Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja. Jag känner igen det. Har inte slutat än men är nere på ett par ggr/ dygn bara. Ska nog börja koka välling igen och testa om det gillas. Stekt sparris med lime slank iaf ner utan problem idag :)

Hoppas du känner dig bättre imorgon :heart
Tack, bättre idag. Markant skillnad, men ändå finns det kvar under ytan. Dock bara pyst upp nån enstaka gång.
 
Alltså, lilleman åt hipps största burk (250g) till middag men var inte mätt så han toppade med en skiva grovt bröd också :eek: helt galet vad han äter för tillfället! Ett par timmar senare drack han dessutom 60 ml välling (hemmagjord). Om ca tre timmar vaknar han och vill ammas... jag vill inte tänka på hur han kommer äta som tonåring :crazy:
 
Alltså, lilleman åt hipps största burk (250g) till middag men var inte mätt så han toppade med en skiva grovt bröd också :eek: helt galet vad han äter för tillfället! Ett par timmar senare drack han dessutom 60 ml välling (hemmagjord). Om ca tre timmar vaknar han och vill ammas... jag vill inte tänka på hur han kommer äta som tonåring :crazy:

Hur mkt är ”normalt” att äta av den hemmagjorda vällingen? Visst hade du gett den till tidigare barn också?
 
Hur mkt är ”normalt” att äta av den hemmagjorda vällingen? Visst hade du gett den till tidigare barn också?

Ingen aning faktiskt. Jag har gjort den tidigare ja, men den har ratats helt av min äldsta (hon ratade köpevälling och dito gröt också). Detta var andra gången lilleman fick smaka och han verkar gilla den.
Men om man tänker så här, receptet är 1 liter som håller 3-4 dagar så borde det gå åt 250-330 ml per dag. Så då är 60 ml inte mycket, men jag var mest förvånad över att det fick plats i hans lilla(?) mage :D
 
Det känns konstigt att I ska börja förskolan efter nyår, det är så snart! O_o
Både jag och maken hade gärna kunna fortsätta gå hemma med henne ett år till för det är så förbenat mysigt och roligt, men det är svårt att hålla igång ett samhälle om ingen jobbar. :down:

Inskolningen kommer vara samma vecka karln börjar sitt nya jobb och då jag har tentavecka, så det blir intensivt och bra. :rofl: Men det löser sig, jag tror hon kommer behöva en lång inskolning så det blir nog inte fulla dagar redan första veckan ändå.
 
Det känns konstigt att I ska börja förskolan efter nyår, det är så snart! O_o
Både jag och maken hade gärna kunna fortsätta gå hemma med henne ett år till för det är så förbenat mysigt och roligt, men det är svårt att hålla igång ett samhälle om ingen jobbar. :down:

Inskolningen kommer vara samma vecka karln börjar sitt nya jobb och då jag har tentavecka, så det blir intensivt och bra. :rofl: Men det löser sig, jag tror hon kommer behöva en lång inskolning så det blir nog inte fulla dagar redan första veckan ändå.

Lilleman ska börja i februari, det känns som om det är alldeles för snart!
Det där med inskolning är så olika, nån av mina vänner hade tre dagar (dvs det var så på den fsk).
Det lär verkligen bli intensivt för er ;)
 
Lilleman ska börja i februari, det känns som om det är alldeles för snart!
Det där med inskolning är så olika, nån av mina vänner hade tre dagar (dvs det var så på den fsk).
Det lär verkligen bli intensivt för er ;)
Eller hur! De är ju så små, dessa barn.
Och det krävs minst en av oss för att hinna med I, de kommer bli tvingade att anställa fler på förskolan för att hinna med allt när vi kommer dit. ;) :rofl:
Jo vi har hört om dessa 3-dagars inskolningar, men jag tror I slår bakut om vi provar på det. :nailbiting:
Men vi vet inte ens vilken förskola vi ska till än, maken ringde kommunen idag och de "jobbade fullt på just det just nu". Så vi ska nog prova igen om drygt två veckor om de inte hört av sig innan dess.

Kommer sonen din gå på samma ställe som er dotter?
 
Eller hur! De är ju så små, dessa barn.
Och det krävs minst en av oss för att hinna med I, de kommer bli tvingade att anställa fler på förskolan för att hinna med allt när vi kommer dit. ;) :rofl:
Jo vi har hört om dessa 3-dagars inskolningar, men jag tror I slår bakut om vi provar på det. :nailbiting:
Men vi vet inte ens vilken förskola vi ska till än, maken ringde kommunen idag och de "jobbade fullt på just det just nu". Så vi ska nog prova igen om drygt två veckor om de inte hört av sig innan dess.

Kommer sonen din gå på samma ställe som er dotter?

Ja han har fått plats på samma förskola, vi fick plats typ två veckor efter vi sökt (4 månader innan start kan man ställa sig som tidigast i kö). Avdelningen kommer vi få veta längre fram. Den förskolan har två veckors inskolning som standard.
 
Knoddrik ska börja på sin förskola 15/2.

:eek:

Visserligen bara 15-20h/v, men...ändå... Hade gärna haft henne hemma till hösten, men det blir svårt när jag av flera skäl behöver börja jobba och min mamma inte bor i närheten.

Har ingen aning om inskolningstid än, men säger de tre dagar kommer JAG slå bakut och uttrycka en del mindre genomtänkta ord.
 
Har önskat plats till V från 2/5, då är han snart 15 månader. Tanken är att börja med få timmar i god tid och sedan öka på om han orkar så jag kan börja plugga på hösten.
 
Knoddrik ska börja på sin förskola 15/2.

:eek:

Visserligen bara 15-20h/v, men...ändå... Hade gärna haft henne hemma till hösten, men det blir svårt när jag av flera skäl behöver börja jobba och min mamma inte bor i närheten.

Har ingen aning om inskolningstid än, men säger de tre dagar kommer JAG slå bakut och uttrycka en del mindre genomtänkta ord.

Lilleman börjar 5/2. Tanken är att jag ska vara hemma de två dagar som sambon jobbar långa dagar så blir det inte så många timmar. Sen är barnen lediga varje lov och såklart över sommaren sen tar sambon vid och är ledig ett par dagar i veckan till hösten och ev även nästa vår.

Kl
Han har nu upptäckt tjusningen med att hålla i ens byxor medan man går, för då kan han gå med... Han reser sig utan stöd också.
Och just det; äntligen börjar kroppen återhämta sig från spiralen. Så skönt. Aldrig mer hormoner och definitivt inga fler spiraler.
 
I ska börja i augusti -18 så det är länge kvar.

Vi kämpar på med magsjukan. Hon spydde igår kväll igen och en slemspya i morse. Idag har hon sovit nästan hela dagen. Jag hoppas verkligen det är över nu. Jag och pappan verkar ha klarat oss i alla fall.
 
Alltså. Hur många tänder tänker vi fixa innan. Lyckades kicka lite. Hur många "piggar" har kindkänder? Börja fundera om det är en eller två. Såg tre "piggar" på rad
 
Alltså. Hur många tänder tänker vi fixa innan. Lyckades kicka lite. Hur många "piggar" har kindkänder? Börja fundera om det är en eller två. Såg tre "piggar" på rad
"Vi" har bara två uppe ännu, längst fram i underkäken. Sen tycker jag det ser ut som att det är en kindtand på g i underkäken, med en tands mellanrum till framtänderna. Inget i överkäken än.
 
"Vi" har bara två uppe ännu, längst fram i underkäken. Sen tycker jag det ser ut som att det är en kindtand på g i underkäken, med en tands mellanrum till framtänderna. Inget i överkäken än.

Här är de 4 uppe och 4 nere som gäller. Och nu sticker de upp en (två?) kindkänder nere till vänster
 
Här tror jag nr två är på G. Kinkig som få och orolig. Och tand nr ett kom i mitt bröst idag så det blev blodvite, faaaan så ont! :nailbiting:

Har ni tips mot bitande mottar jag gärna.

Hon vill inget hellre än gå... Kryper uppför vår lilla tvåstegstrappa inomhus. :eek:
Reser sig mot allt. Känns som det är samma energi som storebror, fast i mindre format.

Funderar på att försöka med välling... Hon gillar inte den mjölkfria gröten direkt. Och inte grötpinnar med järnrike heller. Svårt med järnet tycker jag
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 240
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
971
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 671
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp