Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi skall och se på en lägenhet på söndag så med lite tur blir de flytt om 5 veckor. Eller tur och tur för jag vill ju inte alls flytta

Haken är att den är 4!!!m från mina föräldrar :nailbiting::D
Hoppas ni får svar snabbt om lägenheten då, så ni vet om ni ska flytta så snart eller inte. Sånt underlättar ju för andra beslut.
 
Typ som här. Hostan dock mycket bättre här.

Däremot VÄGRAR hon sova ikväll. :rage::rage::rage:
Imorn kommer hon inte få sova 1,5 h fm och em... :cautious::meh:

Maken fick känna sig bra i magen i 10 timmar...
Knappt någon hosta här :banana: kommer då och då hos båda barnen en stund efter de lagt sig, men inte så att de blir störda (hörs på ljudet). Lite snorigt men det har det ju varit länge nu så det är ju vardagsmat :meh: vi var hos min mamma på påskmiddag så barnen somnade sött ganska fort :p mammas schäfer var helt slut när vi gick, syrran och hennes kille kom med sin treveckors son (:love:) så tre barn i åldrarna 0-4 tog väl på krafterna :rofl:

Stackars maken din :crazy: magsjuka är inte alls roligt :arghh:
 
20180330_173750.jpg


Påskfina Lilleman från tidigare idag :love:
Glad Påsk på er!
 
Knoddrik och maken skulle ha sovit hos svärmor igår. Jag skulle ha gått på personalfest. Så blev det ju inte. Det är jag bitter över nu på morgonen - hade verkligen behövt sova.
Tanken är att vi ska till svärmor och äta idag och umgås. Oklart än hur maken mår, men jag och Knoddrik ska dit i a f. Svärmor har redan varit dålig i magen, så hon tycker att vi kan komma oavsett hur maken mår.

Funderar på att fråga om Knoddrik kan sova över inatt istället.
 
Måste ju berätta barnens reaktion när de fick träffa sin lille tre veckor gamla kusin för första gången :D
Dottern kallade kusinen för lillebror flera gånger och hans riktiga namn skakade hon bara på huvudet åt "nääää, inte xxx - lillebror!" :rofl: hon hängde hos honom större delen av kvällen och var helt överväldigad. Lilleman var lite mer avvaktande och mest nyfiken och väldigt undrande när kusinen gnydde. Så himla goa :love: Dotterns reaktion var heeeeelt annorlunda mot när vi kom hem från BB med Lilleman :D
 
Idag har I ritat med färgpennor! :)
Första gången på eftermiddagen så tog jag bara fram en blyerts och ett block, och hon var intresserad men det var inte superkul. Så jag gick ut i förrådet och hämtade mina gamla färgpennor (jag är gammal konststudent) och lät henne prova igen. Nu brann ivern! Hälften av gångerna var pennorna åt fel håll, men hon drog streck överallt och bytte frekvent sida i blocket och färg på pennorna. Superkul tyckte jag. :D

Sen några timmar senare gick hon in i köket och ville upp i min stol så jag frågade "vill du rita? Kom, ska vi hämta pennorna?" och sträckte ut handen till henne. Oj så snabbt hon pinnade på!
Vi hämtade upp pennor och papper och gick till köket där hon satt och ritade nästan 20 min i min famn. Den här gången var pennorna åt rätt håll och hon orkade trycka fram mycket färg. :love: Och tappades någon penna blev det bråttom att slänga sig ner ur knät och hämta den.
Mammahjärtat svällde i bröstet. :heart
 
Idag har I ritat med färgpennor! :)
Första gången på eftermiddagen så tog jag bara fram en blyerts och ett block, och hon var intresserad men det var inte superkul. Så jag gick ut i förrådet och hämtade mina gamla färgpennor (jag är gammal konststudent) och lät henne prova igen. Nu brann ivern! Hälften av gångerna var pennorna åt fel håll, men hon drog streck överallt och bytte frekvent sida i blocket och färg på pennorna. Superkul tyckte jag. :D

Sen några timmar senare gick hon in i köket och ville upp i min stol så jag frågade "vill du rita? Kom, ska vi hämta pennorna?" och sträckte ut handen till henne. Oj så snabbt hon pinnade på!
Vi hämtade upp pennor och papper och gick till köket där hon satt och ritade nästan 20 min i min famn. Den här gången var pennorna åt rätt håll och hon orkade trycka fram mycket färg. :love: Och tappades någon penna blev det bråttom att slänga sig ner ur knät och hämta den.
Mammahjärtat svällde i bröstet. :heart


Oj vad kul. Här har vi också börjat med kritor och färgpennor. Tur jag köpte giftfria för man måste även smaka på materialet :angel:
 
Idag har I ritat med färgpennor! :)
Första gången på eftermiddagen så tog jag bara fram en blyerts och ett block, och hon var intresserad men det var inte superkul. Så jag gick ut i förrådet och hämtade mina gamla färgpennor (jag är gammal konststudent) och lät henne prova igen. Nu brann ivern! Hälften av gångerna var pennorna åt fel håll, men hon drog streck överallt och bytte frekvent sida i blocket och färg på pennorna. Superkul tyckte jag. :D

Sen några timmar senare gick hon in i köket och ville upp i min stol så jag frågade "vill du rita? Kom, ska vi hämta pennorna?" och sträckte ut handen till henne. Oj så snabbt hon pinnade på!
Vi hämtade upp pennor och papper och gick till köket där hon satt och ritade nästan 20 min i min famn. Den här gången var pennorna åt rätt håll och hon orkade trycka fram mycket färg. :love: Och tappades någon penna blev det bråttom att slänga sig ner ur knät och hämta den.
Mammahjärtat svällde i bröstet. :heart

:love:

Jag vågar inte ge Lilleman någon form av pennor :nailbiting: just nu får han hålla tillgodo med den magnetiska rittavlan :angel: och den tillhörande pennan används på alla ytor...
 
Här fortsätter sjukstugan. Stackars E är fortfarande jätte förkyld. Heltätt i näsan dygnet runt. Försöker skölja näsan innan läggdags men ungen springer för livet när vi tar fram näsdropparna och när man väl får tag på henne skriker hon som en ilsken iller. Känner oss hemska varje gång men hon mår så mycket bättre efteråt.

Hon är lite svullen och röd under ögonen och jag fasar för att hon ska få bihåleinflammation även fast jag läst att det är ovanligt för så små barn. Jag hoppas verkligen att hon slipper detta snart :cry:
 
Här fortsätter sjukstugan. Stackars E är fortfarande jätte förkyld. Heltätt i näsan dygnet runt. Försöker skölja näsan innan läggdags men ungen springer för livet när vi tar fram näsdropparna och när man väl får tag på henne skriker hon som en ilsken iller. Känner oss hemska varje gång men hon mår så mycket bättre efteråt.

Hon är lite svullen och röd under ögonen och jag fasar för att hon ska få bihåleinflammation även fast jag läst att det är ovanligt för så små barn. Jag hoppas verkligen att hon slipper detta snart :cry:
Den frustrationen över näsdroppar känner vi så väl igen!
Dags att kontakta vården? De kanske kan hjälpa mer. Har ni bara koksaltlösning eller har ni även Otrivin?
 
Här fortsätter sjukstugan. Stackars E är fortfarande jätte förkyld. Heltätt i näsan dygnet runt. Försöker skölja näsan innan läggdags men ungen springer för livet när vi tar fram näsdropparna och när man väl får tag på henne skriker hon som en ilsken iller. Känner oss hemska varje gång men hon mår så mycket bättre efteråt.

Hon är lite svullen och röd under ögonen och jag fasar för att hon ska få bihåleinflammation även fast jag läst att det är ovanligt för så små barn. Jag hoppas verkligen att hon slipper detta snart :cry:

Stackars liten :( hoppas hon kryar på sig snart :heart
 
Här fortsätter sjukstugan. Stackars E är fortfarande jätte förkyld. Heltätt i näsan dygnet runt. Försöker skölja näsan innan läggdags men ungen springer för livet när vi tar fram näsdropparna och när man väl får tag på henne skriker hon som en ilsken iller. Känner oss hemska varje gång men hon mår så mycket bättre efteråt.

Hon är lite svullen och röd under ögonen och jag fasar för att hon ska få bihåleinflammation även fast jag läst att det är ovanligt för så små barn. Jag hoppas verkligen att hon slipper detta snart :cry:
Hoppas hon kryar på sig. :heart

Ni kanske har provat det redan, men det finns saltlösning som nässpray som vi har använt ett tag nu då I ofta blir täppt i näsan kvällstid.
Du får upp mycket mer saltlösning i näsan jämfört med droppar. Och det innehåller inget annat än saltlösning. Bara ettt tips. :)
 
I morse körde jag otrivin. Hon var så himla tätt att jag inte ens brydde mig om det var något annat än saltlösning och sen kunde hon till och med ha napp. Hob verkade gladare och piggare i morse aå jag hoppas det är på väg bort.
 
E har egentligen slutat med dagsvilan på eftermiddagen men idag (nyss) slocknade hon på far sin. Om det var ryggkliandet eller en jätte trött E är frågan. Men förhoppningsvis gör det att hon blir frisk snabbare.
 
E kan föresten öppna dörrar. I alla fall den till vårat sovrum. Hon är för guds skull bara 15månader. Hon ska inte kunna sånt än, tycker vi :nailbiting:
 
E kan föresten öppna dörrar. I alla fall den till vårat sovrum. Hon är för guds skull bara 15månader. Hon ska inte kunna sånt än, tycker vi :nailbiting:

Cornelis stänger dörrarna, men öppnade faktiskt ytterdörren för första gången i förrgår, så nu är det låset på!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 472
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 006
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 851
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp