Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tror också att det ofta är separationen som är jobbig när man lämnar på förskolan. Dvs inte att de inte trivs utan att föräldern går.

V är ju född 21/2 och börjar på förskolan 14/5 för att hinna med en låååååång och lugn inskolning medan jag har tid. Sedan hoppas jag att de inte stänger förskolan om skolan stängs men risken finns ju :(
Så är det ofta, ja. Och utan träning och att utsätta sig för det utvecklas man ju inte heller.
Det är första gången Knoddrik är ledsen sen hon började i februari, så det känns lite ovant.

Hoppas ni får behålla förskolan. Finns det hopp om det?
 
Så är det ofta, ja. Och utan träning och att utsätta sig för det utvecklas man ju inte heller.
Det är första gången Knoddrik är ledsen sen hon började i februari, så det känns lite ovant.

Hoppas ni får behålla förskolan. Finns det hopp om det?

Jag har bara andrahandsinformation och hälften säger ja och andra hälften säger nej. Men jag antar att personalen följer med om det blir flytt in till samhället.
 
Men vad beror hans besvär på då?
Troligen nån form av infektion, men eftersom det inte var värre (uttorkning, dålig aptit, slöhet) så undersöks det inte mer. Tyvärr är min erfarenhet av vården när det gäller barn att man får vara påstridig som fan om man känner att något är fel.
 
Åh så jobbigt @et_flickan :( minns att jag hade mycket katastroftankar när dottern var liten, inga om cancer men allt möjligt annat... Har du någon att prata med om det? Jag gjorde aldrig det tyvärr.
 
@malumbub @supersonic

Jag ventilerar mycket med hennes sambon om det. Idag berättade jag för mamma också. Psykologen ska också få veta men henne träffar jag inte förens den 17e april. Sambon vill knappt höra om mina rädslor och tankar om E som cancersjuk. Jag förstår honom.

Det är nog delvis att jag är så rädd att förlora E så klart, att hon gjort mig så mycket starkare som person och får mig att tro på mig själv, jag menar jag har redan det svåraste "jobbet" någonsin, att vara mamma, då fixar jag nästan precis allt annat som förut varit jobbigt, förutom en sak, att E skulle bli dödligt sjuk, samt mina egna fobier för sjukhus som ger mig dessa tankar.
 
@malumbub @supersonic

Jag ventilerar mycket med hennes sambon om det. Idag berättade jag för mamma också. Psykologen ska också få veta men henne träffar jag inte förens den 17e april. Sambon vill knappt höra om mina rädslor och tankar om E som cancersjuk. Jag förstår honom.

Det är nog delvis att jag är så rädd att förlora E så klart, att hon gjort mig så mycket starkare som person och får mig att tro på mig själv, jag menar jag har redan det svåraste "jobbet" någonsin, att vara mamma, då fixar jag nästan precis allt annat som förut varit jobbigt, förutom en sak, att E skulle bli dödligt sjuk, samt mina egna fobier för sjukhus som ger mig dessa tankar.

Skönt att du har öron omkring dig, och jag förstår att sambon inte alltid vill höra så det är ju superbra att du har tid hos psykolog!
 
Funderar om de alls är snällt mot G att skola in på förskola nu? Mannen kommer från nästa vecka börja jobba borta mån-fredag. Tanken är att vi skall flytta efter men måste hitta bostad först.
15 timmar i veckan har jag rätt till. Kan knappt gå på grund av foglossning. Han skulle få gå ungefär 2,5 månader i så fall (om vi inte flyttar innan då)
 
Sov knappt en blund i natt, inte E heller. Tyckte på morgonen att hon snörvlade lite så en förkylning var nog orsaken till den minimala sömnen. Sambon tog E nån timme på morgonen så jag fick sova sen tog vi bilen vid dagsvilan så då passade jag på att blunda också. Jag är också på g att bli sjuk och sambon med så detta blir en rolig påsk :arghh:
 
Innan läggning gav jag katterna mat. Den ena får mat i deras träd. Kan ni gissa vem som klättrat upp i trädet och står och äter kattmat när jag kommer tillbaka från köket?
Det är rätt högt upp dessutom. Nu har det börjat :nailbiting:

Att hon dessutom är genomförkyld är lite komiskt.
 
Innan läggning gav jag katterna mat. Den ena får mat i deras träd. Kan ni gissa vem som klättrat upp i trädet och står och äter kattmat när jag kommer tillbaka från köket?
Det är rätt högt upp dessutom. Nu har det börjat :nailbiting:

Att hon dessutom är genomförkyld är lite komiskt.

Hahaha :laugh:

Jag åt blötmat med avmaskningsmedel i när jag var liten :angel:
 
Innan läggning gav jag katterna mat. Den ena får mat i deras träd. Kan ni gissa vem som klättrat upp i trädet och står och äter kattmat när jag kommer tillbaka från köket?
Det är rätt högt upp dessutom. Nu har det börjat :nailbiting:

Att hon dessutom är genomförkyld är lite komiskt.
:nailbiting: :rofl: :love: :rofl: :wtf: :yuck: O_o
Knoddrik vill oxå äta kattmat. Jag vägrar. Vi har en konflikt om det.



...som så mycket annat just nu...
 
Funderar om de alls är snällt mot G att skola in på förskola nu? Mannen kommer från nästa vecka börja jobba borta mån-fredag. Tanken är att vi skall flytta efter men måste hitta bostad först.
15 timmar i veckan har jag rätt till. Kan knappt gå på grund av foglossning. Han skulle få gå ungefär 2,5 månader i så fall (om vi inte flyttar innan då)
Bra fråga.
Ni ska ju flytta, så det blir inte att han kommer tillbaka till samma sen.
Men...
Du kommer bli ensam på vardagarna och orkar dessutom inte så mycket.
Han kommer ju (antar jag) vara hemma en period sen med syskonet...?

Jag hade nog låtit vara på förskola nu. För stimulans och lekupptäckter. Är ju ingen större mängd timmar, men ändå avlastning för dig.
 
Troligen nån form av infektion, men eftersom det inte var värre (uttorkning, dålig aptit, slöhet) så undersöks det inte mer. Tyvärr är min erfarenhet av vården när det gäller barn att man får vara påstridig som fan om man känner att något är fel.
Ok.



Hur mår ni nu?
Maken är helkass i magen.
Knoddrik dålig igår och i förrgår, idag inte bajsat alls, men däremot pruttat löst. Var så i helgen oxå med först löst och mycket, sen en dag utan nåt alls.
Vore skönt om det här kunde gå över nu.
 
Bra fråga.
Ni ska ju flytta, så det blir inte att han kommer tillbaka till samma sen.
Men...
Du kommer bli ensam på vardagarna och orkar dessutom inte så mycket.
Han kommer ju (antar jag) vara hemma en period sen med syskonet...?

Jag hade nog låtit vara på förskola nu. För stimulans och lekupptäckter. Är ju ingen större mängd timmar, men ändå avlastning för dig.

Vi skall och se på en lägenhet på söndag så med lite tur blir de flytt om 5 veckor. Eller tur och tur för jag vill ju inte alls flytta

Haken är att den är 4!!!m från mina föräldrar :nailbiting::D
 
Ok.



Hur mår ni nu?
Maken är helkass i magen.
Knoddrik dålig igår och i förrgår, idag inte bajsat alls, men däremot pruttat löst. Var så i helgen oxå med först löst och mycket, sen en dag utan nåt alls.
Vore skönt om det här kunde gå över nu.

Nu är magen ok på Lilleman, men snorandet och hostandet är en never ending story :meh:
Vi är också trötta på allt skit, nu får det vara bra :arghh:
 
Nu är magen ok på Lilleman, men snorandet och hostandet är en never ending story :meh:
Vi är också trötta på allt skit, nu får det vara bra :arghh:
Typ som här. Hostan dock mycket bättre här.

Däremot VÄGRAR hon sova ikväll. :rage::rage::rage:
Imorn kommer hon inte få sova 1,5 h fm och em... :cautious::meh:

Maken fick känna sig bra i magen i 10 timmar...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 469
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 848
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
254
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp