Vinterföräldrar 2016/2017 del 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Cornelis stänger dörrarna, men öppnade faktiskt ytterdörren för första gången i förrgår, så nu är det låset på!

Vi måste köpa en sån där kupa man har över låset för hon har lärt sig låsa toadörren så bara väntar på att hon ska låsa upp ytterdörren också. Och eftersom hon älskar att gå i trappor kan det bli katastrof.
 
Vi måste köpa en sån där kupa man har över låset för hon har lärt sig låsa toadörren så bara väntar på att hon ska låsa upp ytterdörren också. Och eftersom hon älskar att gå i trappor kan det bli katastrof.

Oj ja det kan ju bli tokigt om hon låser upp dörren!!
 
G har varit gnällig ett par dagar. Visade sig vara nya tänder på gång. Har dock inte haft de vanliga symtomen så därför har vi missat det. Blev i alla fall lite gladare av värkmedicin. Tand 15 och 16 som ploppar fram (hörntänderna nere)
 
Vi måste köpa en sån där kupa man har över låset för hon har lärt sig låsa toadörren så bara väntar på att hon ska låsa upp ytterdörren också. Och eftersom hon älskar att gå i trappor kan det bli katastrof.
:nailbiting:
Påhittig liten dam!

Kl
Här drömmer Lilleman just nu en massa. De senaste två - tre nätterna ger han mycket ljud ifrån sig, gnyr och gnäller och inatt vaknade han (och väckte mig) vid 3, 4 och 5. Lagom trött när klockan ringde 6.20...
Och hans bakre kindtänder är på g, kan känna alla fyra tydligt.
 
:nailbiting:
Påhittig liten dam!

Kl
Här drömmer Lilleman just nu en massa. De senaste två - tre nätterna ger han mycket ljud ifrån sig, gnyr och gnäller och inatt vaknade han (och väckte mig) vid 3, 4 och 5. Lagom trött när klockan ringde 6.20...
Och hans bakre kindtänder är på g, kan känna alla fyra tydligt.

Jodå, det syns på henne att det är mycket bus och funderingar. Hon är en rolig unge men herrejösses vad trötta vi är när hon väl sover. Det är som att ridån dras ner varje kväll och det blir helt tyst :rofl:

E har också drömt mycket senaste tiden. Verkar dock vara på g att lugna ner sig med drömmarna. Vi har både nattskräck och mardrömmar i perioder. Förstod att du var trött när klockan ringde. Försov mig lite igår när hon haft vakenrace vid fyra. Skulle upp halv sju men lyckades somna om till 07.07 :nailbiting: bussen går kvart i åtta :angel:
 
G har varit gnällig ett par dagar. Visade sig vara nya tänder på gång. Har dock inte haft de vanliga symtomen så därför har vi missat det. Blev i alla fall lite gladare av värkmedicin. Tand 15 och 16 som ploppar fram (hörntänderna nere)
:eek:
Fortfarande bara 6 synliga tänder här...
 
Jodå, det syns på henne att det är mycket bus och funderingar. Hon är en rolig unge men herrejösses vad trötta vi är när hon väl sover. Det är som att ridån dras ner varje kväll och det blir helt tyst :rofl:

E har också drömt mycket senaste tiden. Verkar dock vara på g att lugna ner sig med drömmarna. Vi har både nattskräck och mardrömmar i perioder. Förstod att du var trött när klockan ringde. Försov mig lite igår när hon haft vakenrace vid fyra. Skulle upp halv sju men lyckades somna om till 07.07 :nailbiting: bussen går kvart i åtta :angel:
:nailbiting:
Påhittig liten dam!

Kl
Här drömmer Lilleman just nu en massa. De senaste två - tre nätterna ger han mycket ljud ifrån sig, gnyr och gnäller och inatt vaknade han (och väckte mig) vid 3, 4 och 5. Lagom trött när klockan ringde 6.20...
Och hans bakre kindtänder är på g, kan känna alla fyra tydligt.

Mycket drömmar här oxå. Och vänt tillbaka från att bara dricka en gång på natten till två gånger. Jag började nytt jobb igår, så jag hade önskat att få sova lite mer...(men jag är mycket piggare än innan ändå - dock helt mör i kroppen.)
 
Äntligen fick jag medicin. Läkaren var jätte trevlig och lite halvarg på vården han också. Det första han sa var att vi behöver egentligen inte prata, medicin ska du få, du slipper bråka om det idag, vi ska bara prata lite ändå :up:

Så nu får vi se om jag kan orka lite mer, bli lite gladare och lite mindre arg på livet.
 
Äntligen fick jag medicin. Läkaren var jätte trevlig och lite halvarg på vården han också. Det första han sa var att vi behöver egentligen inte prata, medicin ska du få, du slipper bråka om det idag, vi ska bara prata lite ändå :up:

Så nu får vi se om jag kan orka lite mer, bli lite gladare och lite mindre arg på livet.

Så härligt! :heart
 
Alltså... den här menscykeln är så märklig? Har haft mensvärk till och från i flera dagar vilket inte är normalt, jag brukar ha kvällen/dagen innan och sen kommer mensen pang bom på morgonen dagen efter. Alltid cd 30. Ingen mens ännu, men fick en liten brun flytning tidigare idag och är på dag 30 nu. Är så nojig att jag är gravid men vi har kört med kondom när jag var kring äl och den verkade hel efteråt :nailbiting: avvaktar ett par dagar sen måste jag väl testa om den inte kommer.
 
Får sms från en mamma från fsk/föräldragruppen där hon frågar hur allergisk Knoddrik är. Genom lite frågor och svar kommer det fram att Knoddrik kommit åt ett annat barns mugg på fsk när personalen plockat av bordet och att det såg ut att ha varit vanlig mjölk i muggen, som Knoddrik fick i sig.

:crazy:

När jag hämtade sa personalen inget och jag orkade inte gå hem med misstankar och gnälltankar, så jag frågade rakt ut. Personalen nekade.

Så nu ligger jag i soffan och har lite ångest för att jag öht tog upp det. Jag vill ha en bra relation till personalen och till mamman, som var så omtänksam och hörde av sig. Jag vill att alla ska kunna vara ärliga och trygga.

:banghead:

Vem ska jag tro på?
Överdriver jag och sätter tankar i huvet på de andra?

Bläää.

Knoddrik då? Jo, lite prickar på magen och några i ansiktet. Vi får väl se hur natten och morgondagen blir...
 
Får sms från en mamma från fsk/föräldragruppen där hon frågar hur allergisk Knoddrik är. Genom lite frågor och svar kommer det fram att Knoddrik kommit åt ett annat barns mugg på fsk när personalen plockat av bordet och att det såg ut att ha varit vanlig mjölk i muggen, som Knoddrik fick i sig.

:crazy:

När jag hämtade sa personalen inget och jag orkade inte gå hem med misstankar och gnälltankar, så jag frågade rakt ut. Personalen nekade.

Så nu ligger jag i soffan och har lite ångest för att jag öht tog upp det. Jag vill ha en bra relation till personalen och till mamman, som var så omtänksam och hörde av sig. Jag vill att alla ska kunna vara ärliga och trygga.

:banghead:

Vem ska jag tro på?
Överdriver jag och sätter tankar i huvet på de andra?

Bläää.

Knoddrik då? Jo, lite prickar på magen och några i ansiktet. Vi får väl se hur natten och morgondagen blir...

Så jobbigt :(

Det kan inte ha varit havremjölk i det där glaset? Som mamman såg? Men då borde kanske personalen säga att hon fick tag i ett glad men det var inte mjölk i det... Usch, denna ständiga oro :mad: vi har en helt underbar personal på Lillemans avdelning, dottern hade henne också så vi känner varandra väl och jag och sambon vet att hon är bra. Det är en stor trygghet.
 
Och nu kan jag pusta ut, äntligen kom mensen!

Va skönt, den är lurig den där mensen och den gillar att skrämmas.

Det där är just nu min stora mardröm, att bli gravid och behöva genomgå detta igen. Om fem år kanske, men just nu med alla problem det innebär så hade jag nog garanterat gjort abort, direkt.
 
Va skönt, den är lurig den där mensen och den gillar att skrämmas.

Det där är just nu min stora mardröm, att bli gravid och behöva genomgå detta igen. Om fem år kanske, men just nu med alla problem det innebär så hade jag nog garanterat gjort abort, direkt.

Min är inte att bli gravid, utan min största mardröm är väl egentligen att behöva göra abort. För just nu vill ingen av oss ha barn igen.
 
Min är inte att bli gravid, utan min största mardröm är väl egentligen att behöva göra abort. För just nu vill ingen av oss ha barn igen.

Abort är ingen rolig eller lätt sak, verkligen inte. Jag använder preventivmedel just därför. Det skulle behövas en enorm (o)tur att bli gravid alltså.
 
Abort är ingen rolig eller lätt sak, verkligen inte. Jag använder preventivmedel just därför. Det skulle behövas en enorm (o)tur att bli gravid alltså.
Jag funkar inte på hormoner och (hormon)spiralen jag hade försökte kroppen stöta ut så vågar inte prova koppar för det gjorde sjukt ont. Så kondom blir det tills vidare. När sambon och jag diskuterat barn klart och vi inte ska ha fler ska han sterilisera sig.
 
Jag funkar inte på hormoner och (hormon)spiralen jag hade försökte kroppen stöta ut så vågar inte prova koppar för det gjorde sjukt ont. Så kondom blir det tills vidare. När sambon och jag diskuterat barn klart och vi inte ska ha fler ska han sterilisera sig.
Jag skulle vilja testa p-piller för att se om det kan få ordning på min pcos, men mitt BMI är för högt, så jag nekas det. Gyn föreslår hormonspiral eller möjligtvis p-stav, men vägrar samtidigt kolla mina hormonnivåer. Suck.

Just nu blir det därför kondom. Och 40-46-dagars cykler.
 
Jag skulle vilja testa p-piller för att se om det kan få ordning på min pcos, men mitt BMI är för högt, så jag nekas det. Gyn föreslår hormonspiral eller möjligtvis p-stav, men vägrar samtidigt kolla mina hormonnivåer. Suck.

Just nu blir det därför kondom. Och 40-46-dagars cykler.
Jag har testat både p-piller och minipiller, jag blir nedstämd och tappar lusten totalt. Därför blev det spiral den här gången, eftersom koncentrationen av hormonerna är så låg, men fick jättekonstiga symptom efter ca 4 månader som gjorde att jag trodde jag blivit gravid och ytterligare två månader senare fick jag sjuka kramper så nu har jag testat klart. Jag utsätter inte min kropp för det där igen.

Men är cyklerna någorlunda regelbundna? Visst hade du väldigt långa cykler innan?
Märkligt att din bm inte vill kolla hormonhalten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 230
Senast: gulakatten
·
Hundavel & Ras I en annan tråd länkade @hundtant till en artikel gällande en ny studie om hundrasers livslängd i UK - tack för det förresten! Här finns...
Svar
11
· Visningar
971
Senast: co-SMAD4
·
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 658
Senast: orkide
·
  • Artikel
Hästnyheter Under torsdagen tog 4- och 5-åringarna plats på banan i Ermelo, Nederländerna, under den första dagen av fyra på unghäst-VM. För...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp