Vinterskor/stövlar

Milosari

Trådstartare
Vad är era bästa tips på vinterskor/stövlar för skånskt klimat? Oftast runt nollan och mycket fukt och lera. Förra året hade vi någon sorts neoprenstövlar i princip hela vintern. Barnet har stora och breda fötter och sliter rätt hårt på sina skor så de måste vara av bra kvalitet. Men det finns inga yngre syskon som ska ärva.
 
Väldigt nöjda med viking ultra 2.0. Haft varje vinter i flera år. Varma, slittåliga och dottern har alltid gillat att ha dem på sig.
 
Väldigt nöjda med viking ultra 2.0. Haft varje vinter i flera år. Varma, slittåliga och dottern har alltid gillat att ha dem på sig.
Jag håller med dig, absolut bästa stövlarna. Sonen har haft såna varje år och han vill knappt använda några andra skor.
 
Vi har Kavat Yxhult. Bor i Sthlm och de funkar finfint även i slask. Sonen har haft sina två vintrar i rad nu och se ser fortfarande nästan nya ut.

Vi vill (förutom kvalitet värme osv) ha så lite plast som möjligt och utan gore-tex och annat läskigt. Då finns inte jättemånga alternativ tyvärr!
 
Som vinterkängor kör jag för tredje året på rad Áhkká vinterkänga (köpt på Ellos). Den är helt suverän! Håller tätt och varmt, har mkt bra passform och har hållit mkt bra. T.om. pedagoger på förskolan har kommenterat till mig om hur bra de tycker den är vid jämförelse med andras. Sen kör jag även med vinterstövlar till tex stallet. Där har jag haft lite olika men tyckt alla verkat vara lika bra. Dottern föredrar dock alltid kängorna när hon ska leka.
 
Vad är era bästa tips på vinterskor/stövlar för skånskt klimat? Oftast runt nollan och mycket fukt och lera. Förra året hade vi någon sorts neoprenstövlar i princip hela vintern. Barnet har stora och breda fötter och sliter rätt hårt på sina skor så de måste vara av bra kvalitet. Men det finns inga yngre syskon som ska ärva.

Viking Ultra 2.0 hade min som hela förra vintern i Stockholm när det inte blev någon snö alls. Supernöjd!
 
Jag kör på gamla hederliga läderkängor med rejält med infettning. Fungerar prima och har hållit de senaste 3 åren trots nästan dagligt skogsarbete i allt från träsk till djupsnö. Tror jag varit inne hos skomakaren en gång för att en söm började gå upp. Köpte mina begagnat så kan tyvärr inte rekommendera någon specifik modell men sålänge sulan är sydd och inte limmad är det nog bra. Kombineras med fördel med tjocka strumpor om en är frusen av sig.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 599
Senast: Gunnar
·
Fritid Denna vintern behöver jag riktiga vinterkängor. Förra vintern genomled jag i gummistövlar med dubbla ullstrumpor och det gick med nöd...
Svar
14
· Visningar
1 052
Utrustning Jag behöver nya ridskor/stövlar att ha i vinter. Jag är inte särskilt kallfotad så jag behöver inga elsulor eller så men nu när hästen...
Svar
8
· Visningar
1 033
Senast: Sirap
·
Övr. Barn Vad ska era barn ha på fötterna nu i höst/vinter? Måste köpa nya skor till åtminstone ena sonen men vet inte vilka. (Jag hoppas...
2
Svar
29
· Visningar
1 610
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp