försökte ju riva badrummet...
Kommer dit...och så är läkaren bortrest. Jahopp.
Nåja, vi vägde (9670g, 8 månader och 1 dag) och mätte blodtryck samt fotodokumenterade, så nu kan vi höja medicinen hemma om läkaren vill det. Eller så åker vi tillbaka.

Knoddrik fortsatt lika glad och nyfiken på sjukhuset som tidigare gånger. Var mycket duktig både vid mätningar och med fotografen.
 
Knoddrik hade på sig en blå KLÄNNING och en rosa mössa. Fick kommentaren "en rosa mössa har jag i alla fall inte sett på en pojke tidigare, så det är väl en flicka det här".
Vad ska man svara, liksom?
 
Knoddrik hade på sig en blå KLÄNNING och en rosa mössa. Fick kommentaren "en rosa mössa har jag i alla fall inte sett på en pojke tidigare, så det är väl en flicka det här".
Vad ska man svara, liksom?

:rofl:
Kan ju säga att Lilleman kommer ärva syrrans ROSA mössor och ROSA såna där man trär över huvudet istället för halsduk. Spelar roll. Slöseri att köpa nytt bara för att färgen är "flickig"! Jag köpte en hel del kläder till dottern på avdelningen för pojkar när hon var mindre. Suveräna kläder! Nu har lilleman dem :D
 
:rofl:
Kan ju säga att Lilleman kommer ärva syrrans ROSA mössor och ROSA såna där man trär över huvudet istället för halsduk. Spelar roll. Slöseri att köpa nytt bara för att färgen är "flickig"! Jag köpte en hel del kläder till dottern på avdelningen för pojkar när hon var mindre. Suveräna kläder! Nu har lilleman dem :D


Och tjejen här har traktorer och annat brorsan fick som liten. Dock måste vi köpa en del nytt då stora lillasyster växer så det knakar. Han var ju född på sommaren och normalstor. Hon är ju som 7 månader snart ikapp honom som ettåring :eek:

Nu ska hon lära sig krypa minsann. Hon gungar på händer och knäna, sen lyfter hon knäna och störtdyker efter vad hon vill ha. Sen blir hon så arg när det inte går som hon vill och skjuver sig bakåt i raketfart, och då kommer hon ju längre bort och blir arg igen. Det är inte lätt att vara bäbis.

Vi har varit i karantän sedan i lördags då storebror blev sjuk. Magsjuka trodde vi.. Vanlig. Men det var Rotavirus. Så han kräktes i lördags, men är dålig än... Vi hoppas magen mår bra snart... Maken vill de inte ha till jobbet då han kände sig dålig i början av veckan. Tack och lov så har jag och Amanda klarat oss bra än.

Men det är knapert nu. Maken har ju fått vara borta tre veckor nästintill pga svåra förkylningar och nu det här... Suck för skolstart och barnsjukdomar.
Fick sms att förskolan har fall av vattkoppor med.

Här är det svårt att få mata något... Helst vill hon ha bitar.
Men idag satte hon en liten brödbit i halsen. Höll på att smälla av. Fick upp henne fort och den lossnade fort då hon hostade, men huuuu. :nailbiting:

Vad ger ni?

@malumbub är det medicin för refluxen?

Förresten. Äter ni extra kalk? Barnläkaren sa att jag skulle köpa kalcium på apoteket då jag inte äter mjölkprodukter. Men oatleys är ju berikade.... Måste en det då?
 
Och tjejen här har traktorer och annat brorsan fick som liten. Dock måste vi köpa en del nytt då stora lillasyster växer så det knakar. Han var ju född på sommaren och normalstor. Hon är ju som 7 månader snart ikapp honom som ettåring :eek:

Nu ska hon lära sig krypa minsann. Hon gungar på händer och knäna, sen lyfter hon knäna och störtdyker efter vad hon vill ha. Sen blir hon så arg när det inte går som hon vill och skjuver sig bakåt i raketfart, och då kommer hon ju längre bort och blir arg igen. Det är inte lätt att vara bäbis.

Vi har varit i karantän sedan i lördags då storebror blev sjuk. Magsjuka trodde vi.. Vanlig. Men det var Rotavirus. Så han kräktes i lördags, men är dålig än... Vi hoppas magen mår bra snart... Maken vill de inte ha till jobbet då han kände sig dålig i början av veckan. Tack och lov så har jag och Amanda klarat oss bra än.

Men det är knapert nu. Maken har ju fått vara borta tre veckor nästintill pga svåra förkylningar och nu det här... Suck för skolstart och barnsjukdomar.
Fick sms att förskolan har fall av vattkoppor med.

Här är det svårt att få mata något... Helst vill hon ha bitar.
Men idag satte hon en liten brödbit i halsen. Höll på att smälla av. Fick upp henne fort och den lossnade fort då hon hostade, men huuuu. :nailbiting:

Vad ger ni?

@malumbub är det medicin för refluxen?

Förresten. Äter ni extra kalk? Barnläkaren sa att jag skulle köpa kalcium på apoteket då jag inte äter mjölkprodukter. Men oatleys är ju berikade.... Måste en det då?
Äter stor dos kalk. Trots att jag dricker Oatleys chokladdryck. Jag vågar inte chansa.

Medicinen är för smultronmärket. Betablockerare, som drar ihop blodkärlen. Ger fantastiska resultat varje vecka. Men måste övervakas och vi har vissa förhållningsregler.

Jag ger päron, banan, kokt morot, kokt potatis, pommes frites, gurka och bebiskrokar. Borde våga mer, för hon reder ut när hon gör fel.
 
@Pilo lilleman är ikapp storasyster och har en annan kroppstyp så mössorna hon hade som 1,5- åring kan han ha nu 8 månader gammal :meh: 8 månader idag faktiskt! Jag ger bitar av typ allt vi äter, senast stuvade makaroner med falukorv. Korven delade jag i bitar ca 1 cm stora, men makaronerna fick han hela. Mixar bara enstaka saker. Ger honom smörgåsar med margarin på, ca 1x1 cm stora bitar. Inga problem.

Jag käkar inget tillskott faktiskt. Jag gillar inte att peta i mig piller, har aldrig gjort, så jag dricker lika mycket havredryck som jag skulle druckit av mjölken och kompletterar hellre med andra livsmedel.

Håller tummarna stenhårt att ni klarar er undan viruset och hoppas resten av familjen kryar på sig snabbt!
 
Vilken skitnatt.
Det är jobbigt att vara liten med mycket slem och därför svårt att svälja och andas, mitt i natten, troligtvis i kombo med feber, speciellt när man vaknar av det och sen blir både spolad, sugen och sköljd i näsan...

Idag önskar jag att jag drack kaffe.
 
Fått tid på vc idag 12.40 för att kolla Es sår. Det blir bara värre och värre och hon har tydligt ont.

Bvc gick ju inte att få tag på :mad:
 
Vilken skitnatt.
Det är jobbigt att vara liten med mycket slem och därför svårt att svälja och andas, mitt i natten, troligtvis i kombo med feber, speciellt när man vaknar av det och sen blir både spolad, sugen och sköljd i näsan...

Idag önskar jag att jag drack kaffe.

Vi hade också en bajsnatt. Hon vaknade varannan timme och skrek för att näsan täppt igen. Tre fick hon komma upp till mig och gosa in sig.

Hon avskyr både näsdroppar och snorsugen. Inte kul att hantera trött, förkyld, och arg bebis mitt i natten när ögonen väger 10 ton. Men det går väl över det här också.
 
E fick såret rengjort och ett plåster med antibiotika på. Vi ska tillbaka på måndag. Vet inte vad som händer om det inte läkt. De här läkarna på våran vc har arslet fullt så att säga :down:
 
Vi hade också en bajsnatt. Hon vaknade varannan timme och skrek för att näsan täppt igen. Tre fick hon komma upp till mig och gosa in sig.

Hon avskyr både näsdroppar och snorsugen. Inte kul att hantera trött, förkyld, och arg bebis mitt i natten när ögonen väger 10 ton. Men det går väl över det här också.
Låter precis som här. Jag somnade inte förrän framåt tre. Vi lyckades sova bort förmiddagen. Värsta huvudvärken försvann med lite Ginger tonic.
 
E fick såret rengjort och ett plåster med antibiotika på. Vi ska tillbaka på måndag. Vet inte vad som händer om det inte läkt. De här läkarna på våran vc har arslet fullt så att säga :down:
:crazy:

Hos oss säger de rent allmänt att bvc är för friska barn, vc/barnakuten för sjuka. :cautious: Men våran Bvc-sköterska är fantastisk och ställer upp ändå. Precis det stöd man behöver och vill ha.
 
Ikväll ska jag släpa in barnvagnen, så att Knoddrik kan sova i den om natten blir lika jobbig. Och jag ska nog försöka sova en halvtimme när maken kommer hem.

Har jättedåligt samvete för hästen idag. Vi löshoppade igår och jag skulle helst vilja att hon kom ut på promenad för hand en halvtimme idag. Men jag har ingen barnvakt förrän efter 18, jag vill inte dra iväg Knoddrik till stallet just idag och jag vete tusan om jag orkar ikväll. Och medryttaren kan inte heller.
 
E fick såret rengjort och ett plåster med antibiotika på. Vi ska tillbaka på måndag. Vet inte vad som händer om det inte läkt. De här läkarna på våran vc har arslet fullt så att säga :down:

Stackars liten :(

Hos oss har det ibland hjälpt med hackad lök i vatten under sängen nattetid. Mot förkylningen.

Usch. Det är slitigt för alla när små är sjuka.
Hoppas att det läker bra och hon kryar på sig:heart
 
Vilken skitnatt.
Det är jobbigt att vara liten med mycket slem och därför svårt att svälja och andas, mitt i natten, troligtvis i kombo med feber, speciellt när man vaknar av det och sen blir både spolad, sugen och sköljd i näsan...

Idag önskar jag att jag drack kaffe.

Usch stackars liten :( krya på henne! :heart
 
E fick såret rengjort och ett plåster med antibiotika på. Vi ska tillbaka på måndag. Vet inte vad som händer om det inte läkt. De här läkarna på våran vc har arslet fullt så att säga :down:

Håller tummarna att det börjar läka! Trist årstid med massa förkylningar och annat skit :down: Krya på E :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 240
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
971
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 671
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp