Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
De har ingen aning. Är bara 0,5% av alla förlossningar som slutar på detta sätt. Så väldigt ovanligt
Finns det nån plan för utredning eller är det bara avvakta som gäller just nu?

Jag har ju fortfarande problem med mina fogar (äter starka Alvedon dagligen och har begränsat mitt liv väldigt mycket) så jsg fattar hur det är att ha ont från förlossningen.
 
Finns det nån plan för utredning eller är det bara avvakta som gäller just nu?

Jag har ju fortfarande problem med mina fogar (äter starka Alvedon dagligen och har begränsat mitt liv väldigt mycket) så jsg fattar hur det är att ha ont från förlossningen.

Bara att avvakta och leva som vanligt :banghead:
 
Knoddrik har sovit sen 19.30. Med ett avbrott vid 20.10, när hon grät i sömnen, och ett vid 22, när hon var orolig i sömnen p g a gas i magen. Men inget efter det. :eek:
Hon är antagligen jääättehungrig när hon väl vaknar och blöjan är väl på gränsen till att sprängas, men mest av allt lär vi båda vara piggare än innan.
 
Igår hände det. E ramla ur sängen :cry:. Vi hade inte hört att hon vaknat och hade nyss tittat till henne och så small det i golvet. Det gick bra dock. Lite röd i pannan där hon slog i. Glad och framåt hela dagen trots fallet. Men usch vad rädda vi blev.
 
Igår hände det. E ramla ur sängen :cry:. Vi hade inte hört att hon vaknat och hade nyss tittat till henne och så small det i golvet. Det gick bra dock. Lite röd i pannan där hon slog i. Glad och framåt hela dagen trots fallet. Men usch vad rädda vi blev.

Ja det är sjukt obehagligt. Barnen glömmer fort men hos föräldrarna sitter det i. Barnen är iaf lite tåligare nu än när de började röra på sig :) skönt att det gick bra med E!
 
Knoddrik har sovit sen 19.30. Med ett avbrott vid 20.10, när hon grät i sömnen, och ett vid 22, när hon var orolig i sömnen p g a gas i magen. Men inget efter det. :eek:
Hon är antagligen jääättehungrig när hon väl vaknar och blöjan är väl på gränsen till att sprängas, men mest av allt lär vi båda vara piggare än innan.

Så skönt! Jag blev väckt en gång inatt, vid fyra, men han somnade inte förrän närmre 22...
 
Ja det är sjukt obehagligt. Barnen glömmer fort men hos föräldrarna sitter det i. Barnen är iaf lite tåligare nu än när de började röra på sig :) skönt att det gick bra med E!

Idag har vi lagt soffkuddar runt sängen när hon vilat. Just nu sover hon också men jag ligger bredvid henne. Vågar inte lämna henne. Känner mig hemskt som lät henne ligga i en säng hon kan trilla ur :(
 
Idag har vi lagt soffkuddar runt sängen när hon vilat. Just nu sover hon också men jag ligger bredvid henne. Vågar inte lämna henne. Känner mig hemskt som lät henne ligga i en säng hon kan trilla ur :(
Vet hur det känns. Man känner sig så hemsk och dålig.
Men, låt barnet visa att det inte är nån fara. För oftast är det ingen fara och det händer faktiskt många fler än man tror ("alla").
 
Så skönt! Jag blev väckt en gång inatt, vid fyra, men han somnade inte förrän närmre 22...
Inatt har jag sooovit! Maken gav nappen när han var uppe och kissade utan att jag märkte det. Och innan det grät hon typ vid 22, men sov vidare så fort jag tog upp henne.
Hon har alltså inte ens ätit nåt.
Vaknade vid 6, glad och hungrig och kelsjuk.
 
Vet hur det känns. Man känner sig så hemsk och dålig.
Men, låt barnet visa att det inte är nån fara. För oftast är det ingen fara och det händer faktiskt många fler än man tror ("alla").

Hon lugnade ner sig snabbt när hon insåg att det inte var någon större fara. Det var inte jag som tog henne först efter fallet utan sambon måste ha teleporterat sig blixtsnabbt in i sovrummet :angel:

Hon brukar få gå in och pilla på sin favoritlampa i sambons sovrum om det hänt något traumatiskt. Då blir hon snabbt sig själv igen :D
 
Idag har vi lagt soffkuddar runt sängen när hon vilat. Just nu sover hon också men jag ligger bredvid henne. Vågar inte lämna henne. Känner mig hemskt som lät henne ligga i en säng hon kan trilla ur :(

Nejdå! Det är du inte alls, sånt är så lätt hänt. Men jag kände också mig rätt usel när dottern som liten trillade ur svärföräldrarnas höga säng fastän jag precis kollat till henne. Så jag förstår känslan.
 
Vi har visst fått en till musikälskare! :D Diggar till allt vi har på nu :rofl:
I övrigt äter han som en häst! O_o Tre portioner gröt plus två varma ordentliga mål mat samt amning 1-2 ggr/natt. Ska bli spännande att se hur mycket han gått upp och vuxit när vi ska till bvc om drygt två veckor.
 
Apropå overaller, har hört gott om de där med namntryck som det görs reklam för på Facebook lite då och då. De ska ha nån som är vattentät vad jag förstod? Är det någon som testat dem?

Vi har köpt en sån nu när det var utförsäljning. Har bara provat den än så länge men är väldigt positiv.

Köpte även en vinteroverall från Lundmyr som jag hittat i nyskick men svinbillig på blocket.
 
Tvättade med våtservetter idag när Knoddrik fyllt blöjan i stallet, med våtservetter av märke vi inte brukar ha.
Resulterade i att Knoddrik blivit jätteröd och irriterad och haft svårt att komma till ro.
:(
Alvedon, Bepanthen och pappas famn i tv-soffan - till slut somnade hon.

Får så dåligt samvete. Nu åker de våtservetterna till stallet (torka av händerna innan hemfärd) och apotekets trygga lappar kommer fram istället. Jag brukar tvätta med tvättlappar och vatten, men var lite lat och kände mig stressad av irriterad bebis. Kommer inte göra om dagens misstag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 525
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 013
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 895
Senast: orkide
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp