Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Apropå overaller, har hört gott om de där med namntryck som det görs reklam för på Facebook lite då och då. De ska ha nån som är vattentät vad jag förstod? Är det någon som testat dem?

IELM är ett av mina favoritmärken, rymliga kläder :D

Korven har två warmkeeper, lite innekläder och ett skal, vi gillar alla. Har inte testat skalet i annat än sol ännu.

Tror jag betalade 250kr inkl frakt, de har ofta rea.
 
Tvättade med våtservetter idag när Knoddrik fyllt blöjan i stallet, med våtservetter av märke vi inte brukar ha.
Resulterade i att Knoddrik blivit jätteröd och irriterad och haft svårt att komma till ro.
:(
Alvedon, Bepanthen och pappas famn i tv-soffan - till slut somnade hon.

Får så dåligt samvete. Nu åker de våtservetterna till stallet (torka av händerna innan hemfärd) och apotekets trygga lappar kommer fram istället. Jag brukar tvätta med tvättlappar och vatten, men var lite lat och kände mig stressad av irriterad bebis. Kommer inte göra om dagens misstag.
Stackars Knoddrick :( Men det är sånt som händer.
Jag gör egna tvättlappar. Köper torra tvättlappar som jag viker i en vattentät ask, jag använder en gammal matlåda. Sen kokar jag vatten blandat med någon matsked valfri olja i ca 10 min. Låter det svalna och häller i asken med läpparna tills de blivit så fuktiga jag vill ha dom. :)
 
Stackars Knoddrick :( Men det är sånt som händer.
Jag gör egna tvättlappar. Köper torra tvättlappar som jag viker i en vattentät ask, jag använder en gammal matlåda. Sen kokar jag vatten blandat med någon matsked valfri olja i ca 10 min. Låter det svalna och häller i asken med läpparna tills de blivit så fuktiga jag vill ha dom. :)
Hade oxå gjort egna, om jag haft tiden/orken/fokuset. Men apotekets funkar, så de får duga.
 
Stackars Knoddrick :( Men det är sånt som händer.
Jag gör egna tvättlappar. Köper torra tvättlappar som jag viker i en vattentät ask, jag använder en gammal matlåda. Sen kokar jag vatten blandat med någon matsked valfri olja i ca 10 min. Låter det svalna och häller i asken med läpparna tills de blivit så fuktiga jag vill ha dom. :)

Vi gör också egna, använder kokosolja :)
 
Hade bokat brunch på en fin restaurang på söndag i och med fars dag. Mormor och morfar ska sitta barnvakt. Men nu har vi fått en magsjuk bebis istället. :( suck alltså. Av alla dagar hon kan bli sjuk.
 
Alltså, det här med hormoner...

Visst kan man bli förjävligt ynklig, deppig och nere när man slutar amma?

Låter helt rimligt i mina öron. dragit ner till morgon och kväll nu. Samma med nattsömnen. nu har vi tre nätter i rad (ta i trä) sovit 20-5:30 i egen säng. Utan uppvak. Plötsligt saknar jag att samsova (tidigare har jag önska avsluta det)
 
Låter helt rimligt i mina öron. dragit ner till morgon och kväll nu. Samma med nattsömnen. nu har vi tre nätter i rad (ta i trä) sovit 20-5:30 i egen säng. Utan uppvak. Plötsligt saknar jag att samsova (tidigare har jag önska avsluta det)
Emotionellt skitdag idag. Jag börjar nästan gråta när maken somnar i soffan. Eller för att han köpte godis på vägen hem. Allt han gör är fel idag. När han lagade lunch blev jag först glad för det, för att sekunden senare bli sur över att han inte ätit frukost.
Fullt normala grejer, liksom, att bli nedstämd över.
Så jag antar det är hormonerna som ändrar sig. Omställning från amning, PMS och allmänt jobbigt med hormonella förändringar.

Hoppas mensen kommer snart och att ägglossningen kommer som den ska, så att jag sen kan sätta in p-staven.


Här har Knoddrik varit i extra stort behov av närhet på dagar och mornar. Är nog jobbigt för henne med, med förändringar.
 
Usch vilken pärs med magsjukt barn. Vet inte hur många tvättar vi kört. Hoppas verkligen inte att jag eller pappan blir smittade. Stackars lilla I var så ynklig. Satt i knät och blev blekare och blekare och så spydde hon. :cry: Pluttan. Idag mådde hon värre i alla fall men märktes att hon var trött.
 
Emotionellt skitdag idag. Jag börjar nästan gråta när maken somnar i soffan. Eller för att han köpte godis på vägen hem. Allt han gör är fel idag. När han lagade lunch blev jag först glad för det, för att sekunden senare bli sur över att han inte ätit frukost.
Fullt normala grejer, liksom, att bli nedstämd över.
Så jag antar det är hormonerna som ändrar sig. Omställning från amning, PMS och allmänt jobbigt med hormonella förändringar.

Hoppas mensen kommer snart och att ägglossningen kommer som den ska, så att jag sen kan sätta in p-staven.


Här har Knoddrik varit i extra stort behov av närhet på dagar och mornar. Är nog jobbigt för henne med, med förändringar.
Usch låter verkligen jättejobbigt. :( Hoppas det är en bättre dag i morgon.
 
Usch vilken pärs med magsjukt barn. Vet inte hur många tvättar vi kört. Hoppas verkligen inte att jag eller pappan blir smittade. Stackars lilla I var så ynklig. Satt i knät och blev blekare och blekare och så spydde hon. :cry: Pluttan. Idag mådde hon värre i alla fall men märktes att hon var trött.
Stackarn.
De där magsjuka perioderna ser jag inte fram emot. Tycker jag spytt nog för resten av livet under mina 41 veckor som gravid.
 
Usch låter verkligen jättejobbigt. :( Hoppas det är en bättre dag i morgon.
Hoppas jag med.
Nu har jag legat bredvid Knoddrik en timme i sovrummet och bara sniffat bebislukt, så nu ska jag gå till vardagsrummet och låta Knoddrik sova ifred. Ska bara bestämma mig för om hon ska få ligga kvar i min säng eller om jag ska prova att flytta henne.
 
Stackarn.
De där magsjuka perioderna ser jag inte fram emot. Tycker jag spytt nog för resten av livet under mina 41 veckor som gravid.

Ja usch. Och så går man runt i en mental terror och känner efter ifall man inte mår lite illa trots allt.

Hoppas jag med.
Nu har jag legat bredvid Knoddrik en timme i sovrummet och bara sniffat bebislukt, så nu ska jag gå till vardagsrummet och låta Knoddrik sova ifred. Ska bara bestämma mig för om hon ska få ligga kvar i min säng eller om jag ska prova att flytta henne.
Gosigt. Bebislukt är det bästa. :love:
 
Alltså, det här med hormoner...

Visst kan man bli förjävligt ynklig, deppig och nere när man slutar amma?

Ja. Jag känner igen det. Har inte slutat än men är nere på ett par ggr/ dygn bara. Ska nog börja koka välling igen och testa om det gillas. Stekt sparris med lime slank iaf ner utan problem idag :)

Hoppas du känner dig bättre imorgon :heart
 
Usch vilken pärs med magsjukt barn. Vet inte hur många tvättar vi kört. Hoppas verkligen inte att jag eller pappan blir smittade. Stackars lilla I var så ynklig. Satt i knät och blev blekare och blekare och så spydde hon. :cry: Pluttan. Idag mådde hon värre i alla fall men märktes att hon var trött.

Stackare :( hoppas hon piggar på sig snart! Det finns vätskeersättning (semper) att ge om det kräks mycket! Innehåller goda bakterier och salter. Dottern brukar få det när hon är magsjuk och det brukar få magen att lugna sig lite.

Kräkpåsar (såna som man har inom sjukvården), handsprit och klorin har räddat oss från magsjuka när dottern haft det.
 
Ännu en sån där jobbig kväll med mycket gnäll, gråt och kläng :( Antar att det händer mycket i den lilla kroppen, både fysiskt och mentalt. Han reser sig stadigt utan stöd nu men går än så länge bara längs möbler eller med gåvagnen (tack och lov!). Äter för ett helt kompani så växtvärk är säkert en bov i dramat. Provade ge Alvedon tidigare ikväll och då blev han lite lugnare. Själv är jag så trött i skallen efter alla såna här kvällar att jag är orkeslös och omotiverad att göra saker. Imorgon ska vi till svärföräldrarna för att fira fars dag (som jag aldrig firat förrän jag träffade sambon) och jag har verkligen inte lust.
 
Ännu en sån där jobbig kväll med mycket gnäll, gråt och kläng :( Antar att det händer mycket i den lilla kroppen, både fysiskt och mentalt. Han reser sig stadigt utan stöd nu men går än så länge bara längs möbler eller med gåvagnen (tack och lov!). Äter för ett helt kompani så växtvärk är säkert en bov i dramat. Provade ge Alvedon tidigare ikväll och då blev han lite lugnare. Själv är jag så trött i skallen efter alla såna här kvällar att jag är orkeslös och omotiverad att göra saker. Imorgon ska vi till svärföräldrarna för att fira fars dag (som jag aldrig firat förrän jag träffade sambon) och jag har verkligen inte lust.
Lite som här. Vissa kvällar/sövningar bara funkar, andra tar upp till två timmar med unge som vill allt och inget samtidigt.
Ikväll fick hon en Alvedon. För nånting stämmer inte. Så får vi se om natten blir bättre än föregående. Hon sov mellan oss från kl två och var som en virvelvind i sömnen. Fick morgonmedicin kvart i sju och sov sen två timmar till...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 415
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 001
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 837
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Klädsel vid bröllopskörning

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp