Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
En lång stund (en timme?) med tröstlös Knoddrik inatt. Utslag på hela kroppen (torra prickar som verkar klia). Decubalinsmörjning, Alvedon och kramdans verkade hjälpa till slut.
Hon fick en liten bit ost måndag och tisdag. Allergi eller nåt annat, det är frågan. Kan väl vara virusprickar också? Borde väl inte vara mässling?

På 1177 står det att det brukar börja i ansiktet.

Vi hade också en otröstlig igår :(

Grattis på dagen Knoddrick! :love:
 
Födelsedagsbarnet och hans (mjölkfria) tårta :)
WMjUnaY.jpg

fgsKBrK.jpg
 
Men jösses :crazy: Och det finns inget man kan göra?

Träning enligt ortoped men sjukgymnastens program (som jag skall göra hemma utan uppföljning) funkar inte som synes. Dessutom skyller de på min grundsjukdom och orkar inte utreda.

Nervskada så är väl bara att vänta. Undrar bara när de kan räknas som permanent?
 
Träning enligt ortoped men sjukgymnastens program (som jag skall göra hemma utan uppföljning) funkar inte som synes. Dessutom skyller de på min grundsjukdom och orkar inte utreda.

Nervskada så är väl bara att vänta. Undrar bara när de kan räknas som permanent?
När jag fick en akut skada (häst trampade på mitt ben) räknades skadan som färdigläkt efter ett år enligt mitt försäkringsbolag.
Sen kan ju nervskador ta betydligt längre tid att läka och bli långsamt bättre under många års tid, men så mycket längre än så borde du nog inte behöva vänta om skadan inte fortsätter utveckla sig innan du kan få utlåtandet gällande försäkringsersättning och liknande.
 
När jag körde hem ikväll tänkte jag att fy vad jag inte mår bra av att börja jobba. Både psyket och kroppen skriker ifrån.

Kommer hem till en balkong som droppar vatten utanför ytterdörren.

:arghh:

Jag bara orkar inte. Vi flyttade in i fredags.
 
Jag berättade ju att I tog det bra med att vara på förskola, men maken av motstånd till att faktiskt låta oss ha henne där var jag faktiskt inte beredd på. Enligt pedagogerna går det så bra och allt ordnar sig när vi behöver lämna fulla dagar redan nu på torsdag.
Ändå gör det inget annat än att försöka skicka hem I hela tiden. :meh:
Vi får verkligen vara ihärdiga för att det ska gå framåt med inskolningen, och igår var den som höll i Is inskolning sjuk vilket inte resulterade i att de andra i personalen plockade upp inskolningen. O_o De tyckte vi kunde gå hem efter en timme, där bara jag umgåtts med I. :banghead:
Vi var kvar och åt lunch så I fick fortsätta undersöka dagiset, jag kan ändå inte jobba med henne hemma så det var lika bra att vara där och fortsätta vänja henne med miljön.

Nu fick hon feber igår som är kvar nu på morgonen så vi blir hemma idag, men hon har piggnat till trots att febern är lite högre. :up:
 
@cute_beast men så dåligt! Det är ju viktigt att barnen hinner skapa någon slags trygghet innan det blir "på riktigt". Det kommer säkert gå hur bra som helst men lite tråkigt att ni får dra i det för att det ska gå framåt :down:
 
Jag berättade ju att I tog det bra med att vara på förskola, men maken av motstånd till att faktiskt låta oss ha henne där var jag faktiskt inte beredd på. Enligt pedagogerna går det så bra och allt ordnar sig när vi behöver lämna fulla dagar redan nu på torsdag.
Ändå gör det inget annat än att försöka skicka hem I hela tiden. :meh:
Vi får verkligen vara ihärdiga för att det ska gå framåt med inskolningen, och igår var den som höll i Is inskolning sjuk vilket inte resulterade i att de andra i personalen plockade upp inskolningen. O_o De tyckte vi kunde gå hem efter en timme, där bara jag umgåtts med I. :banghead:
Vi var kvar och åt lunch så I fick fortsätta undersöka dagiset, jag kan ändå inte jobba med henne hemma så det var lika bra att vara där och fortsätta vänja henne med miljön.

Nu fick hon feber igår som är kvar nu på morgonen så vi blir hemma idag, men hon har piggnat till trots att febern är lite högre. :up:
:cautious: O_o Så ska det ju inte vara.
 
Här har min snälla lilla son bytts ut mot ett frustrerat och argt barn. När han inte får som han vill eller något inte blir rätt enligt honom får han ett utbrott och biter på närmsta sak. Än så länge har vi klarat oss undan men igår tog han ett rejält tag i en soffkudde med tänderna O_o och nyss fick handtaget på lära-gåvagnen sig en omgång för att han inte fick loss sin snuttefilt (eftersom han satt på den:meh:). Antar att vi är inne i nån fas? Jag hoppas han inte biter något av de andra barnen på förskolan :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 462
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 004
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 843
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp