Vinterföräldrartråden 2017/18

Status
Stängd för vidare inlägg.
Prova att luta dig lite framåt när du kissar så kanske det går lättare. En del funkar det bättre att sitta åt fel håll på toaletten också.
Vet att det kändes så efter förlossningen för mig senast, väldigt drygt.
Hehe sitta åt fel håll, den var ny, men ska absolut provas :)
 
För övrigt har en vansinnig längtan börjat infinna sig. Förra gången var det ju lite läskigt i och med att man inte kunde föreställa sig vad som väntade efter förlossningen så även om det var jobbigt att vara gravid så var det ju "tryggt" - man visste vad det innebar.

Nu vet jag ju om allt som kan finnas på andra sidan förlossningen och jag är så fruktansvärt nyfiken på vad det är för en liten person som delar min kropp. Och så ska det bli så spännande att se hur storebror hanterar det. Jag tror han kommer växa väldigt mycket och jag tror att lillasyskonet kommer att vara väldigt välkommet av honom också även om det kommer bli kämpigt med alla omställningar och att vara tvungen att dela med sig av oss föräldrar.
 
Prova att luta dig lite framåt när du kissar så kanske det går lättare. En del funkar det bättre att sitta åt fel håll på toaletten också.
Vet att det kändes så efter förlossningen för mig senast, väldigt drygt.

Hjälper tyvärr inte :( Bäst att bara göra sitt bästa i att slappna av, trycker jag på stannar det av :grin:
 
Hjälper tyvärr inte :( Bäst att bara göra sitt bästa i att slappna av, trycker jag på stannar det av :grin:

Jag har haft otroligt mycket problem med mina urinvägar (efter mycket om och män och ett oändligt antal UVI visade det sig att jag hade ett för trångt urinrör och därför inte kunde tömma blåsan ordentligt) och jag har fått lära mig att man aldrig ska trycka på, det är inte bra för urinvägarna. Man får bara sitta och vänta lite snällt, det tar den tid det tar!
 
För mig kan det variera väldigt. Ibland är det precis som ni nämner och ibland bara störtar det ut. Vissa nätter behöver jag inte kissa en enda gång, andra nätter är jag uppe 4-5 gånger. Jättemärkligt! Sen har jag från och till lite urinvägsinfektionskänsla så ja, man ligger säkert i riskzonen. Men det är väl ganska vanligt när man är gravid har jag förstått det som?

Kolla upp om det är uvi, för det kan vandra uppåt utan att man märker det. Samt dra igång sammandragningar ordentligt. Har man otur starta förlossningen.

En svägerska som låg inne pga uvi och förlossningen var på g att starta i v28 pga det.
Men de fick stopp på det som tur varm
 
Kolla upp om det är uvi, för det kan vandra uppåt utan att man märker det. Samt dra igång sammandragningar ordentligt. Har man otur starta förlossningen.

En svägerska som låg inne pga uvi och förlossningen var på g att starta i v28 pga det.
Men de fick stopp på det som tur varm
Det hände mig för 2 veckor sedan. Var då i vecka 26.
Ingen rolig upplevelse alls
 
Jag trodde det var en pojk, sen veckorna innan rul var jag osäker men innerst inne trodde jag mer på pojk än flicka. Varför jag trodde som jag trodde har jag ingen aning om :rofl:
Vi kollade inte med sonen heller och jag var tvärsäker på att det var en pojke. Såpass att jag de sista veckorna oroade mig lite för hur jag skulle ta det om det var en flicka :p

Denna gången har jag ingen känsla alls för vad det är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Det var Hanna Hellquist som skrivit flera krönikor om hur hon kämpar med ofrivillig barnlöshet, IVF, infrysta ägg och missfall, senaste...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
9 791
Senast: Praefatio
·
Hästmänniskan Gjorde ett konto här enbart för att få lite svar på saker jag går och klurar på! Jag hoppas att tråden ligger på ett passande forum :)...
Svar
7
· Visningar
1 099
Senast: Zpunk
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
765
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 853
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp