Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vilken jä*la skitnatt. Jag trodde inte det kunde bli värre men tji fick jag.

23.00 vaknade E pigg och glad. Hon fick lite vatten och allt var frid och fröjd. Jag kollade lite serier medans hon pratade med nappen och sovormen. Plötsligt bara brister hon ut i hysterisk gråt. Tog upp och tröstade, hon lugnade sig, la ner henne tillbaka, hysterisk igen. Slog på hennes speldosa, lugn bebis, tills den slutade spelade. Sådär höll det på i nästan två timmar. Till slut bröt jag samman och väckte sambon som skulle upp upp och jobba halv fem. Han lugnade ner henne, gav henne mat och fick henne glad igen. Till slut somnade hon.

Jag sov knappt något. Max två timmar. Är helt slut. Jag vet inte vad som hände. Hon fick både välling och vatten. Ingen feber. Inge snorig. Ingenting :confused:
Ville inte vara nära heller då det blev lika när hon fick ligga bredvid mig.

Hoppas verkligen det var något tillfälligt bara. Är så bortskämd med bra nätter och blir så ledsen när hon har sån panik.
 
Har fått öka portionerna. Grabben har väldigt god aptit för tillfället O_o

E äter vanligt mat jätte dåligt.
Igår fick jag nog i henne Max fem skedar med stekt sej, kokta ärtor, potatis och morötter.
Hon åt en tredjedel grötklämmis som mellanmål på förmiddagen.

Idag har hon ätit tre skedar gröt kanske. Hon blir vansinnig när jag erbjuder mer. Äta själv vill hon inte heller. Kanske bara är en fas.
 
E äter vanligt mat jätte dåligt.
Igår fick jag nog i henne Max fem skedar med stekt sej, kokta ärtor, potatis och morötter.
Hon åt en tredjedel grötklämmis som mellanmål på förmiddagen.

Idag har hon ätit tre skedar gröt kanske. Hon blir vansinnig när jag erbjuder mer. Äta själv vill hon inte heller. Kanske bara är en fas.

Det kan det vara. Min dotter har alltid varit sån med maten. Men hon åt sämre och sämre ju närmre operationen vi närmade oss. Efter operationen åt som en häst men det på sig igen och det händer fortfarande att hon inte vill äta middag. Hon följer sin kurva så vi låter henne hållas.
 
Det kan det vara. Min dotter har alltid varit sån med maten. Men hon åt sämre och sämre ju närmre operationen vi närmade oss. Efter operationen åt som en häst men det på sig igen och det händer fortfarande att hon inte vill äta middag. Hon följer sin kurva så vi låter henne hållas.

Jag är inte så orolig egentligen. Men det är ju lite tråkigt när de ratar maten man lagat med stor omsorg :angel:
 
Det kan det vara. Min dotter har alltid varit sån med maten. Men hon åt sämre och sämre ju närmre operationen vi närmade oss. Efter operationen åt som en häst men det på sig igen och det händer fortfarande att hon inte vill äta middag. Hon följer sin kurva så vi låter henne hållas.

Hur fasiken skriver jag? :o Får skylla på att sambon pratade med mig samtidigt :angel:
 
Vilken jä*la skitnatt. Jag trodde inte det kunde bli värre men tji fick jag.

23.00 vaknade E pigg och glad. Hon fick lite vatten och allt var frid och fröjd. Jag kollade lite serier medans hon pratade med nappen och sovormen. Plötsligt bara brister hon ut i hysterisk gråt. Tog upp och tröstade, hon lugnade sig, la ner henne tillbaka, hysterisk igen. Slog på hennes speldosa, lugn bebis, tills den slutade spelade. Sådär höll det på i nästan två timmar. Till slut bröt jag samman och väckte sambon som skulle upp upp och jobba halv fem. Han lugnade ner henne, gav henne mat och fick henne glad igen. Till slut somnade hon.

Jag sov knappt något. Max två timmar. Är helt slut. Jag vet inte vad som hände. Hon fick både välling och vatten. Ingen feber. Inge snorig. Ingenting :confused:
Ville inte vara nära heller då det blev lika när hon fick ligga bredvid mig.

Hoppas verkligen det var något tillfälligt bara. Är så bortskämd med bra nätter och blir så ledsen när hon har sån panik.
Hu, jobbigt. Hoppas på en mycket bättre natt för er.

Jag låg kvar bredvid Knoddrik i min säng igår efter nattning och gick sen bara upp för att borsta tänderna innan jag somnade. Maken hade inga andningsuppehåll och började inte snarka förrän efter småtimmarna, så jag har sovit mycket bättre. Och Knoddrik har varit slemmig, men mer avslappnad mellan de vakna stunderna.

Under dagen jobbigt med slemmet i perioder och sovit hälften av vad hon brukar göra, så hon somnade före kvällsmedicinen och sover numera i sin egen säng, men med min ena kudde. Borde sova nån timme till innan hon vaknar. Mina tuttar skulle gärna hjälpa henne att somna om nu på en gång. De har fått nåt roligt ryck, så här lagom efter 8 månader...
 
E äter vanligt mat jätte dåligt.
Igår fick jag nog i henne Max fem skedar med stekt sej, kokta ärtor, potatis och morötter.
Hon åt en tredjedel grötklämmis som mellanmål på förmiddagen.

Idag har hon ätit tre skedar gröt kanske. Hon blir vansinnig när jag erbjuder mer. Äta själv vill hon inte heller. Kanske bara är en fas.
Går i perioder här.
Jag har valt att erbjuda burkmat och klämmisar som normalrutin och erbjuda vår mat när det passar. För jag orkar inte stressa över att hinna laga mat eller sånt. Har nog som det är.
 
Går i perioder här.
Jag har valt att erbjuda burkmat och klämmisar som normalrutin och erbjuda vår mat när det passar. För jag orkar inte stressa över att hinna laga mat eller sånt. Har nog som det är.

Har inte orkat laga mat till henne förens nu. Kört stenhårt på hipps mat. Tror jag ska smyga tillbaka dit igen men det är ju ägg i nästan allt :arghh:
 
Har inte orkat laga mat till henne förens nu. Kört stenhårt på hipps mat. Tror jag ska smyga tillbaka dit igen men det är ju ägg i nästan allt :arghh:
Ja, tyvärr. Och mjölkprotein i alldeles för mycket oxå. Som majskrokar med potatis- och purjolöksmak - VARFÖR skummjölkspulver?!?
 
Testas hon för äggallergi? Eller hon är testad?

Det är jag som konstaterat att hon är allergisk. Hon får röda utslag runt munnen efter att ha ätit ägg.

Vi har inte kommit längre än så och jag har inte velat ge henne ägg efter den upptäckten. Det är synd för hon älskade att dela ägg med mig på morgonen.
 
Det är jag som konstaterat att hon är allergisk. Hon får röda utslag runt munnen efter att ha ätit ägg.

Vi har inte kommit längre än så och jag har inte velat ge henne ägg efter den upptäckten. Det är synd för hon älskade att dela ägg med mig på morgonen.

Så tråkigt :( och jag förstår att du inte vill ge mer ägg! Har för mig att i princip all mat från hipp innehåller ägg eller kan innehålla spår av ägg :down:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 341
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
980
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 811
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Guldfasanerna
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp